![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Ben je voor of tegen invoering van de Euro in Tsjechië? | |||
| Voor |
|
67 | 27,57% |
| Tegen |
|
154 | 63,37% |
| Maakt mij niet uit |
|
22 | 9,05% |
| Stemmers: 243. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#71 |
|
Pivonist
|
Wat ik wel constateer in deze discussie is dat de mensen die voor de euro zijn erg gelukkig zijn, om jaloers op te worden. Ze zijn belazert en weten het niet(of willen het niet weten!) en vinden het geweldig, maar dat is toch schitterend. Zalig zijn de onozelen, zij zullen het licht zien!
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Lid
|
monetair beleid
ik heb zo ongeveer alle misvattingen en frustraties rond de euro zien langs komen in de reacties.
toch altijd weer verbazingwekkend om te zien hoever "gesundes volksemfinden" en het oordeel van monetaire deskundigen uiteen kunnen liggen. dit in het achterhoofd houdend ga ik er vanuit dat CZ zelf wel het moment kan bepalen wanneer dit economisch gunstig is voor het land en de EU kan bepalen wanneer de Tsjechische monetaire en economische situatie voldoende stabiel is om de overgang te dragen. tot die tijd wissel ik met plezier mijn euro's voor kronen in |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Volwaardig Lid
|
Een ding doet mij goed dat ik niet de enigste ben die denkt dat al die zg onafhankelijke onderzoeken over het prijsniveau na de invoering van de euro tov van voor de euro nep is.
|
|
|
|
|
|
#74 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Jij gaat vervolgens een volslagen scheef rekensommetje maken om aan te tonen dat brood niet duurder - of zelfs goedkoper - is geworden sinds de invoering van de Euro, door de prijs van warme bakkerbrood te vergelijken met de prijs van supermarktbrood. Zo zou je ook kunnen "aantonen" dat auto's niet duurder zijn geworden door de prijs in guldens van een Mercedes toentertijd te vergelijken met de prijs in Euro's van een Kia nu. Ik weet niet wie jij denkt te foppen met zulk rekenwerk. Op school zou je er een zware onvoldoende voor hebben gekregen; dat weet ik wel. ![]() Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
Super Lid
|
Emoties......
Gaat het eigenlijk nog over Tsjechië, of over de euro an sich? (om even in goed duits te blijven). |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Forum Freak
|
Ik ben voor, en vind dat ik niet hoef uit te leggen waarom!!!
Dat is hier namelijk al tig keren verteld. ![]() |
|
|
|
|
|
#78 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Voor mij blijft Tsjechie met of zonder kronen aantrekkelijk Hilde |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
VIP Lid
|
De euro zal er hoe dan ook komen. Ik weet alleen dat veel Tsjechen er niet echt naar uitkijken. En Tsjechië zal voor ons, met de euro, net zo'n fijn land blijven als nu met de Kroon. Maar die Kroon voegt wel een beetje extra "vakantiegevoel" toe. En dat zal verdwijnen met de invoering van de euro.
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Forum Freak
|
Nog even dit:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...koopkracht.xml |