![]() |
|
|
#81 |
|
Actief Lid
|
Wat is moeilijk verkrijgbaar in Tsjechië?
Wanneer je in het buitenland gaat wonen zijn er altijd artikelen die je gaat missen. Voor mijn zwager nemen we altijd Drop, Hollandse kaas en Senseo koffie mee. (Het apparaat heeft hij uit Nederland meegenomen). Zijn er nog meer/andere dingen die jullie missen na het vertrek naar Tsjechië?
Dat kunnen natuurlijk artikelen zijn die je persoonlijk wilt gebruiken maar ik kan me ook voorstellen dat je zakelijk in bijvoorbeeld je Pension of Camping dingen mist. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Moderator
|
Ik ga even op zoek, Jan, want er is al een topic met dit onderwerp.
![]() [EDIT] Gevonden! Ik heb beide topics samengevoegd. [EDIT] |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Super Lid
|
wij nemen mee. rijst( we kunnen de pakjes niet lezen) en saus voor bij de rijst( anders hebben we een vieze) en verder gewoon wat eten voor de eerste dagen.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
VIP Lid
|
Stroopwafels? In praag, vers gebkken in een kram op Na Prikope (dicht bij Mustek) Echte goudse stroopwafels! (De bakker spreekt overigens beperkt tsjechisch maar in het nederlands lukt het wel)
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Actief Lid
|
Het enige dat wij meenemen is drop.
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Nieuw Lid
|
We komen volgende week naar tsjechie toe .
Ik wil wel tipisch nederlandse produckten meenemen. We zitten in pension rocky in Rokytnice nad Jizero. Laat het maar weten. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Lid
|
Uhhhh, erg aardig, maar da's heen en weer zo'n 300 km rijden vanwaar
jullie vertoeven :-) Zo erg is mijn honger naar drop nu ook weer niet :-) Maar erg bedankt voor het aanbod! :-) |
|
|
|
|
|
#88 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Sink, Pindakaas, NL Kaas en drop zijn in de grotere supermarkten wel te vinden. Pindakaas staat bij de Tesco bij de natuurvoeding. Bij de Lidl hebben ze Gouda kaas, dus weer een pluspuntje voor Tsjechië!
Ik woon er niet, maar ben er wel vaak. Voor mij is een nadeel dat de economie te hard gaat en dat je daardoor steeds meer mensen ontmoet die het financieel niet bij kunnen benen en soms zelfs aan lager wal raken, of noodgedwongen bij hun kinderen moeten wonen. |
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Stel je eens voor dat ik iedere twee of drie weken naar CZ reis met een lege bestelwagen. Wat breng ik dan voor jullie mee, dat is mijn vraag. |
|
|
|
|