![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Ben je voor of tegen invoering van de Euro in Tsjechië? | |||
| Voor |
|
67 | 27,57% |
| Tegen |
|
154 | 63,37% |
| Maakt mij niet uit |
|
22 | 9,05% |
| Stemmers: 243. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#61 | ||
|
Administrator
|
Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nieuw Lid
|
Het heeft allebei zo zijn voors en tegens. Het is handig om gewoon met euro's te betalen. Aan de andere kant heeft het betalen met kronen ook zo z'n charme en voorlopig zijn wij hollanders en belgen nog voordelig uit, maar dat zal inderdaad met de invoering van de euro snel veranderen.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Legende
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Actief Lid
|
ja maar Loek, dat was al van voor de invoering van de Euro; de wisselkoersen waren toen onderling ook al vastgelegd binnen de EMU. Ik zie hier niet het verband met invoeren van de Euro in Tsjechie.
|
|
|
|
|
|
#66 | ||
|
Actief Lid
|
Citaat:
Citaat:
laten we het er maar op houden dat je een dagje ouder wordt... ![]() |
||
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Daardoor zijn wij benadeeld en hebben we ongewild meebetaald aan de opbouw van Oost Duitsland. Dit nu kan in CZ ook weer gebeuren, dat de tsjechen meebetalen aan de nieuw toe te treden euro landen met een zwakkere munt. Groet Loek |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Moderator
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Moderator
|
Precies. Dus waarom vergelijk jij dan de guldenprijs van de warme bakker vroeger met de europrijs in de supermarkt nu? Daarmee ondersteun jij dus precies mijn betoog dat die statistieken voor geen meter kloppen en gewoon op maat worden gemaakt als propaganda voor de hoge heren die pro-Euro zijn. Het CBS is een typisch voorbeeld van "Never bite the hand that feeds".
Citaat:
Maar wat heeft dat met de Euro in Tsjechië te maken? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
De vergelijking in dat staatje ging over A-merken in Supermarkten De prijs bij de arme bakker was altijd al hoger dan in de de super. Ik weet nog dat ik vroeger thuis op maandag 5 bruine broden voor een tientje moest halen thuis. Dat was dus 2,- per brood in de aanbieding op maandag. Ik ben 23 jaar geleden in 1984 uit huis getrokken. een brood van 2 gulden uit 1984 in de aanbieding zou bij een inflatie van 4% per jaar nu Fl 4,93 ofwel € 2,24 moeten kosten. 3 gulden in 2001 is, met een inflatie van 4% per jaar, in 2007 FL 3,80 of wel € 1,73 |
|
|
|
|