![]() |
|
|
#511 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Super Lid
|
en ik hoop dat Minie terugkomt hier!
|
|
|
|
|
|
#513 |
|
Nieuw Lid
|
Prijzen in Tsjechië
Ja hoor, ik kom nog wel eens terug op het forum.
Ik weet van mijzelf dat ik soms een beetje kan overdrijven als ik iets vertel. En het is inderdaad zó dat Tsjechië anno 2008 nog steeds een erg goedkoop vakantieland is, waar je uitstekend buiten de deur kunt gaan eten. Maar er verandert wel het een en ander voor wat betreft de prijzen. Ik zal een stukje Edammer kaas kopen van Tsjechische herkomst en jullie laten weten, wat dat precies kost per kg. Onze kennissen brengen we altijd Hollandse kaas mee. Ik wens jullie, mede namens mijn man, allemaal nogmaals een heel fijne vakantie toe. |
|
|
|
|
|
#515 |
|
VIP Lid
|
Ja maar krijg je hem dan ook daarvoor?
Ebanka geeft nu aan We buy - we sell - median EUR 23,039 24,591 23,875 |
|
|
|
|
|
#516 |
|
VIP Lid
|
Wij wachten nog een paar weken. wie weet daalt de kroon dan eindelijk weer eens.
Ach , maar elk voordeel heb z`n nadeel , of was het andersom. Ons huisje is inmiddels al veel meer waard. En we kijken nu naar de prijzen bij het winkelen. En kiezen dan nu de Tsjechische merken. Tijdens mijn laatste bezoek aan de Lidl in Frydlant werd mijn aandacht getrokken door een Tsjechische mevrouw. Ze beduide me dat de siroop van Tsjechische makelij zeker zo lekker was. En wij volgden haar advies en bedankten haar. Zij groette ons met een stralende lach. En dan is dat weer een van onze ervaringen, met dank aan de duurdere kroon.Waardoor we ook bij de andere producten niet klakkellos voor het bekende kiezen. Inmiddels hebben we ook in Frydlant een Potraviny gevonden met vooral Tsjechische producten en veel vriendelijker personeel . |
|
|
|
|
|
#517 |
|
Actief Lid
|
Dat is nou zo jammer bij ons. De echte potraviny is bijna verdwenen er zijn allemaal supermarktjes voor teruggekomen die import artikelen verkopen. Zelfs ons oude vertrouwde winkeltje heeft de deur gesloten. Je zou er heimwee van krijgen.
![]() |
|
|
|
|
|
#519 |
|
Moderator
|
Zo is dat. Er woonden vroeger ook geen Nederlanders in Tsjechische dorpjes.
![]() |
|
|
|
|
|
#520 | ||
|
Actief Lid
|
Citaat:
Feit blijft dat vooral de Tsjechische producten veel goedkoper zijn,hier gaan er eerlijk gezegd heel erg weinig duurdere boodschappen in het karretje die niet uit uit Tsjechie komen,je kunt het zelf zo duur maken als je wilt toch? Citaat:
In Nederland hadden wij dit allemaal niet meer kunnen doen. |
||
|
|
|