het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Poll-resultaten bekijken: Ben je voor of tegen invoering van de Euro in Tsjechië?
Voor 67 27,57%
Tegen 154 63,37%
Maakt mij niet uit 22 9,05%
Stemmers: 243. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 29-06-07, 08:47   #71
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Wat ik wel constateer in deze discussie is dat de mensen die voor de euro zijn erg gelukkig zijn, om jaloers op te worden. Ze zijn belazert en weten het niet(of willen het niet weten!) en vinden het geweldig, maar dat is toch schitterend. Zalig zijn de onozelen, zij zullen het licht zien!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-07, 13:28   #72
Lid

piet m's avatar

Nationaliteit:
monetair beleid

ik heb zo ongeveer alle misvattingen en frustraties rond de euro zien langs komen in de reacties.
toch altijd weer verbazingwekkend om te zien hoever "gesundes volksemfinden" en het oordeel van monetaire deskundigen uiteen kunnen liggen.
dit in het achterhoofd houdend ga ik er vanuit dat CZ zelf wel het moment kan bepalen wanneer dit economisch gunstig is voor het land en de EU kan bepalen wanneer de Tsjechische monetaire en economische situatie voldoende stabiel is om de overgang te dragen.
tot die tijd wissel ik met plezier mijn euro's voor kronen in
piet m is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-07, 13:29   #73
Volwaardig Lid

cor321's avatar

Nationaliteit:
Een ding doet mij goed dat ik niet de enigste ben die denkt dat al die zg onafhankelijke onderzoeken over het prijsniveau na de invoering van de euro tov van voor de euro nep is.
cor321 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-07, 15:01   #74
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
pekar schreef:
Bericht bekijken
Omdat ik m ijn brood al jaren in de super koop, Punk

De vergelijking in dat staatje ging over A-merken in Supermarkten
Maar ik reageerde op een bericht van Josef, die het had over de guldenprijs van brood bij de warme bakker toen, tegenover de prijs in euro's bij diezelfde warme bakker nu.

Jij gaat vervolgens een volslagen scheef rekensommetje maken om aan te tonen dat brood niet duurder - of zelfs goedkoper - is geworden sinds de invoering van de Euro, door de prijs van warme bakkerbrood te vergelijken met de prijs van supermarktbrood.

Zo zou je ook kunnen "aantonen" dat auto's niet duurder zijn geworden door de prijs in guldens van een Mercedes toentertijd te vergelijken met de prijs in Euro's van een Kia nu.

Ik weet niet wie jij denkt te foppen met zulk rekenwerk. Op school zou je er een zware onvoldoende voor hebben gekregen; dat weet ik wel.

Citaat:
piet m schreef:
Bericht bekijken
ik heb zo ongeveer alle misvattingen en frustraties rond de euro zien langs komen in de reacties.
toch altijd weer verbazingwekkend om te zien hoever "gesundes volksemfinden" en het oordeel van monetaire deskundigen uiteen kunnen liggen.
Zou je wat voorbeelden kunnen geven van reakties in dit topic die je zou kunnen kwalificeren als, wat jij noemt, het "gesundes volksemfinden"? En misschien ook een paar voorbeelden van misvattingen?
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-07, 19:25   #75
Super Lid

Maria's avatar

Emoties......
Gaat het eigenlijk nog over Tsjechië, of over de euro an sich? (om even in goed duits te blijven).
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-06-07, 23:47   #76
Actief Lid

pekar's avatar

Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Maar ........dat weet ik wel.
Punk, je hebt gelijk...alles is veel duurder geworden.
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-07-07, 15:04   #77
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Ik ben voor, en vind dat ik niet hoef uit te leggen waarom!!!

Dat is hier namelijk al tig keren verteld.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-07-07, 18:38   #78
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
boeda schreef:
Bericht bekijken
Beste mensen ik zou zeggen laat dat vooral aan de Tsjechen zelf over en wees niet zo rigide maar wees berijd te veranderen.
De Tsjechen die ik ken en heb gesproken over dit onderwerp en de veranderende tijden, zeggen het gaat wel wat snel maar we hebben dan ook veel in te halen.
En daar ben ik het volkomen mee eens.
We moesten ons maar eens kunnen verplaatsen wat de meeste Tsjechen hebben moeten doorstaan de afgelopen 15 jaren.Van een staat die veel bepaalde voor je naar een staat die je te verantwoording roept.

M.V.G.

Boeda
Ik denk ook laat de Tsjechen daar over oordelen.
Voor mij blijft Tsjechie met of zonder kronen aantrekkelijk

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-07-07, 19:16   #79
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
De euro zal er hoe dan ook komen. Ik weet alleen dat veel Tsjechen er niet echt naar uitkijken. En Tsjechië zal voor ons, met de euro, net zo'n fijn land blijven als nu met de Kroon. Maar die Kroon voegt wel een beetje extra "vakantiegevoel" toe. En dat zal verdwijnen met de invoering van de euro.
RoJo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-07-07, 22:52   #80
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Nog even dit:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...koopkracht.xml
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels