het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-04-08, 19:39   #401
cor
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Maria schreef:
Bericht bekijken
Tsjechie is goedkoper dan Nederland, maar een stuk minder goedkoop dan enkele jaren geleden. Trouwe Tsjechiegangers die regelmatig die kant op gaan zullen elke keer weer gek op hun neus kijken wegens de prijsstijgingen. Ikzelf ben nu 5 opeenvolgende jaren geweest en zie ook de prijsstijgingen. Als vakantieland is Tsjechie echter nog steeds goedkoop, en zeker wat uit eten betreft.
de spijker op z,n kop.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-04-08, 20:03   #402
Actief Lid

joepvanderven's avatar

Nationaliteit:
Was vandaag in kaufland in Klatovy 6000 kronen [240 euro] kwijt voor een volle kar boodschappen,schrok me rot.Ben hierheen gegaan omdat ik dacht het uit te zingen tot het pensioen,kan die droom voorbij zien gaan,Joep
joepvanderven is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-04-08, 20:03   #403
Volwaardig Lid

newbee's avatar

Nationaliteit:
ik ben er wel mee eens maar kijk eens naar nederland 5 á 6 jaar geleden toen de euro werdt in gevoerd,als ik de prijzen vergelijk met toen en nu zijn volgens mijn mening hier meeste artikelen ook 200% gestegen

wij doen boodschappen bij de lidl

brood fl 0.80 nu 80 eurocent is wel fl 1,76
dit is een voorbeeld maar van het meeste hebben ze van een gulden teken een euroteken gemaakt (levensmiddelen e.d)
dus hier zijn de prijzen ook meer gestegen dan b.v. de lonen.

Groetjes Gerard en Erna

Citaat:
joepvanderven schreef:
Was vandaag in kaufland in Klatovy 6000 kronen [240 euro] kwijt voor een volle kar boodschappen,schrok me rot.Ben hierheen gegaan omdat ik dacht het uit te zingen tot het pensioen,kan die droom voorbij zien gaan,Joep
Zijn dat hele grote karren dan .
Zoals jij dat nu zegt is het levensonderhoud in Tsjechie veel duurder dan hier,of wij kunnen hier goedkoop boodschappen doen.
newbee is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-04-08, 20:09   #404
Actief Lid

joepvanderven's avatar

Nationaliteit:
bij pilsen aan de grens kreeg ik maar 23kronen

kan de bon inscannen,zat wel veel zeep en vlees bij en ook veelshampoo enzo [dus de duurdere dingen] Maarhet is mij in de NL nooit overkomen dat ik zo,n hoog bedrag had
Oud 18-04-08, 20:12   #405
Volwaardig Lid

newbee's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
joepvanderven schreef:
bij pilsen aan de grens kreeg ik maar 23kronen
??????

ons ook niet.
newbee is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-04-08, 20:27   #406
Actief Lid

Jacques's avatar

Nationaliteit:
Joop, scan hem maar eens in. Levendiger bewijs van de levensduurte kan er niet zijn.
Jacques is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-04-08, 20:30   #407
Actief Lid

joepvanderven's avatar

Nationaliteit:
zal ik doen, maar hoe post ik die dan,zie geen optie voor bijlagen

Heb onlangs bij de obi in Pilsen laminaat gekocht, [7 euro m2]blijkt dat ik bij Leen bakker in de NL voor dezelfde klasse 5 euro maar kwijt was.We komen steeds meer dingen tegen die in de NL goedkoper zijn.Heb pas nog 2 houtkachels in de nl gekocht omdat het teveel scheelde.Vergelijk nu eens rustig de prijzen via internet en je komt erachter dat ik gelijk heb
Oud 18-04-08, 21:30   #408
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
joepvanderven schreef:
Bericht bekijken
Was vandaag in kaufland in Klatovy 6000 kronen [240 euro] kwijt voor een volle kar boodschappen
Moet je toch redelijk gewinkeld hebben. Woon hier al een tijdje in Praag en voor een maand zijn we rond de 16.000 kronen kwijt aan eten voor familie met 2 kinderen. We eten geen garnalen elke dag maar ook geen droge rohlik dus 6000 uitgeven in Kaufland is redelijk knap . Voeding is niet zo goedkoop meer als het was maar de meeste inflatie zit in services, niet zozeer in voeding.

Groetjes, Gino
ginoschilders is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-04-08, 23:07   #409
Actief Lid

joepvanderven's avatar

Nationaliteit:
Het waren de duurdere produkten,desondanks komen wij die permanent in de CZ wonen niet meer uit met ons budget .in het begin konden we nog buiten de deur eten omdat er overbleef van het budget.nu is het pakken uit de spaarpot en gaan we het dus niet halen tot ons pensioen.Neem nu de brandstof kan me herinneren dat ik voor 26 kronen een liter diesel heb getankt nu is dat 32 kronen =gelijk aan NL.Kreeg laatst de duurste offerte ooit !5000 euro vor nieuwe bedrading in de boerderij.heb 3 offerte,s gedaan allemaal dezelfde prijs.Een hollandse electricien is goedkoper die kwam uit op 2300 maar !!!
Oud 18-04-08, 23:44   #410
cor
Super Lid

Nationaliteit:
terug naar NL??????
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels