![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Ben je voor of tegen invoering van de Euro in Tsjechië? | |||
| Voor |
|
67 | 27,57% |
| Tegen |
|
154 | 63,37% |
| Maakt mij niet uit |
|
22 | 9,05% |
| Stemmers: 243. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#51 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Vergeet niet dat de munteenheid die je als land al heel lang voert, een deel is van je identiteit als volk!
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Daar heb ik nog nooit, waarde Krul, last van gehad.
Mijn identiteit ontleen ik aan mijzelf. En niet aan een munt. Dus ga ik niet met je mee dat een munteenheid mede een identiteit van het volk zou zijn. Ja, wat is de identiteit van een volk? We dwalen af van die goeie euro. Dat ik toch in 2014 mijn eurootjes kan neertellen in een Tsjechische drinkgelegenheid. Wat een mooie gedachte is dat. En de weg er naar toe is gesubsidieerd door Europa. Geweldig. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Super Lid
|
Ja, als er nooit iets zou veranderen liepen we allemaal nog in ons blote kont in het paradijs. (wél makkelijk: één taal en volgens mij geen geld, alleen fruit en noten enzo
). |
|
|
|
|
|
#56 |
|
VIP Lid
|
hmm, denk meer dat de oude tradities en gewoonten niet echt afhangen van hoe je munt heet. bedenk eens een traditie of gewoonte die hiermee samenhangt.
geld is alleen een middel om te betalen toch? ik had echt niet zo'n band met de gulden hoor. het is gewoon even wennen aan 't nieuwe geld, maar veel aandacht geef ik er niet aan. ik heb mijn huishoudboekje (weliswaar in excel) gewoon aangepast aan de nieuwe getallen. terug naar topic: dat zal ik dan tzt ook voor het tsjechische huishoudboekje moeten doen... |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Volwaardig Lid
|
Het voordeel is wel dat je niet meer om hoeft te rekenen, maar ja hoeveel Nederlanders rekenen nog steeds om naar de gulden?!? Dat zijn er volgens mij best nog wel veel. En daarmee maak je gemakkelijk fouten. Dus als je op vakantie gaat is het makkelijk een munt (de Euro), maar als je daar woont zou ik niet meer gaan omrekenen. Maar ja, of de uitslag van de poll enige invloed gaat hebben in Brussel...
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
|
Ik ben tegen de invoer van de euro
toen de euro werd ingevoerd, en de onderlingen koersen binnen de toenmalige eurolanden werden vast gesteld werd de nederlandse gulden ten opzichte van de mark ook benadeeld. waardoor wij hebben meebetaald aan het een worden van duitseland. wij in nederland zijn er niet beter van geworden ,en ik ben bang dat de mensen in CZ er ook niet beter van zullen worden Groet Loek |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Super Lid
|
Ze krijgen wel ongeveer het meest subsidie uit de EU, dus dáár worden ze dan wel weer beter van!
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Volwaardig Lid
|
sa is it mar krekt Loek
|