![]() |
|
|
#161 |
|
Legende
|
ik hoop dat de mensen die dit weekend terug gekomen zijn uit Tsjechie een beetje heelhuids thuis zijn gekomen.
met zo'n storm de autobahn over voor honmderden kilometers, is een vermoeiende bezigheid. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Actief Lid
|
Gisteravond belde mijn vrouw dat de ze weer stroom hadden in Senohraby en dat ons huisje geen schaden heeft opgelopen van de storm. Ons huisje staat aan de rand van een natuurgebied dat wel veel schaden heeft opgelopen.
Er is voor de bewoners van Senohraby en omliggende dorpen wel weer genoeg stookhout voor de komende winter. Zo als Johan zal zeggen ieder nadeel heeft zijn voordeel. Ik ga zelf volgende week naar Tsjechië wellicht kan ik ook daar nog iets van hout gaan sprokkelen en zagen. Boeda |
|
|
|
|
|
#163 |
|
VIP Lid
|
En toen viel bij mij het internet er uit... intussen is alles weer rustig, vannacht ook, dus het viel mee...
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Actief Lid
|
Door het oog van de naald....
Wij hebben op de terugweg naar huis (afgelopen zaterdag) zo’n beetje in het midden van de orkaan gezeten. We zijn later vertrokken dan gepland (half 10 ’s morgen). We zouden eerst pas zondag vertrekken vanwege het slechte weer, maar we waren gebeld dat er thuis in Nederland bij ons huis een soort windhoos was geweest dus een paar ruiten eruit, een gat in de dakkapel, water in de slaapkamers, dakpannen en nokpannen van het huis af, satellietschotel weg etc. We moesten dus wel naar huis. We hebben onderweg een ongelooflijk noodweer meegemaakt…!!! We reden op een binnenweg vlakbij Hradec Kralove (op weg naar de rijskweg). Aan beide kanten bomen en sommige stukjes geen bomen. Langs de akkers links en rechts hekken. Dan barst het noodweer in alle hevigheid los…een en al bliksemen….een muur van water…en die wind…enorm..hekken vliegen over de weg, sommige in zijn geheel andere paal voor paal…hout en takken tegen en over onze auto…complete boomstammen razen over de weg. Wij kunnen net op tijd stoppen bij een stukje waar geen bomen staan. Ruud kijkt mij aan met een wit weggetrokken gezicht. Wat we zien en ervaren lijkt verdacht veel op de film "Twister". Rechts van mij is een heuveltje. Op zich redelijk veilig, want er staan geen bomen, maar ik kan niet zien wat er achter is en we weten dus niet wat er plotseling over die heuvel heen kan komen. Al met al staan we daar een minuut of tien. Het lijkt wel een uur. Dan is het ergste voorbij. We kunnen al zigzaggend en over takken rijdend langzaam verder komen. Een stukje verder staan we stil. Bibberend kijken we elkaar aan. Wat doen we…gaan we terug of gaan we verder? We besluiten toch verder te rijden in de hoop dat we het ergste hebben gehad.
Gelukkig was dit ook zo. Alleen hoorden we toen bij net voorbij Halle waren, dat daar een enorm noodweer was geweest waardoor de weg afgesloten was vanwege bomen op de weg etc. Daar waren we gelukkig net aan ontkomen (ik hoop anderen ook). Verder was er wel erg veel wind, maar is het goed gegaan. We waren om 10.00 ’s avonds thuis en de ravage was aanzienlijk. We waren te moe om iets te doen en zijn toch nadat alles zoveel mogelijk waterdicht was, gaan slapen. Natuurlijk niet veel geslapen, maar het werd vanzelf zondag en we zijn thuis puin gaan ruimen. Het is niet fijn zoveel schade, maar het is materiële schade. Wij zijn door het "oog van de naald gekropen" en dat zullen wij nooit meer vergeten!! |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Forum Freak
|
Ppfff , ik ben blij dat het allemaal "goed" is afgelopen Marian, gelukkig alleen maar materiële schade zoals je zelf ook al zij.
Nu thuis de rommel nog opruimen! Net wat je zegt, een vakantie om niet te vergeten!! |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Forum Freak
|
Jemig getverderrie, wat zullen jullie bang geweest zijn. En dan ook nog zo een rot toestand thuis. Tuurlijk ben je blij dat jullie zelf in orde zijn, maar het is wel flink balen. Even een knuffel
![]() |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Actief Lid
|
Wat een verhaal! Geen moment geweest dat een van jullie dacht we gaan maar eens aan de kant van de weg of elders uit de gevarenzone?. Het had natuurlijk ook anders kunnen aflopen.
Ik hoop dat jullie thuis de boel weer op orde krijgen, veel sterkte!! Boeda |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Actief Lid
|
We hadden helemaal geen tijd om een veilige plek te zoeken Boeda. De veiligste plek was op dat moment dat stukje zonder bomen bij die heuvel. Je hebt echt geen idee hoe snel zoiets op je af komt. Voor je het weet kan je gewoon niets meer doen.
Helaas moest ik vandaag weer werken, maar Ruud had nog vrij. Hij heeft de verzekering gebeld en is aan de slag gegaan met dakpannen etc. Voor de rest moeten we offertes laten maken en er komt een schade-expert. Dat betekent dat de "zooi" nog even de "zooi" moet blijven. Ik heb de autoverzekering gebeld en zij gaan mij terugbellen om mij te laten weten wat ik moet doen. Helaas blijkt het erg lastig om aan zgn. nokpannen te komen en die zijn wel belangrijk omdat het daar zo weer kan gaan lekken. Bedankt trouwens voor jullie medeleven!!!! |
|
|
|