![]() |
|
|
#51 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Actief Lid
|
Hierbij het koersverloop van de CZ kroon ten opzichte van de euro van begin dit jaar tot november. Zoals je ziet is de kroon t.o.v. de euro een sterkere valuta geworden en dit zal alles te maken hebben met het feit dat de Tsjechische economie momenteel sneller groeit dan de gemiddelde economie van de EURO landen.
Leuk voor de Tsjechische vakantiegangers, ze krijgen tenslotte steeds meer Eurootjes voor hun kronen en minder leuk voor al die Nederlanders die op vakantie gaan in Tsjechie. Mij hoor je ook niet klagen want ik importeer veel produkten uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk. ![]() |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Lid
|
Het zal wel kloppen en het zal op kleine bedragen ook niet zo veel uitmaken, maar kijk nu eens op de voorpagina van deze site rechts in het rijtje en hou dan daar de wisselkoersen eens in de gaten, ik vraag me af waar deze dan vandaan komen.
Het niet zo zijn van de koppeling kronen/dollars wil ik tegen spreken want waar ik ook gekeken heb de afgelopen tijd iedereen had het daarover, dus lieg ik dan liegen hun ook. Nu wwet ik wel 1 dingetje zeker als wij weer op vakantie gaan wissel ik mijn geld wel bij zo'n klein wisselkantoortje en niet pinnen uit een pinapparaat want dan zie je zeker veel verschil, afgelopen zomervakantie bijvoorbeeld pinnen 27/28 ongeveer , kantoortje 30/31 . |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Legende
|
Citaat:
dat is juist wat we steeds afraden. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Actief Lid
|
Die kantoortjes kunnen inderdaad soms heeeeel voordelig zijn. Ze worden dan vaak gebruikt door criminele organisaties om geld wit te wassen. Als zij een goede koers rekenen en ook nog eens geen commissie in rekening brengen zou ik persoonlijk liever geen zaken met ze doen.
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Legende
|
Vandaag hoogste koers ooit: 27,70 Kč/EUR
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...47852i20061213 tsjechische export bedrijven roepen de steun in van de Staat. de kroon begint té duur te worden voor een goede export positie. allereerst denken de exporteurs aan verlaging energie prijzen. verder verlangt men ook plannen van de Staat om de economie in balans te houden. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Legende
|
Kroon blijft maar stijgen
Vandaag wordt de Euro verhandeld tegen een koers van 27,62
Bron: Patria Online ----- Volgens analyst David Marek van Patria Finance staat de koers over een jaar op 26 Kč/EUR Bron: Finančni Noviny |
|
|
|