![]() |
|
|
#381 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
we zijn pas met de burgemeester van ons dorp uit eten geweest en die bracht ons naar een nieuw restaurant met, voor hun doen, bovengemiddelde prijzen ik heb er een t-bone genomen met verder alles er op en eraan en dat was kc 290,- dus als ik daar elke avond zou gaan eten zit je inderdaad op het prijsniveau van jacques. maar dan heb je een dure smaak... wij gaan elke dag uit eten en zitten dan op zo'n 80/85 kc per persoon (voor lunch en avondeten). natuurlijk ex koffie, pivo, wijn etc. was jacques ook niet die man die dacht dat je onder de euro 40.000,- geen goed huis meer kon kopen in tsjechie ?? ja het is maar net wat je eist.. denk dat het met eten ook zo is... ron |
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Blij met de vele tegenargumenten. Sommige wat rationeler dan de andere ,maar heb geen enkele moeite om toegeven dat de door de weekse dagmenu nog altijd goedkoop zijn in Tsjechie.
Maar je moet ook geen appels met peren vergelijken < biefstuk versus een stukje gepaneerde kaas>, ik heb verre van een dure smaak en permiteer het me echt niet om vaak uit te gaan eten. Ik heb een Jidelni Listek van een doorsnee Tsjechisch restaurant vergeleken met een zelfde doorsnee restaurant in het Zuiden van Nederland. Zal ik wel weer een slecht voorbeeld hebben?? Groentensoep met mango/varkenshaasje met peper-champignonsaus/-dessert van ananas met ijs= 15 euro Dat jullie Nl /B zo duur vinden ligt dan blijkbaar ook aan jullie keuze?? Als ik een vergelijkbaar gerecht zoek in het Tsjechisch restaurant en alle delen optel kom ik toch aan 12,00 euro= 290 kronen Het grote verschil zit wel in snacks en inderdaad het drinken. Het gegeven dat ik een signaal uitzend heeft een objectieve intentie en geenzins om het land te ontraden. Ik acht de doorsnee lezer meer dan wijs genoeg om op zoek te gaan naar zijn eigen mening. Freedom to speech misleidend noemen gaat mij wel erg ver. |
|
|
|
|
|
#384 |
|
Actief Lid
|
beste j,
nee ik heb het niet over een stukje gepaneerde kaas gehad. maar laat ik je bijgaand voorbeeld geven: foto. nee geen biefstuk (maar die eet ik in nederland ook niet elke dag) maar hoofdgerecht onderdeel van het 59 kc menu.(restaurant bij ons in het dorp). .... smaak is persoonlijk maar ik ben er uiterst tevreden mee. laten we concluderen dat je in tsjechie uit eten kunt gaan voor pakweg euro 2,50 maar dat het ook kan voor euro 15,-... het is maar wat je wil (en in welk gebied je zit...). 1 ding in nederland heb je die keuze niet.... |
|
|
|
|
|
#385 |
|
Actief Lid
|
Dat ziet er heel goed uit, maar zoiets kan je bij ons in de buurt echt niet voor die prijs kopen! Trouwens in onze omgeving zijn geen restaurants die een compleet menu aanbieden. Ik denk dat ik voor een snitzel toch snel 100 kronen kwijt ben en dan is dat één van de goedkope vleesschotels. Voor iets anders zijn we hier tussen de 115 en 180 kronen kwijt. En een biefstuk kost gauw 215 kroon. Zou dat komen omdat we zo dicht aan de grens met Duitsland wonen? of misschien dat het hier niet toeristisch is?
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Volwaardig Lid
|
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
Moderator
|
Dat zal per persoon/per maaltijd zijn, dutch. 't Is ook weer niet helemaal gratis in Tsjechië.
![]() |
|
|
|
|
|
#388 | ||
|
Volwaardig Lid
|
begrijp ik ook wel, maar als je het zo leest lijkt het net dat het voor middag en avondeten is
Citaat:
de lunch bestaat dan meestal uit een kopje soep, stukje vlees met friet/aardappelen en wat rauwkost of een bord gulas met knedliky Citaat:
In het toeristische gebied is het naar mijn mening zelfs duurder. |
||
|
|
|
|
|
#389 |
|
Actief Lid
|
misschien is ons restaurant een uitzondering.
lunch soepje met brood 18 kc 's avonds menu 59 kc dit exclusief koffie, pivo etc. dus totaal voor 77 kc per persoon per dag (zonder ontbijt) maar dit is natuurlijk eenvoudig, maar goed, eten, geen biefstuk, varkenshazen, geen saus etc. als ik de voorgaande berichten lees nemen wij als avondeten wat anderen als lunch zien daar zal het verschil in zitten. maar dan nog, en dat was dacht ik de oorspronkelijke discussie, is het veel goedkoper dan nederland. ron |
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|