![]() |
|
|
#51 |
|
VIP Lid
|
Meestal is het warm, maar de laatste jaren niet altijd. Van alles maar wat mee, doe ik altijd.
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Forum Freak
|
Tsjechië lig wel in het midden van Europa maar heeft niet helemaal een landklimaat omdat (heb ik horen vertellen) het boven de Alpen ligt en daardoor zijn de zomers niet zo warm als onder de Alpen.
Het kan er 's zomers ook best regenen en koel zijn. Dus wat Krulletje zegt zou ik maar doen, van alles wat meenemen. Wel is het zo dat hoe oostelijker je zit hoe warmer het is. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Moderator
|
Het weer kan ook "opeens" omslaan.... ene moment 15 graden en regen, volgende moment 30 graden en zon....
Zeker als je in de bergen zit kan het ook veel schelen tussen de ene plaats en de andere.... van alles wat meenemen dus ! Wij zijn afgelopen zomer voor de helft verregend en voor de andere helft weggesmolten van de warmte... |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Pivonist
|
Aangezien Tsjechë niet in de buurt van water ligt kan het s'avonds flink afkoelen, dus iets warms meenemen, overdag kan het daarintegen weer bloedheet zijn!
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
VIP Lid
|
Een van de voordelen van Tsjechie is voor ons dat het na een warme dag flink afkoelt.
Dat slaapt zo lekker. Wij nemen altijd graag laagjes mee. Een topje cq hemd met daarover een shirt met daarover een blouse met daarover een vest met daarover een jas. En zo zijn we als aangeklede uien overal op voorbereid Hilde |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Vorig week was het fantastisch weer.
Een dikke 22 graden overdag. En 's avonds/'s nachts tegen het vriespunt aan. Koud was dat dan. Erg koud voelt dat aan. Nog nooit zo een lekker weer gehad in die periode. Groet. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Actief Lid
|
heerlijk en dan lekker bij de haard
|