![]() |
|
|
#51 |
|
Moderator
|
hoe heb je dat dan geprobeerd uit te leggen?
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Legende
|
wat is er nu leuker dan juist in een ander land (of streek) nieuwe dingen uit te proberen ? je gaat toch ook op vakantie om andere dingen te zien, mee te maken, een ander land te "proeven" ?
niks kofferbakken vol pindakaas, frikandellen of je lievelings-inlegkruisjes ... wie weet kom je etenswaren of spullen tegen die juist lekkerder of beter zijn ! |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Lid
|
Heb ik ook gedaan. De eerste week stond ik zelfs een of ander ondefinieerbaar stukje vlees in een kookpan (er was geen bakpan waar ik was) te bakken in frituurvet. Ik kon de boter niet vinden in de winkel en dat pakje wat ik wel kon vinden leek er voor mij op. Tijdens het koken bleek het dus frituurvet, hahaha.
Ik heb er een jaar gezeten en ben nu een paar jaar terug in nl. Ik zou mijn sitostick zo willen wisselen voor het CZeten! En dat terwijl ik eerst mijn sitostick miste.... Helaas ben ik nu beperkt in wat ik mag eten (qua voedingsstoffen) en weet ik helemaal of ik nog 'gewoon' kan eten in cz. Misschien moet ik er maar een topic voor openen ofzo, en dan pas echt beslissen of ik over een paar maanden echt ga of dat ik me beter voor moet bereiden.... |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nieuw Lid
|
alleen maar bleke kaas??
welnee joh, .. in elke supermarkt waar wij kwamen was zelfs de hollandse edammer te koop !! en wb de bitterballen, was eigenlijk in een melige bui ontstaan, daar was een kaart met de meest onduidelijke hapjes, Dus wij met veel gebaren uitgelegd wat we bedoelden, Overigens moesten ze erg lachen om de uitspraak van " bitterballen" . Eigenlijk was het gewoon een dolletje. Ben het helemaal met voorgaande gasten eens dat het juist leuk is je in de " vreemde keuken " te verdiepen.. Wij zijn wel erg lang op zoek geweest naar stroop voor op de pannenkoeken, dat was nogal moeilijk. Uiteindelijk zo'n engelse fles met van die toffeesmaak achtige plak zooi gekocht..hihi kusss minusss |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Kortom: sorry, maar gewoon negeren deze bewering van Prinses. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Lid
|
De beerenburg is er niet verkrijgbaar
heb het eerste jaar een liter mee gehad, maar de Tsjechische rum is ook een goede vervanger Becherovka heb ik ook geprobeerd, maar ik denk dat ik dat moet leren te drinken. O, ja currysaus was er ook niet maar hindert niet want de tartarsaus is ook heel lekker.En de pivo is in tsjechie heel lekker en niet duur.Ik heb ff wat rum ingeslagen, zo kom ik de winter wel door en het volgend jaar weer lekker naar Tsjechie. |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Héé Punk, waar koop JIJ dan bv echte lekkere oude kaas, of jong belegen kaas met smaak zoals ze in Nederland verkopen?? Ik moet er echt naar zoeken en vind de kaas in Tsjechie echt niet te vergelijken met het aanbod in Nederland, de stinkkaasjes uitgezonderd, want daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten. Volgens mij heb je meer verstand van bier! ( grapje ) |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Eet daar de Tsjechische produkten (en niet die vieze glazige Tsjechische Edamski!!! ) en bewaar de Nederlandse produkten voor in Nederland of hoogstens om ze aan Tsjechen cadeau te doen. |
|
|
|
|
|
|
#60 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Ik ga in een Tsjechische supermarkt toch ook geen halfje wit met een pak karnemelk halen? Citaat:
:snik:*verdwijnt snikkend in de verte om een biertje te pakken* |
||
|
|
|