het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-05-08, 13:13   #201
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Naast het ruimen gaan we op onderzoek. Werkt alles.
Samen met Saar en het oude water probeer ik uit of de Tsjechische pomp op dezelfde manier functioneert als ik me uit mijn jonge jeugd kan herinneren. En onder groot gejuich komt er water uit. Welliswaar roestig. Maar het werkt.

P1040217onze pomp.jpg

De kraan binnen zou ook water moeten aanleveren. Maar er gebeurt helemaal niets. Dan maar bellen met Giant. Die neemt contact op met Victor de advokaat en die geeft aan dat het `abonnement`niet actief is. Het is natuurlijk de oud en nieuw -week dus dat zal deze week niet meer lukken. We schikken ons in het lot. En poetsen met pompwater en meegebracht kraanwater.
Het meest lugubere schoonmaakklusje is het verwijderen van de resten van dit vrolijke diertje .

P1010052.JPG

Wij als beestengekken waren ondaan toen bleek dat niemand van de aanwezigen die ons de foto hadden gestuurd het diertje had bevrijd.

P1030522badkamer.jpg badkamer gesloopt.jpg

De badkamer en de keuken hadden de hoogste prioriteit. En hier is ook nog te zien dat er van alles was achtergebleven.
Na een dag hadden we al twaalf grote vuilniszakken gevuld. Verdeeld in kleding, `vieze troep`als oude koffie,toilletspullen etc en ?????
Hier kon je je frustraties kwijt. En in onze ontdekkingstocht door het huis vonden we vele nieuwe spullen voor de badkamer.
Zoals kranen,lampen en wasbak met aansluitspullen als siffons etc.
Alles `verstopt`onder het bed in de woonkamer.

Het is ijzig koud dus gaan we kijken of de kachels werken. En we schakelen de meegebrachte electrische verwarmingen in. De electra functioneert prima.

En we leggen de eerste rook uit de schoorsteen vast.

P1040325 de eerste rook uit de schoorsteen.jpg

We mopperen wel af en toe, maar we hebben zeker nog geen spijt.

P1040183een waterig zonnetje.jpg

het is net als op deze foto. Er schijnt een waterig zonnetje. Maar als straks de wolken opentrekken zie je pas hoe krachtig die zon is.

huis.jpg

We gaan met kleine stapjes. We hebben geen haast. En we nemen de tijd.
Hilde
hilde_kees is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-08, 14:10   #202
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Hilde, heerlijk hoe jullie kunnen genieten, stapje voor stapje wordt dit het huis, wat het in jullie dromen, allang is!
Oud 20-05-08, 19:00   #203
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
wat heerlijk hilde. Jullie zijn nu echt bezig met jullie huis..ok het is nu nog veel puinruimen maar daaronder komt er zekers een heel mooi stekkie voor jullie in plaats.
Gaan jullie ook de zomer vakantie daar heen???
veel plezier....
Oud 20-05-08, 19:09   #204
Volwaardig Lid

Christine MB's avatar

Nationaliteit:
Wat erg al die ouwe troep van de vorige bewoner. Daar zijn jullie wel een tijdje bezig mee om dat uit te ruimen. Ik wens jullie heel veel succes.
Christine MB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-08, 19:14   #205
Actief Lid

Nationaliteit:
Hilde zo zijn wij ook begonnen toen wij ons huisje kochten.
Wij hebben enkele spullen wel bewaard zoals een oude kast en een duwslee die hebben we nu in de huiskamer staan zo hebben we toch nog een aandenken hoe het was toen we het huis kochten. Bij ons was de w.c. nog buiten in een houten keetje kun je nagaan!!
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-05-08, 19:39   #206
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
mooi verhaal
Oud 21-05-08, 07:50   #207
Actief Lid

tsjechie's avatar

Nationaliteit:
Hilde heel leuk dat je ons weer in jullie belevenissen meeneemt met jullie grote avontuur.
Maar wat een "erfenis" hebben die vorige bewoners achtergelaten.
tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-05-08, 09:12   #208
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Wederom bedankt Hilde, heerlijk om het zo mee te kunnen beleven.
Het gaat misschien wel effe duren voor het is zoals jullie willen, maar jullie kunnen er nu alvast van genieten, ook al zal er heus zo af en toe nog wel eens wat tegenvallen.
Oud 21-05-08, 09:50   #209
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Leuk zo veel reacties.

Die eerste week in januari is zo voorbij.
De jeugd wil ook genieten. Dus met een keer skischool wordt er geen genoegen genomen. En ook wij hebben achteraf gezien waarschijnlijk rust nodig.
Het is heel wat. Een huis.Waar nog heel veel aan moet gebeuren. En we concluderen dat we van de naaste omgeving nog niet zo heel veel hebben bekeken. Zelfs het kasteel van Frydlant hebben we alleen van een afstand gezien.

P1040283luisteren naar Franky.jpg P1040284molletje was er natuurlijk ook.jpg

Dus bezoeken we nogmaals Bedrichov.
Hoewel we. Ik blijf met de honden luieren in het pension. en Kees offert zich galant op.
De eerste lesdag was het koud en winderig, maar deze dag schijnt het zonnetje.

P1040296echt of een kaart.jpg P1040320kaart nog mooier met zon.jpg

En vond ik het doorkijkje de eerste keer een plaatje waard. Kees overtreft deze opname met een met het zonnetje erbij.

Maar het is ijzig P1040317ijsje.jpg koud.

Ik mijmer over ons huisje en rust uit van alle emoties. En natuurlijk klets ik gezellig met Hefziba en Gideon. Ze zijn zo gastvrij en behulpzaam.
We maken alvast afspraken voor februari. En ze denken mee. Hefziba helpt ook mee ruimen. En we krijgen een tegelkachel aangeboden die ze zelf niet gebruiken.
In de eerste droom had het huis zo`n prachtige tegelkachel. En ik heb wat met tegelkachels.

P1040337zicht vanuit het dakraam op de winterse boomgaard.jpg P1040326ook wij krijgen sneeuw.jpg

Inmiddels is ook Poustka wit. Al is de laag een stuk minder dik als in Ludvikov. Wat een verschil er in zo`n 10 km afstand kan zitten.
Kees denkt dat de bomen in de boomgaard bijna allemaal dood zijn. Maar ik weet wel beter. Ik laat hem de knoppen zien. Maar hij is nog niet echt overtuigd.Veel te snel is de week om.
We verlaten met een droevig gevoel dit prachtige stukje natuur in Noord-Bohemen. De plicht roept.
De grote jeugd smeedt al plannen voor de volgende ski-vakanties.
Sarah neemt afscheid van Brounka en daar gaan we dan.
Terug naar het platte, gejaagde Nederland.
Hilde
hilde_kees is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-05-08, 11:35   #210
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Erg he, al die behulzame mensen uit de Beerzen.
Ik heb inmiddels de groep gesproken die er afgelopen vakantie zijn geweest en het is zeker niet de laatste keer geweest, ook zij zijn verkocht.

Onderwerp-opties

Berichtregels