![]() |
|
|
#11 |
|
Legende
|
Tsjechische Kroon heeft de grens van 29,00 Kč/EUR gebroken en werd al vandaag verhandeld tegen de prijs van 28,93 Kč/EUR.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pivonist
|
Dat houd in dat Tsjechië duurder wordt, dus minder goed voor de economie. Maar dat wordt wel gecorrigeerd als de Euro wordt ingevoerd, een inflatie zal dan ook tsjechië treffen en de Tsjechen zullen het helaas merken in hun portomoné. Na zdravi!!!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Super Lid
|
Ha Macek, heb je mij weer op je dak.
Een waardestijging van de kroon t.o.v. de Euro heeft voor de export hetzelfde effect als een inflatie die over de hele linie van de economie geldt. Als de euro wordt ingevoerd, staat de kroon vast t.o.v. de euro. Inflatie is dan het enige mechanisme waarbij prijsverschillen tussen landen kunnen bewegen. Maar dan zou er toch wel een DEFLATIE (oftewel negatieve inflatie) moeten zijn om het effect van een duurdere kroon te compenseren. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pivonist
|
Wacht even, volgens mij is het toch echt zo dat als de kroon duurder wordt alle producten die Tsjechië uitvoert duurder worden. En wij hebben het geweten met die euro, dus met de Tsjechen zal het wel niet beter gaan. Jammer voor ze want inderdaad is de economie in Tsjechië niet onderhevig aan grote inflatie, maar dat komt nog wel, daar zorgt Berlusconi en consorten wel voor. Hopelijk komt er een referendum en dan maar hopen dat de tsjechen net zo verstandig zijn als de Britten de Denen en de Sweden. Op weg naar het einde!!!Na zdravi!!
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Kroon vandaag op historisch hoogtepunt: 28,88 Kč/EUR
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Legende
|
Het kan nog hoger lijkt wel: 28,84 Kč/EUR hoogste koers ooit.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Legende
|
... en het kan nog hoger, vandaag 28,80 Kč/EUR
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pivonist
|
Jongens en meisjes, met de kroon is niks mis maar die klote euro dat is het!!!!! Mijn voorspelling komt uit er staat ons nog veel meer te verwachten, op weg naar het einde!!!!Na zdravi!!
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Legende
|
Zo kun je het inderdaad ook zien, de Euro daalt tov Kroon
![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Legende
|
Vandaag weer record gebroken: 28,77 Kč/EUR
Ook de Poolse Zlotý en Slowaakse Kroon zijn vandaag flink gestegen ten opzichte van de Euro. |
|
|
|