![]() |
|
|
#91 |
|
Actief Lid
|
Waar valt in Tsjechië de minste neerslag
Met dit wisselvallige weer komt er een vraag in mij op. Den Helder heeft volgens mij de afgelopen tijd, nog het droogste weer gehad. We hebben wel een paar buitjes gehad maar dat extreme is gelukkig onze neus voorbij gegaan. Nu is Den Helder al vaker officieel als plaats met de minste neerslag uit geroepen dus het zal mij niets verbazen als dat nu weer gebeurt.
Dit bracht mij op de volgende vraag: is er in Tsjechie ook een plaats of gebied waar overwegend de minste neerslag valt???? Groetjes Petra |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Forum Freak
|
Ik weet wel dat Zuid Moravië bekend staat als warm en droog, maar ik weet geen plaats of kleiner gebied.
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
VIP Lid
|
Ik zie inderdaad regelmatig in de weerberichten dat het zou moeten regenen, maar bij ons (ik woon in Zuid Bohemen) is het vaak droog!
Ook hoor ik van vrienden dat het geregend heeft, terwijl er bij ons in Zuid Bohemen niets gevallen is. Ik woon dus zeker op een uitzonderingsplek, want hier regent het amper en is het meestal warm tot zeer warm, althans de laatste maanden! |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Super Lid
|
het regend geloof ik over wel een keer, maar het beste weer hadden wij tot nu toe in het reuzengebergte
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Actief Lid
|
tsja er moeten natuurlijk altijd uitzonderingen zijn he want zonder regen kunnen we ook niet. het heeft hier vandaag tenslotte ook de hele dag geregend en dat terwijl wij de rest van de dagen amper wat gehad hebben en al helemaal niet van die super stort buien.
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Nieuw Lid
|
Kachel mee?
Misschien voor velen een stomme vraag, maar wordt het 's avonds koud in Tsjechië (Liberec). Oftewel moet ik de zibro meenemen of niet?
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
VIP Lid
|
ligt eraan wanneer je gaat???
![]() in juli-augustus zou ik alleen voor de zekerheid een warme trui meenemen... |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Nieuw Lid
|
Ik ga a.s. dinsdag (de 17e dus) maar de weersvoorspellingen hebben niet veel warms in de aanbieding. Overdag al maar 19 graden volgende week, dus als dat 's avonds wellicht tot mss 6 graden gaat zakken of zo (zo gaat dat bijv. in de Ardennen ook) dan vrees ik dat ik kou ga lijden. En ja ik weet, ik ben een koukleum
![]() |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Neemt die kachel veel plek in beslag? Zo nee dan zou ik hem gewoon voor alle zekerheid meenemen.
|
|
|
|