het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 08-08-06, 22:39   #51
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
hoe heb je dat dan geprobeerd uit te leggen?
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-08-06, 23:51   #52
Lid

Prinses43's avatar

Nationaliteit:
Ik zou kaas meenemen, ze hebben alleen maar hele lichte bleke kaas in de supermarkt.

enne ontbijtkoek hebben ze ook niet
Prinses43 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 06:59   #53
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
wat is er nu leuker dan juist in een ander land (of streek) nieuwe dingen uit te proberen ? je gaat toch ook op vakantie om andere dingen te zien, mee te maken, een ander land te "proeven" ?
niks kofferbakken vol pindakaas, frikandellen of je lievelings-inlegkruisjes ... wie weet kom je etenswaren of spullen tegen die juist lekkerder of beter zijn !
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 08:15   #54
Lid

pihy's avatar

Nationaliteit:
Heb ik ook gedaan. De eerste week stond ik zelfs een of ander ondefinieerbaar stukje vlees in een kookpan (er was geen bakpan waar ik was) te bakken in frituurvet. Ik kon de boter niet vinden in de winkel en dat pakje wat ik wel kon vinden leek er voor mij op. Tijdens het koken bleek het dus frituurvet, hahaha.

Ik heb er een jaar gezeten en ben nu een paar jaar terug in nl.

Ik zou mijn sitostick zo willen wisselen voor het CZeten! En dat terwijl ik eerst mijn sitostick miste....

Helaas ben ik nu beperkt in wat ik mag eten (qua voedingsstoffen) en weet ik helemaal of ik nog 'gewoon' kan eten in cz.

Misschien moet ik er maar een topic voor openen ofzo, en dan pas echt beslissen of ik over een paar maanden echt ga of dat ik me beter voor moet bereiden....
pihy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 18:38   #55
Nieuw Lid

minus1971's avatar

Nationaliteit:
alleen maar bleke kaas??
welnee joh, .. in elke supermarkt waar wij kwamen was zelfs de hollandse edammer te koop !!

en wb de bitterballen, was eigenlijk in een melige bui ontstaan, daar was een kaart met de meest onduidelijke hapjes, Dus wij met veel gebaren uitgelegd wat we bedoelden, Overigens moesten ze erg lachen om de uitspraak van " bitterballen" . Eigenlijk was het gewoon een dolletje. Ben het helemaal met voorgaande gasten eens dat het juist leuk is je in de " vreemde keuken " te verdiepen..
Wij zijn wel erg lang op zoek geweest naar stroop voor op de pannenkoeken, dat was nogal moeilijk. Uiteindelijk zo'n engelse fles met van die toffeesmaak achtige plak zooi gekocht..hihi
kusss minusss
minus1971 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 18:51   #56
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Prinses43 schreef:
Ik zou kaas meenemen, ze hebben alleen maar hele lichte bleke kaas in de supermarkt.
Nou, ik weet niet in welke supermarkt(en) jij geweest bent, maar ze hebben in Tsjechië juist een enorm assortiment aan kazen, varierend van Edammer en Cheddar tot de meest uiteenlopende soorten room- en geitenkaasjes.
Kortom: sorry, maar gewoon negeren deze bewering van Prinses.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 21:13   #57
Lid

Nationaliteit:
De beerenburg is er niet verkrijgbaar heb het eerste jaar een liter mee gehad, maar de Tsjechische rum is ook een goede vervanger
Becherovka heb ik ook geprobeerd, maar ik denk dat ik dat moet leren te drinken. O, ja currysaus was er ook niet maar hindert niet want de tartarsaus is ook heel lekker.En de pivo is in tsjechie heel lekker en niet duur.Ik heb ff wat rum ingeslagen, zo kom ik de winter wel door en het volgend jaar weer lekker naar Tsjechie.
Katootje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 21:51   #58
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Nou, ik weet niet in welke supermarkt(en) jij geweest bent, maar ze hebben in Tsjechië juist een enorm assortiment aan kazen, varierend van Edammer en Cheddar tot de meest uiteenlopende soorten room- en geitenkaasjes.
Kortom: sorry, maar gewoon negeren deze bewering van Prinses.
Héé Punk, waar koop JIJ dan bv echte lekkere oude kaas, of jong belegen kaas met smaak zoals ze in Nederland verkopen?? Ik moet er echt naar zoeken en vind de kaas in Tsjechie echt niet te vergelijken met het aanbod in Nederland, de stinkkaasjes uitgezonderd, want daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten.
Volgens mij heb je meer verstand van bier!
( grapje )
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 23:50   #59
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lina schreef:
waar koop JIJ dan bv echte lekkere oude kaas, of jong belegen kaas met smaak zoals ze in Nederland verkopen??
Ja, dat is nu net je fout!!! Waarom zou je nu Hollandse kaas in Tsjechië willen kopen!!!
Eet daar de Tsjechische produkten (en niet die vieze glazige Tsjechische Edamski!!! ) en bewaar de Nederlandse produkten voor in Nederland of hoogstens om ze aan Tsjechen cadeau te doen.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 07:29   #60
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lina schreef:
Héé Punk, waar koop JIJ dan bv echte lekkere oude kaas, of jong belegen kaas met smaak zoals ze in Nederland verkopen?? Ik moet er echt naar zoeken en vind de kaas in Tsjechie echt niet te vergelijken met het aanbod in Nederland, de stinkkaasjes uitgezonderd, want daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten.
Ik zeg toch ook niet dat het assortiment hetzelfde is als in Nederland? Ik zeg alleen dat er ook nog wel andere kaas te krijgen is dan "simpele" witte kaasjes. En veel ook. De wat grotere Tsjechische supermarkten hebben véél meer kaas (maar meest andere soorten) in de schappen liggen dan de Nederlandse.

Ik ga in een Tsjechische supermarkt toch ook geen halfje wit met een pak karnemelk halen?

Citaat:
Lina schreef:
Volgens mij heb je meer verstand van bier!
( grapje )
Welja, grijp me maar weer bij m'n achilleshiel! :snik:

*verdwijnt snikkend in de verte om een biertje te pakken*
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels