het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Poll-resultaten bekijken: Ben je voor of tegen invoering van de Euro in Tsjechië?
Voor 67 27,57%
Tegen 154 63,37%
Maakt mij niet uit 22 9,05%
Stemmers: 243. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-06-07, 21:32   #21
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Wat noem jij rigide, boeda? Voor of tegen?
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 21:32   #22
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Sprak Gambrinus, die zelf voorstemde zonder enige toelichting te geven.
Punk, hoe weet je hoe Gambrinus gestemd heeft? Heb ik iets gemist? Uit reacties van Gambrinus kan ik zijn stemgedrag niet uithalen.
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 21:33   #23
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Bij de poll staat dat het een publieke poll is en dat anderen dus kunnen zien wat je gestemd hebt. Klik maar op de aantallen stemmers (naast de percentages), dan zie je alle namen en wie wat gestemd heeft.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 21:42   #24
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Enkele redenen voor invoering:

Door één gezamenlijke valuta worden Tsjechische ondernemers die handelen met de eurozone ontlast van (hoge) transactiekosten.
Banken zullen meer overhouden nadat er geen kosten aan transacties verloren gaan. Het zal de concurrentiepositie van tsjechische ondernemingen binnen de eurozone bevorderen door het wegvallen van extra kosten die moeten worden gemaakt bij iedere transactie. Er zullen meer landen uit de eurozone (lees: in grotere mate) participeren in de import en export van Tsjechië. En er zullen geen schommelingen meer zijn in de valutakoersen tussen de kroon en de eurozone.
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 22:06   #25
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
en .................................... de Tsjechen zullen net als wij voor zo'n 20% belazert worden en de prijzen vliegen omhoog, ja ja, wat een vooruitgang.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 22:17   #26
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
@gambrinus
eindelijk echte argumenten. en geen sentiment. na invoering vd euro zijn veel zaken in NL juist goedkoper geworden (horeca uitgezonderd Macek). ik zeg niet dat dit door de euro komt, het is alleen een constatering.

de vraag is alleen WANNEER moet de euro in tsjechie ingevoerd worden? Er moet eerst maar eens een fatsoenlijke regering langere tijd stabiel beleid maken!
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 22:40   #27
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Josef schreef:
Bericht bekijken
de vraag is alleen WANNEER moet de euro in tsjechie ingevoerd worden? Er moet eerst maar eens een fatsoenlijke regering langere tijd stabiel beleid maken!
Dat is inderdaad hetgeen waar men zich nu op moet richten, een economisch beleid dat niet bestaat uit het maken van nog meer schulden in het buitenland, maar een beleid dat voor een gezonde economie zorgt. En dat zit er de komende tijd nog niet in, nu de partijen in het parlement elkaar steeds weer in de haren vliegen vanwege privé kwesties van parlementsleden die aan het daglicht komen en weinig oog hebben voor de toekomst.

En ikzelf zal erg blij zijn met de euro in Tsjechië, dan hoef ik niet steeds weer kronen achter te laten in Tsjechië, of euro's in Nederland; Omwisselen kost geld, uit de muur halen ook.
Zolang ik geen ondernemer ben met economische belangen is 'gemak' mijn hoofdargument.
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 23:06   #28
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ik heb "tegen" gestemd, waarschijnlijk om verkeerde redenen. Rommelen en reken met kronen, geeft me echt een vakantie gevoel. Verder had ik ook tegen gestemd als ik had kunnen kiezen of de euro in Nederland was gekomen.
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 23:45   #29
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Tegen. De economien die deelt uit maken van de EU maar hun eigen valuta behielden (o.a. Verenigd Koninkrijk en Denemarken) zijn de best draaiende economien binnen de EU.
Daarnaast profiteert het bedrijfsleven door net even iets te ruim om te rekenen bij de introducering van de nieuwe valuta. Is in Nederland ook gebeurt zoals we allemaal wel ervaren hebben. De koopkracht van de burgers heeft destijds in NL een flinke klap gekregen.

Dus niet doen, of in ieder geval zo lang mogelijk uit stellen.
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-06-07, 06:27   #30
Volwaardig Lid

cor321's avatar

Nationaliteit:
Ik las dat veel zaken goedkoper zijn geworden met de invoering van de euro, zou je met voorbeelden willen komen?
Voor een brood betaal je al 1,89 euro bij de warme bakker dit is in guldens bijna 4
cor321 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels