![]() |
|
|
#541 |
|
Actief Lid
|
Bloemen houden van mensen en mensen houden van tuinen! Door onze tuin hebben wij contact gekregen met buren en mensen uit het dorp. We wisselen stekjes uit en praten (nou ja praten....) over onze tuinen. Het leuke is dat aan het pad waar wij wonen eigenlijk niemand een echte aangelegde tuin had...en moet je nu eens zien, het lijkt wel een wedstrijd! Vijvers, leuke paadjes en bloemen, heel veel bloemen, heerlijk gewoon. En door onze tuinen leuke contacten! De planten zijn inderdaad duurder maar als je goed zoekt is er best goede kwaliteit te vinden, tenminste in Rumburk wel. En als je goedkoop uit wil zijn: als wij ergens een mooie plant of bloemen zien, pikken we nog wel eens wat zaadbolletjes en dit gestolen goed gedijt!Graag. |
|
|
|
|
|
#543 |
|
Actief Lid
|
Wijnen CZ
Het valt mij op dat enorme verschillen zijn id de smaak van b.v. de Svatovavrinecke,sommigen komen in de buurt van een goede franse wijn .Terwijl er ook varianten zijn die naar azijn smaken.Het gekke is dat de prijs niet alles zegt van de kwaliteit.Ze kennen volgens mij geen Q.b A zoals in duitsland of een appellation controlee .Kan mij trouwens herinneren dat ik gem 40 kronen voor een flesje betaalde ,nu zit ik vaak in de buurt van de 60 ,Joep
|
|
|
|
|
|
#544 |
|
Moderator
|
Ahum, dit topic gaat over het prijspeil in Tsjechië, dames en heren, niet over de kwaliteit van de wijn of van uw tuintjes!
![]() |
|
|
|
|
|
#545 |
|
Actief Lid
|
![]() |
|
|
|
|
|
#547 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#548 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#549 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#550 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi, allemaal.
Ik probeer deze discussie te volgen om er achter te komen hoeveel kronen ik kan omrekenen naar een euro. Kortom: hoeveel kronen heb ik vandaag de dag voor 1 euro ??? Eind van deze maand gaan we voor de eerste keer naar Tsjechie, dus alles is een beetje nieuw voor ons. Hoeveel kronen kan ik het beste meenemen of kun je ook met euro's uit de voeten ??? Dan is het wel makkelijk om te weten hoe de verhouding is !!! Hoe staat het met de dieselprijs in Tsjechie ????? Graag hoor ik het !!!! Groeten van Gerrit. |
|
|
|