![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Ben je voor of tegen invoering van de Euro in Tsjechië? | |||
| Voor |
|
67 | 27,57% |
| Tegen |
|
154 | 63,37% |
| Maakt mij niet uit |
|
22 | 9,05% |
| Stemmers: 243. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#21 |
|
Moderator
|
Wat noem jij rigide, boeda? Voor of tegen?
![]() |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Legende
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Moderator
|
Bij de poll staat dat het een publieke poll is en dat anderen dus kunnen zien wat je gestemd hebt. Klik maar op de aantallen stemmers (naast de percentages), dan zie je alle namen en wie wat gestemd heeft.
![]() |
|
|
|
|
|
#24 |
|
CZ Moderator
|
Enkele redenen voor invoering:
Door één gezamenlijke valuta worden Tsjechische ondernemers die handelen met de eurozone ontlast van (hoge) transactiekosten. Banken zullen meer overhouden nadat er geen kosten aan transacties verloren gaan. Het zal de concurrentiepositie van tsjechische ondernemingen binnen de eurozone bevorderen door het wegvallen van extra kosten die moeten worden gemaakt bij iedere transactie. Er zullen meer landen uit de eurozone (lees: in grotere mate) participeren in de import en export van Tsjechië. En er zullen geen schommelingen meer zijn in de valutakoersen tussen de kroon en de eurozone. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pivonist
|
en .................................... de Tsjechen zullen net als wij voor zo'n 20% belazert worden en de prijzen vliegen omhoog, ja ja, wat een vooruitgang.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
@gambrinus
eindelijk echte argumenten. en geen sentiment. na invoering vd euro zijn veel zaken in NL juist goedkoper geworden (horeca uitgezonderd Macek). ik zeg niet dat dit door de euro komt, het is alleen een constatering. de vraag is alleen WANNEER moet de euro in tsjechie ingevoerd worden? Er moet eerst maar eens een fatsoenlijke regering langere tijd stabiel beleid maken! |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
CZ Moderator
|
Citaat:
En ikzelf zal erg blij zijn met de euro in Tsjechië, dan hoef ik niet steeds weer kronen achter te laten in Tsjechië, of euro's in Nederland; Omwisselen kost geld, uit de muur halen ook. Zolang ik geen ondernemer ben met economische belangen is 'gemak' mijn hoofdargument. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Forum Freak
|
Ik heb "tegen" gestemd, waarschijnlijk om verkeerde redenen. Rommelen en reken met kronen, geeft me echt een vakantie gevoel. Verder had ik ook tegen gestemd als ik had kunnen kiezen of de euro in Nederland was gekomen.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Actief Lid
|
Tegen. De economien die deelt uit maken van de EU maar hun eigen valuta behielden (o.a. Verenigd Koninkrijk en Denemarken) zijn de best draaiende economien binnen de EU.
Daarnaast profiteert het bedrijfsleven door net even iets te ruim om te rekenen bij de introducering van de nieuwe valuta. Is in Nederland ook gebeurt zoals we allemaal wel ervaren hebben. De koopkracht van de burgers heeft destijds in NL een flinke klap gekregen. Dus niet doen, of in ieder geval zo lang mogelijk uit stellen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik las dat veel zaken goedkoper zijn geworden met de invoering van de euro, zou je met voorbeelden willen komen?
Voor een brood betaal je al 1,89 euro bij de warme bakker dit is in guldens bijna 4 |
|
|
|