![]() |
|
|
#674 |
|
Actief Lid
|
De kroon is flink gestegen.
Maar dat maakt mij niet uit, ik tank altijd voor €25,- ![]() Maar even serieus, ook ik ben zo nu en dan geschrokken van de prijzen. De prijzen van producten en horeca zijn niet gestegen naar mijn mening. Maar de kroon is wel behoorlijk gestegen vergeleken met afgelopen jaren. Bij het boodschappen doen en horeca had ik dit jaar wel minder te besteden dan afgelopen jaren. De vakantie was er niet minder om, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Iets wat ik vooraf niet gedaan heb. Jos |
|
|
|
|
|
#675 |
|
Nieuw Lid
|
3 volle dagen + de avond van de dag dat ik aankom + heb nog een ochtend. Ontbijt zit bij het hotel en voor de entree's heb ik studenten korting en mijn vriendin ook. Weet dus niet of ik voldoende zal hebben aan 210 euro? we gaan ook nog naar karlsteijn.
edit: moeten nog uitrekenen wat we aan entree's kwijt zullen zijn. |
|
|
|
|
|
#676 |
|
Moderator
|
Met 5000 zal je een aardig eind komen (of is dat voor jullie tweeën?), tenzij je elke avond gaat beesten natuurlijk.
![]() |
|
|
|
|
|
#677 |
|
Nieuw Lid
|
Nee ben niet echt een feestbeest en heb een vriendin die niet veel eet dus geen 3 gangen menu's voor haar
. Deze reis zal deel uitmaken van een 10 daagse rondreis (Berlijn-Dresden-Praag) vandaar ons korte verblijf in Praag. |
|
|
|
|
|
#678 |
|
Administrator
|
Stukje over pin(kosten) verplaatst naar een reeds bestaand onderwerp hierover:
http://www.tsjechie.net/board/f13/pi...chi-14430.html |
|
|
|
|
|
#679 |
|
Nieuw Lid
|
3 landen
Ik ben op dit momen in Tsjechie op vakantie, net als de laatste 19 jaar.
Als tijdverdrijf ben ik tussendoor enkele dagen naar Wenen en Bratislava geweest, maar "alleen" voor de prijs hoef je niet meer naat Tsjechie. Verder maken de mensen in het dorp zich enorme zorgen over de te verwachten verplaatsing van de industrie naar de lagere lonen landen Cina etc. en de te verwachten Euro. De Duitse toeristen hebben jaren geleden afgehaakt en het ziet er nu naar uit dat in deze regio de rest ook afhaakt. Zie de Praag krant van gisteren waar melding is gemaakt dat het toerisme in praag deze zomer met 30% is afgenomen. |
|
|
|
|
|
#680 |
|
VIP Lid
|
In tegenstelling tot wat hier eerder beweerd is, is het niet zo dat de sterke kroon nooit doorberekend wordt.
Bijvoorbeeld auto's zijn gemiddeld 17,5% goedkoper geworden sinds 2003. (=conclusie uit onderstaande link) http://auto.idnes.cz/auta-jsou-ted-n...1_automoto_fdv |
|
|
|