het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-11-07, 21:40   #101
Volwaardig Lid

Ben1's avatar

Nationaliteit:
Geweldig Hilde en Kees,
Zoveel herkenbaars in jullie zoektocht en teleurstellingen. Wij kunnen er ook een boek over schrijven. Ben benieuwd of jullie nu buren gaan worden of niet. De laatste nieuwtjes uit ons dorp hebben we nog niet gehoord. Nog even spannend dus.
Ben1 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-11-07, 08:43   #102
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
yep allemaal herkenbaar Wij zoeken ook al een hele tijd. Gister dus de foto's van kennis van binnenkant van een huis gekregen(die was de hele week in tsjechie en was ff voor ons gaan kijken)
Moest zoveel aan gedaan worden en de tekst wat op sites stonden klopten allemaal niet, bedrading leidingen moesten allemaal nog aan gelegd worden pffff etc... viel dus heel erg tegen....

Zo gaat het elke keer...
Maar we blijven ook zoeken, ooit(haha ooit) zullen wij ons huiske ook vinden.

Ik wacht vol "verwachting"maar weer op je volgende verhaal hilde_kees
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-11-07, 15:59   #103
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
We hebben nog een kan koffie en broodjes. Dus de picnic kan beginnen.
Op nog geen km van het huisje genieten we toch nog op deze dag.
Koffie die klaar stond, door Gideon gezet. En broodjes en allerlei broodbeleg wat we samen met de magister hadden gekocht. De magister is voor het thuisfront.
We genieten daarna verder van de mooie route naar het pension
P1030512terug naar Ludvicov.jpg
En daarna van de omgeving van Ludvikov
ludvikov oktober 2007.jpg
Hefziba en Gideon starten een hulpgroep voor gefrustreerde huizenzoekers. Ze laten ons hun video van het zoeken zien en ook daar
verliep niet alles even gladjes. En in ieder geval gaat Gideon morgen mee om te `tolken`.
We genieten van de sfeer bij de kachel en een drankje. We maken het niet laat. En `s nachts dromen we van huizen die instorten, maar ook van paleisjes.

De volgende ochtend blijkt ook Hefziba weg te kunnen. We maken er een uitje van. Eerst de ontmoeting met de makelaar.
Zij rijdt voorop, maar als ze echt helemaal de weg kwijt raakt nemen we het over. Ze verontschuldigd zich. Ze heeft het huis nog nooit gezien. Maar ze heeft wel een hele bos sleutels.
Gideon legt uit dat hij geen makelaar is , maar een vriend.
Bij aankomst opent deze vriendelijke dame de sloten en zet de electra
aan. P1030515weer een andere makelaar.jpg P1010045electra.jpgEn gaat buiten staan wachten met haar juffershondje.
Misschien houdt ze niet van spinnen.
Het is heel anders dan wat we tot nu toe hebben bekeken. Mij spreekt het aan. Het is knus.
Kees en Gideon speuren naar allerlei `bijzonderheden`die vastgelegd worden op foto.
We hebben de afspraak met Maurits dat alles wat ons opvalt wordt vastgelegd. En als het huis onze interesse heeft bekijkt hij de foto`s en gaat alsnog kijken.
We vinden de septic, maar de aansluiting??????
P1010042septik.jpg P1030503kafvoer en `rokje `aan onderzijde muur.jpg

En we krijgen een uittreksel van het kadaster te zien. Nu weten we ongeveer wat er bij hoort. Gideon is een praktijkman en doet met Kees menig rondje. Ik laat Hefziba zien dat het bosje aan de overkant van het weggetje zijn charme heeft.
En een barbecue is er al.
P1030560boomgaard en barbecue.jpg
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-11-07, 17:30   #104
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Ik vind het zo geweldig om op deze manier iets te horen over Hefziba en Gideon.
En ik blijf heel erg benieuwd naar wat het uiteindelijk geworden is.
Oud 26-11-07, 08:35   #105
Super Lid

Maria's avatar

die schakelkast ziet er goed uit!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-11-07, 10:51   #106
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Ik ben enthousiast, maar heb juist nu last van het debacel met nr 26.
(Had ik al verteld dat voor ons vertrek deze `kunstenaar`zijn prijs weer had verlaagd met 50 %.,naar `nog maar` 1 1/2 maal de oorspronkelijke vraagprijs) En de teleurstelling van de staat van Lipova zit me ook nog dwars. Vooral omdat Kees over deze locatie nog niet echt enthousiast is. En we willen samen genieten.
Maar na de picnic van gisteren ,weet ik dat op zeer geringe afstand nog veel meer ruige natuur is. En een weide met koeien weet ik ook te waarderen.
Nadat ook de heren alles uitvoerig hebben geinspecteerd en er bijna niets aan de fotocamera is ontsnapt
P1010055op alles voorbereid.jpg
P1010068tuin.jpg
P1030491weg in de verte.jpg
gaan we `binnendoor `terug.
Gideon wijst ons het pand wat slechts een dag op de verkoopsites stond. Er is veel drukte bij het pand, er wordt volop geklusd. Dus rijden we verder. In deze hoek zou nog meer te koop moeten staan, wat niet op internet staat en we speuren rond.
Uiteindelijk hebben we toch een goed gevoel over nr 45.
Bij `thuiskomst`in het pension lunchen we gezamelijk en we krijgen onze `gidsen/tolken`zover dat ze op onze uitnodiging ingaan.
`s Avonds gaan we uit eten in Hajnice.Wat een drukte. Er is een feest, maar we zijn van harte welkom. Er wordt nog voor ons nagevraagd bij het personeel of zij nog te koop staande huizen weten.
Er is live-muziek. En de stemming doet me denken aan Twentse bruiloften van lang geleden.

