![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
Veel Tsjechen zullen inderdaad hard werken, maar vorig jaar hadden wij te maken met een tegelzetter waar weinig beweging/werk in zat.
Dit jaar hebben wij hetzelfde met schilders en stucadoors etc. Ook hierbij ergeren wij ons behoorlijk aan het werktempo. Nogmaals, het geldt echt niet voor iedereen, want over de electricien en loodgieter zijn wij zeer tevreden. Goed werk voor een normale prijs. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Super Lid
|
Dat klopt!!! Er zijn behoorlijk veel Tsjechen werkzaam in de binnenvaart in Nederland en Duitsland. Maar ook hier is bekend dat er ronselpraktijken zijn. Hard werken voor weinig geld.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Forum Freak
|
Ik heb op de binnenvaart gezeten, weliswaar Passagiersvaart. Maar ook hier werkte veel Tsjechen en Slowaken. Hier heb ik ook mijn Lukas ontmoet. Wij werkte voor een Zwitserse rederij. Geen ronselpraktijken. De bemanning van 23 personen was ongeveer onderverdeeld in 10 Nederlanders en 13 Tsjechen en Slowaken. Zo was dat op vele schepen. Zowel die onder Zwitserse als onder Nederlandse vlag vaarden.
Maar als ik nu zie hoeveel werk Lukas heeft met zijn Bouwbedrijfje hier en hoe moeilijk het is om goed personeel te krijgen. Er is genoeg werk hier en de mensen verdienen er genoeg geld mee. Dus zien geen reden om naar Nederland te gaan. En laten we eerlijk zijn, waar zou je liever zitten in Nederland of in Tsjechië. Geef ze eens ongelijk. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
precies ik heb loon vlgns CAO
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pivonist
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
in nederland.ik varen 3wk op 3wk af.
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Hallo David,
meer zulke mensen als jij.... En ze bestaan, ik twijfel niet...![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pivonist
|
Nou, ik kan geloof ik de conclusie trekken dat Tsjechen iets "honkvaster" zijn als hun Poolse buren, iets om trots op te zijn. ook ik voel me in Tsechië lekkerder als hier in Nederland, ik voel me "srenang" als ik weer in mijn tweede vaderland ben, dus snel weer die kant op!
|
|
|
|