![]() |
|
|
#221 |
|
Super Lid
|
Weer een leuk verhaal Hilde... We zijn de laatste keer weer langs Poustka gereden,
op weg naar Nederland, (nahja, een paar kilometer van jullie huis). Ik wist dat jullie er niet waren, dus zijn we doorgereden. Het huis staat een prachtige omgeving, met mooie dorpjes, waarvan ik de namen nu even niet weet. |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Actief Lid
|
Heerlijk dat het huis al zo eigen aanvoelt Hilde. Het klinkt gek maar bij ons is het zo dat ons huis in Tsjechië meer thuis voelt dan dat in Nederland. Als de kinderen daar nu ook woonden.......
|
|
|
|
#223 |
|
VIP Lid
|
Tot nu toe hebben we ons beperkt tot de benedenverdieping. Vooral ook om het ons zelf een beetje makkelijker te maken. Maar halverwege onze tweede week willen we kunnen overnachten in ons eigen huisje. Dus gaan we eens even inventariseren wat er boven op korte termijn geruimd moet worden.
We zetten de ramen wagenwijd open en beginnen eerst het ergste stof en spinrag te ruimen. En dan gaan we met zijn tween het bed te lijf. Bij ieder laag verwachten we narigheid. Maar we ontdekken uiteindelijk slechts een muis. En het is niet de bekende grijze muis, maar een muis met een soort slurfje. Ik moet nog opzoeken of mijn benaming klopt.Maar ik denk aan een spitsmuis. Eenzaam, maar hij/zij had al wel een mooi holletje gemaakt. We gooien alles letterlijk het raam uit. Matrassen, (zware krengen van kapok) dekbedden met hoes en kussens. Een hele berg. P1040644letterlijk het raam uit.jpgP1040650er komt regen , dus alles in plastic.jpg En maken er een stapel van. Als het dreigt te gaan regenen pak ik samen met Sarah alles in grote plastic zakken. We zijn er nog niet uit hoe en waar we deze spullen kwijt kunnen. Dus zetten we de zakken maar op een beschutte plaats in de tuin. Onze tuin waarin we steeds meer ontdekken. Hagedisjes, vlinders in allerlei soorten, maar vooral de oranjetip is onze favoriet en bloemen en bloesem. P1040645tuinverrassing1.jpg P1040646tuinverrassing2.jpg We klussen, maar genieten ook. En hoeveel zakken beton zijn er hier al opgebruikt. P1040655raadsel. Hoeveel zakken beton zijn er nodig om de gaten te dichten.jpg Kees verbaasd zich over de hoeveelheid beton die hij verbruikt. En we brainstormen over hoe we zullen slapen tijdens ons verblijf. P1040657creatieve invulling.jpg Sarah heeft al een creatieve oplossing gevonden. Ook gaan we op bezoek bij Jan en Akkelien tijdens de meeting. Natuurlijk kiezen we voor de toeristische route. we genieten van de sneeuw die er nog te zien is. En we verbazen ons over alle skeelers of in-line skaters die we op de weg zien. Het lijkt me erg gevaarlijk. Vooral berg-af. Hoe zouden ze remmen vragen we ons af. En we rijden voorzichtig richting Vrchlabi. Hilde ![]() |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Actief Lid
|
Het vordert al :-) leuk
Ik zie dat alles groen word ..... ik zat zelf al te bedenken, hoe zal onze "tuin" eruit zien in chvalec. Toen we er waren in begin jaar was alles dor en geel. Ben benieuwd naar volgende verhaal... ... niet te lang wachten :-( ![]()
|
|
|
#225 |
|
VIP Lid
|
Onderweg naar Vrchlabi komen we door een heel ander landschap als dat waar we ons huisje hebben.
We stoppen voor de sneeuw en direct ernaast zien we deze bloemen die direct naast de sneeuw van de zon genieten. P1040674bergbloemen.jpgP1040676bergbeek.jpg We proberen niet uit of het beekje erg koud is. Want zowel Saar als ik hebben al natte voeten doordat de smeltende sneeuw ons niet meer houdt. We genieten.Dits alles op nog geen half uur van ons vandaan. P1040680via Billy Potoc naar Vrchlabi.jpg We hebben zelf bewust gekozen voor wat minder bergachtig. Wat minder moeilijk bereikbaar en wat opener landschap. Maar dat wil niet zeggen dat we niet van echte bergen houden. We zijn ruim op tijd vertrokken en onderweg eten we wat.We eten niet mee met de meeting. Saar en een varken aan het spit is niet zo`n gechikte combinatie. Als we terugkomen bij de auto blijkt Akkelien te hebben gebeld. Maar we hebben ons niet afgemeld en we zijn er al bijna. Dus ze ziet zo wel dat we wel komen. Het weerzien is als altijd hartelijk. We zijn aan de vroege kant. Maar er is al koffie. We praten wat met oude bekenden. Maar treffen ook nieuwe. En Carla uit `het eerste oortje`van Tsjechie maakt indruk. Saar vermaakt zich alvast op de trampoline. Want nu zijn er nog weinig kinderen. En van deze lastige moeder mag ze niet met meerderen tegelijk op de trampoline. Dat krijg je als je moeder in de gezondheidszorg werkt. Lastpakken worden het. We vertrekken nadat ik eerst heel uitvoerig met Lina heb gepraat. Dat deed goed. En tot Sarah`s teleurstelling gaan we niet lang de rodelbaan. Maar de volgende dag is het een beetje haar dag. Lekker paardrijden. P1040684dit keer niet Brounka .jpgP1040687hef en saar.jpg Niet op `haar`Brounka, maar aan haar gezicht te zien is het fantastisch. Hilde ![]() |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Actief Lid
|
Dank je Hilde, dat is wederzijds.
