![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Waar verblijf jij tijdens jouw vakantie in Tsjechië? | |||
| In een hotel of pension |
|
75 | 12,82% |
| Op een camping |
|
185 | 31,62% |
| In een vakantiehuis |
|
173 | 29,57% |
| Bij familie of vrienden |
|
62 | 10,60% |
| In ons eigen huis in Tsjechië |
|
90 | 15,38% |
| Stemmers: 585. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#81 |
|
Moderator
|
Meestal op een camping, maar dan wel in een gehuurd kamertje, want een tent is aan mij niet besteed.
![]() |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Pivonist
|
Heerlijk in een pension, mijn eisen zijn, gevulde koelkast met pivo en een toilet en douce op de kamer. Kamperen is ook aan mij niet besteed, als kind al. En niets bespreken, maar op de bonevooi, dat is pas januari!!!!Nazdravi!!!
Voor onbegrip te vermijden; De kreet "dit is pas januari" is nieuw, is in de plaats van "Vet Nazdravi ![]() |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Super Lid
|
Hier is er 1 die altijd op een camping staat in Tsjechie of waar dan ook in Europa. Deze winter gaan we denk ik voor het eerst in een pension, omdat we vanwege de weersomstandigheden problemen hebben met onze bijna 3500 kilo wegende camper! Als ons huis in Tsjechie klaar is zal het wel over zijn, maar ik kan in ieder geval terug kijken op een heeeele leuke tijd. En het is dan slechts een paar kilometer fietsen naar de kantine van de camping, mochten we heimwee krijgen naar het campingleven of naar de tsjechische pivo's.
![]() |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Actief Lid
|
Hallo Lina.
Dat is ook grappig. Wij hebben dus ook altijd met een camper rondgetrokken. En zoals je hebt gelezen, hebben we nu dus de boerderij in Struzinec. Wij hebben de camper ook verkocht omdat we er geen tijd meer voor hebben. Gr Sylvia |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Actief Lid
|
Wij, Michel, Patricia met de kinderen Kevin(10) en Melanie (8) verblijven we lekker op de camping, want daar kunnen de kinderen een kampvuurtje maken en heb je een gezellige ontspannen sfeer.
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Lid
|
We zijn 7 jaar met de caravan naar Tsjechie geweest.
De eerste jaren moest je wel zoeken naar een redelijke camping, we wilde wel een nette douche en een niet stinkend toilet, we hebben ze gevonden, en hebben eigenlijk nooit iets te klagen gehad. De laatste jaren werden ze wel steeds voller, maar hebben altijd een plaats gevonden. Bij Praag stonden we altijd op Sunny camp, zuidzijde Praag, geen zwembad, kleine camping met restaurantje, erg nette douche's en toilet, erg aardige mensen, 5 min lopen naar de metro, binnen 15 min in het centrum. Aan het Slapy-meer, in het plaatsje Bus, direct aan het meer, wederom nette douche en toilet. Vrachlabi, motokamp, kan niet missen, redelijke douche en toilet. Lipno-meer, weet de naam niet meer, maar is enkele km voorbij de " nederlandse camping " waar zowiezo nooit plaats, willen we ook niet staan! Hebben nog op verschillende andere camping gestaan, waarvan ik zo de naam niet meer weet, zou even moeten zoeken. We hebben ook een jaar twee huisjes gehuurd, week in Praag met zwembad, was erg goed, via novasol, en een week vrachlabi, via tsjecho reizen , was ook goed. Wintersport zijn we 2 maal naar Harrachov geweest, eerste jaar pension u Beranu, ligt ong. 800 meter van centrum, hebben wel een eigen oefenbaantje met sleeplift, goed pension. Vorig jaar pension Familia, ligt naast het kerkje in een zijstraatje aan de hoofdweg, was ook erg goed. Deze zomer gaan we naar Harrachov hotel Fit & Fun, kennissen wilen erheen, zodoende gaan we met hun het hotel eens proberen, hoeven we niet meer de caravan mee te slepen. We hebben al veel gezien in Tsjechie, maar nog lang niet alles, Praag is een must, gaan we bijna elk jaar een paar dagen heen. Het wordt wel steeds drukker overal en de prijzen gaan ook redelijk omhoog, maar we klagen nog niet, goed betaalbaar. Ong. 9 uur rijden en je bent er, en bijna geen file's meer aan de grenzen, in de winter wil het nog wel eens voorkomen dat je even in de rij staat, maar ja, iedereen vertrekt vrijdag-avond-nacht-s'morgens vroeg en komen tegelijk aan de grens, zaterdagmiddag is het meestal dat je het huisje of pension inkunt, dus even druk. Vragen mag je altijd mailen, zal proberen ze te beantwoorden, GRT. ludo. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Actief Lid
|
Maar OK
Ik verblijf met mijn gezin in 2006:
1-2 Augustus in hotel Furth in Duitsland 2-5 augustus Hotl Gol in Olomouc 5-12 augustus in Pec Pod Snezkou (zo schreefje dat toch?) 12-14 augustus in Hotel Palirma in Hursky Brod 14-16 augustus in Hotel of pension in Slowakije 16-17 augustus in Hotel Furth in Duisland Pfoei, dat was et wel eigenlijk d8 ik zo |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Lid
|
Wij gaan deze zomer (2006) met z,n tweeen en onze hond naar Vùsi in een vakantiehuis.
Dat is voor ons ideaal omdat wij niet met de hond in een tent kunnen en willen omdat hij dan de hele camping bij elkaar blaft. En zoals jullie hebben kunnen lezen sommige mensen geen honden op een camping willen, omdat zij de stank (bla bla bla duuuuuh ) niet kunnen verdragen.En wij willen het echte Tsjechiè gevoel natuurlijk zelf ondervindenen ,volgens mij doe je dat dan bij de Tsjechen zelf, en niet op een camping vol met bbq- ende Hollanders. (wat overigens ook stinkt) maar smaken verschillen niet waar ??? Ik hoop dat wij het super naar onze zin gaan hebben zo vlakbij het Orlikmeer en dat wij natuurlijk mensen tegenkomen die ons nog iets kunnen leren over Tsjechiè. Voor iedereen die straks naar Tsjechiè gaat alvast een hele fijne vakantie en stoor je niet aan een ander. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nieuw Lid
|
Eerste kennismaking met Tsjechie
Wij zijn vorige zomer voor het eerst gaan kamperen in Tsjechie, vlakbij Hluboka nad vltavu, op camping Bezdrev. Onze eerste indruk van de 'receptie' was grote schrik, maar toen bleek dat de container met bureautje niet de echte receptie was. Verder klopte de beschrijving van de camping met hetgeen we gelezen hadden: mooie staanplaats voor de caravan aan het meer, sanitair
, tenminste tot 22.00 uur, want dan ging het grote gebouw dicht en was je aangewezen op een wat mindere voorziening. Voor onze zoon van 14 viel het tegen dat in het meer niet gevist mocht worden, maar dat je zomaar elke avond vuurtje mocht stoken op de camping maakte veel goed. Vanuit de camping mooie uitstapjes gemaakt in Zuid-Bohemen en aan het eind van de vakantie viel de rekening ook niet tegen. Wij gaan zeker nog eens terug! |
|
|
|