![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Ben je voor of tegen invoering van de Euro in Tsjechië? | |||
| Voor |
|
67 | 27,57% |
| Tegen |
|
154 | 63,37% |
| Maakt mij niet uit |
|
22 | 9,05% |
| Stemmers: 243. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#81 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Maar mij leek het interessant en leuk om eens te peilen wat de leden van dit forum ervan vinden. Meer niet. Vandaar deze poll. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
VIP Lid
|
Het was niet als kritiek bedoelt naar de poll, Punk.
Voor mij weet ik er te weinig van om over al dan niet euro te oordelen. En zoals ik schreef ,Tsjechie blijft aantrekkelijk met of zonder euro. En ik dacht dat de euro al gepland stond. Hilde |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Actief Lid
|
Ik vind het prima als de euro in Tsjechie wordt ingevoerd.
Hoeven we niet meer om te rekenen,te wisselen enz. Tsjechie hoort nu ook bij de E.U. Alleen denk ik dat de Tsjechen zelf erg zullen moeten wennen, net als wij hebben moeten doen. Frida |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Volwaardig Lid
|
De gemiddelde werknemer in Nederland heeft sinds de officiele overstap van de gulden naar de euro begin 1999 een koopkrachtschade geleden van ongeveer 16.4% van het huidige inkomen. Indien er geen compensatiemaatregelen worden getroffen loopt de koopkrachtschade voor volgend jaar op tot 27% van het huidige inkomen.
De gulden was 12 tot 20% te goedkoop toen de munt werd ingeruild tegen de euro. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Nieuw Lid
|
Er zijn veel Tsjechen tegen het idee om de euro nu al in te voeren. De maatschappij is er daar niet op berekend.
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Actief Lid
|
ik ben het in deze helemaal met punk en cor321 eens.
het is ook nog eens een keer zo dat er in het laatste jaar voor de invoering van de euro 3en in sommige zaken 4 keer een prijsverhoging heeft plaatsgevonden. Dat is niet een gevoel maarde waarheid wat gestaafd werd door verschillende verkoopsters in diverse winkels. toen de daadwerkelijke invoering kwam in 2002 liep iedereen te kijken of ze wel zuiver omgerekend hadden. Nou daar kon je niet op betrappen,dat hadden ze netjes gedaan. Maar een jaar later kostte een bosje narcissen bij A.H 1euro en met de gulden betaalde ik 1 gulden. Zo is het met zoveel dingen. Er was laatst nog een onderzoek dat vertelde dat er zo'n hoop goedkoper was ,B.V een t.v. diezelfde t.v was nu goedkoper. Ja dank je de donder Een l.c.d tv van nu die 700 euro kost koop je over 7 jaar ook voor minder. Ik heb ook tegen gestemd omdat ik denk dat de gewone man in tsjechie er ook niet echt op vooruit zal gaan . En persoonlijk vind ik het betalen met kronen zijn charme hebben. het draagt een beetje bij aan het vakantie gevoel |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Volwaardig Lid
|
ben er tegen..
Als er Euros in Tsjechie komen word het duurder net zoals in Nederland en andere landen die Euros hebben. En ik denk dat de Tsjechen daar ook niet blij mee zijn en wij ook niet . Want het heeft ook wel wat die kronen , en Tsjechie is een mooi goedkoop land . En dat laatste laat het zo blijven . Die mensen die er voor zijn snappen niet dat t dan ook duurder word voor ons als vakantiegangers en voor de Tsjechen |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Volwaardig Lid
|
Het kan niet meer teruggedraait worden, maar volgens mij dromen mensen nog wel eens over de gulden
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nieuw Lid
|
Ik ben tegen. Voor nu dan. Eerst zorgen dat de economie stabiel is en voldoet aan de europeese normen. En wachten tot de bevolking er klaar voor is.
En natuurlijk ook een stukje eigenbelang. Ik vrees dat het voor ons zuinige kaaskoppen minder interressant wordt ˇgoedkoopˇ naar Tsjechie op vakantie te gaan. Toen de euro werd ingevoerd werden de goedkopere vakantie landen zoals Spanje en Griekenland tot wel 5 x duurder !..... Is dat vergeten....of willen we dat niet meer weten.. Luki |
|
|
|