Morgen vertrekken we alweer naar huis en hebben veel om over na te denken. We hebben per telefoon nog contact met Astrid en Maurits gehad en zullen bij thuiskomst foto`s mailen.
De meiden wachten op ons.
We nemen broodjes mee de volgende ochtend. De koffie slaan we af.
Ik ga weemoedig terug. Het is hier zo mooi. En waar we voor kwamen is nog niet afgerond.
Maar zo hebben we nog wel een reden om terug te komen.
Ik vraag of er nog plaats is in het pension in de kerstvakantie.
En tot mijn grote verbazing hoor ik dat er in de tweede week van de kerstvakantie nog alle plaats is.

We reizen terug met veel vertraging. De Duitsers hebben een lang weekend gehad. De feestdag van de Duitse hereniging heeft velen een lang weekend doen vrijnemen. Dus wij staan op die voor het reizen gunstige zondag gigantisch in de file.
Nee vrachtverkeer was er niet , maar bij iedere wegversmalling /baustelle was het raak. Ik dacht dat het er 8 waren.
We hebben de momenten dat we echt helemaal stilstaan, alle tijd om van alles op een rijtje te zetten.
Oud 27-11-07, 11:17   #107
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Ik voel me af en toe wat bezwaard. kees lijkt steeds positiever te worden over het huisje.
En hoewel ik enthousiast ben , wil ik wel een plekje waar we allebei wat mee hebben.
Thuisgekomen mailen we de foto`s ,naar Asrid en Maurits en hebben veel mailcontact met Hefziba en Gideon .
Er gaat wat tijd overheen en we kijken heel vaak de foto`s.
A en M vragen of we nog steeds willen gaan voor dit pandje. Ze benadrukken dat we de tijd moeten nemen en ons niet moeten overhaasten. Er komen vast nog wel geschikte panden.
Maar inmiddels maken we plattegrondjes en indelingen. verdedigen het feit dat het huisje veel kleiner is dan bv nr 26.

Omdat er sprake was van een scheiding gaan A. en M. eerst kijken of het huis wel snel gekocht kan worden. zijn er meerdere eigenaars , dan schijnt het lastiger te worden. Ook kijken ze wie de eigenaar van de boomgaard en het naastgelegen bosje is.
En ze gaan kijken naar de bouwkundige staat. ook zij maken foto`s. en natuurlijk mailen ze ze door
P1010052gratis huisdier.jpg
P1010059.JPG
P1010050uitzicht vanuit de hal.jpg
Twee van de drie zijn jullie al bekend.

Er moet nog wel flink geklusd worden, is het oordeel. Maar er zijn geen grote constructieve catastrofes te verwachten.
Zij noemen het pitoresk. En onze vrienden en familie die alle foto`s hebben gezien hoor ik `hans en grietje` noemen.
Als er in dat kleine bijgebouwde stukje, wat nog dicht gebleven is, maar niet opeens een heks opduikt.

Het bijkopen van omringende grond zou een wat ingewikkelder en langduriger procedure worden . Dit omdat het staats of gemeente-eigendommen zijn.

Nogmaals wordt er gemaild of we het echt zeker weten.
Ik kijk naar Kees en vraag of hij zelf er ook een positief gevoel bij heeft.
we zetten onze eisen op een rijtje.
landelijk gelegen +
bos op loopafstand +
bouwkundig goed +
Niet te duur +
Bereikbaar +
geen verkeerslawaai +/-
We zijn er 3 maal geweest. Op de terugwegkonden we het natuurlijk niet laten er even langs te gaan. De eerste keer hoorde je (buiten)vrij veel auto`s . (vrijdag eind van de middag). De tweede keer een stuk minder(zaterdagochtend rond 11 uur) en op zondagochtend helemaal niets.
water + waterleiding en een put
septic + nieuwe septic , maar is nog niet aangesloten
electra + nieuwe schakelkast

Nadelen ach .....die vertel ik jullie als we aan het klussen slaan.

we gaan ervoor en voor diegene die nog een huis zoekt is deze, die we anders vast nog waren gaan bezichtiging misschien een optie.
http://www.giantrealestate.nl/?show=WBW013
Oud 27-11-07, 11:30   #108
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Ja nu ben ik helemaal benieuwd naar wat het geworden is, maar het belangrijkste inderdaad, dat jullie er allemaal 'n goed gevoel bij hebben.
Oud 28-11-07, 17:22   #109
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
We krijgen bericht van Astrid

Het blijkt niet om een scheiding, maar om een erfenis te gaan.

We kunnen als we willen de koop doorzetten. We gaan ervoor.

Dan krijgen we bericht dat 15 oktober om 16.00 uur de door ons gemachtigde advokaat kan tekenen.

We gaan door.

En we horen dat er getekend is en dat de documenten naar het kadaster zijn gegaan. Voor alle stempels etc.

Dan volgt er mail. met het bewijs dat er eigenlijk niets meer mis kan gaan.
overschrijving kadaster.doc
En nog steeds durf ik het bijna niet te geloven.

De sleutel hebben we nog niet, maar iedereen heeft me ervan overtuigd , dat het echt door gaat.

Ons huisje
Hier is het dan.
P1030492zijaanzicht rechts.jpgP1030481k.jpg
P1030555het huisje.jpg

En we waren dit keer niet te laat.
verkocht.jpg

Hilde
Oud 28-11-07, 17:40   #110
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Met één oog? Geweldig Hilde van harte gefeliciteerd, ik hoop dat jullie er vele jaren plezier van mogen hebben!!!

Onderwerp-opties

Berichtregels