|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
Heel grappig Alien
Wij hebben zelf een roubenka woning vorig jaar gekocht in dedov ik geloof dat ik weet welk huis je bedoelde dat van 33000 eur is nu helemaal verbouwd en kost nu 81000 euro zo zie je maar hij staat nog wel steeds te koop er zat ook een houte roubenka gedeelte aan vast toen maar dat hebben ze er afgehaald,nou succes met je zoek tocht gr Rob
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
Jammer dat ze dat houten deel eraf hebben gehaald. Dat maakte het nu juist een geweldig huis. Ik zal kijken of ik nog een foto ervan heb. Wij hebben er destijds ook foto's van genomen.
Kijk, dit was het betreffende huisje.... Huisje 1.jpg
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Ook wij genieten vollop van ons huisje in Repcice (Trebusin) maar onze kinderen en kleinkinderen zou ik verschrikkelijk missen. Dus we gaan vaak op en neer naar Tsjechie
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lid
|
Onze jongste is van ons samen, dus we wachten op de middelste en totdat het huis af is natuurlijk....
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Wij, Anja en Aad, gaan in Tsjechie wonen zodra ons huis in Nederland verkocht is.
Wij hopen dus dat wij in 2008 vertrokken zijn en nieuwe inwoners zijn van Albrechtice u Frydlantu. Groetjes. ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Als ik bij ons huis in senohraby aankom voel ik me thuis. Als ik door Praag loop wil ik er niet meer weg. Toch is mijn ideaal niet in Tsjechië te gaan wonen, maar in Rome. Altijd al gewild. Ik voel me één met de Romeinen, ik hoor daar thuis. Ondertussen geniet ik nog heeeel lang van ons huis in Tsjechië!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi, Wij willen ook graag in Tsjechie gaan wonen, maar hebben ook twee jonge kinderen, dus de stap om door te zetten is erg groot! Er is nog niets zeker, maar de
cursus Tsjechisch
ligt in ieder geval al klaar!
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Hoewel wij een heerlijk huis hebben in Studenec en ons daar erg thuis voelen, zullen wij zeker niet in Tsjechië gaan wonen. Juist de afwisseling tussen ons leven in Nederland en dat in Tsjechië maakt het voor ons zo fijn. Wel zullen we ( nu ik over een maand stop met werken) er langere periodes zijn, maar onze kinderen en ons sociaal leven hier willen we ook niet missen.
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
pensionado
Mijn vrouw en ik willen al heel lang pensionado worden als ik niet meer hoef te werken. We willen eigenlijk weg uit dit land om diverse redenen. Nou duurt dat nog wel een aantal jaartjes maar regeren is vooruitzien.
We houden van mooie natuur, van berglandschap en van sneeuw. Dat laatste niet om in te skiën maar louter en alleen om te wandelen. We houden niet van strand en van bakken in de zon. Ons eerste wens was Zwitserland. Daar zijn we ook 20 jaar lang op vakantie geweest 1 of 2 keer per jaar. Alleen is dat uiteindelijk niet te betalen, althans niet voor ons. Tsjechië is een goed, zelfs een heel goed, alternatief. We zijn nu dus plannen aan het maken om daar een huisje te laten bouwen met als doel om er uiteindelijk te gaan wonen. De reden dat we dat nu al gaan organiseren hoef ik denk ik niet uit te leggen als je ziet wat de prijzen van onroerend goed doen. Bijkomend voordeel is dat we zeker een jaar of 10-13 de tijd hebben om er eens goed rond te kijken als we straks die woning daar hebben staan en om de taal te gaan leren. Dan kunnen we altijd nog beslissen om het uiteindelijk toch niet te doen om wat voor reden dan ook. Dus ja.......wij willen in Tsjechië gaan wonen. |
|
|
|