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Super Lid
|
Bedankt weer voor je verslag Hilde. Die bloemen op jouw foto, die zijn wij ook in grote getale tegen gekomen, ik weet nog steeds niet wat voor bloem dit is.
![]() |
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Hilde wederom genoten van je verhaal, zelfs ik ben benieuwd hoe het er uit zal zien als jullie nu weer terug gaan.
|
|
|
|
|
#230 |
|
VIP Lid
|
We moeten voor zaken naar Liberec. Als SRO hebben we de verplichting tot een aandeelhoudersvergadering.
Omdat we weten dat `onze`advocaat het zeer druk heeft in de meivakantie vertrekken we ruim op tijd. Onze oudste is inmiddels ook gearriveerd. Ze is nagekomen met het vliegtuig naar Praag. En Kees, die ook wel opneemt met:`taxibedrijf van Ballengooien`heeft haar opgehaald van het vliegveld. We beginnen met parkeren, vlak bij het kantoor van de advocaat. En dan op naar een koffiehuis waar we de vorige keer(in januari) het zeer naar ons zin hebben gehad. Het is er een stuk minder druk. En we hebben even een praatje in het Engels met de eigenaar. Hij denkt dat Sarah Tsjechisch of Pools is. Naar aanleiding van haar uitspraak van een paar woordjes Tsjechisch. Pan Novak blijkt dus een goede docent te zijn. Hij oefent met Saar enkele zinnetjes.Wanneer ze op stal rond loopt. De eigenaar blijkt van Cyprus te komen. En wij dachten dat de heerlijke koffie etc Tsjechisch waren. Maar ze worden grotendeels door hem geimporteerd.De oudste zal goed op de jongste passen en we zoeken contact per telefoon en anders bij de auto. Op naar het kantoor. Het duurt even voor de buitendeur wordt geopend. Nu staan we in de hal. het duurt en het duurt. Als we op het punt staan nog maar eens buiten aan te bellen gaat de deur open. Het is meneer de advocaat. Hij geeft aan dat hij problemen heeft met de computer en een heel verhaal volgt. Met andere woorden of we later terug kunnen komen. We stemmen onwennig toe.Dan maar op zoek naar de meiden. Gelukkig vinden we ze snel. Ik ga met Saar naar een winkel waar we al eerder erg leuke kleding voor haar hebben gekocht. Het lijkt verandert en de eigenaresse bevestigd het. Toch komen we tevreden naar buiten. Saar heeft een nieuw trainigspak met shirt in het aqua-blauw(denk aan de wc-bril) Want haar rose -fase is voorbij. Nan maakt de foto`s P1040695detail liberec.jpg P1040702detail2 liberec.jpg P1040744detaiil 3.jpg Na een rondje gevels kijken gaan we naar de Mac. Zelfs die is mooi in Liberec.Hoewel het een vreemde combi is. De Mac in zo`n mooi pand. P1040716mac.jpg P1040719een vreemde combi.jpg We vertrekken na de lunch opnieuw richting kantoor. Dit keer gaat de buitendeur niet open. Aan de deur horen we de er nog een half uur extra nodig is. We hebben gelukkig mooi weer en gaan zitten op een bankje in het plantsoen. Mensen en honden kijken. Voordat we weer naar de deur gaan ,gaan we langs de auto. De parkeertijd moet verlengd.Drie maal is....... jawel de derde maal mogen we binnen komen. Onze advocaat geeft aan dat we na zoveel koffie wel geen trek meer in koffie zullen hebben. Waarschijnlijk spreekt mijn gezicht boekdelen. Hij wil natuurlijk wel koffie voor ons maken. Nee dank u: Antwoord ik beleefd. Hij neemt alle papieren met ons door. En hij verzekerd ons dat alles op tijd naar de instanties is verstuurd. Hij is de deskundige. We stellen nog en paar vragen en zijn eigenlijk zo weer klaar. Dan weer op weg naar ons huisje. Nadat we eerst de Bata hebben bezocht en ook de oudste iets in Liberec heeft gekregen. Groen heeft toch onze voorkeur P1040756frisgroen.jpg Hilde ![]() |
|
|
|