![]() |
|
|
#591 |
|
Lid
|
Ja ik volg deze sites al maanden en ik zie dit reperterend terug komen. Toen de kroon van 27 naar 26 schoot in korte tijd, daarna toen het naar 25 schoot in februari. En eigenlijk staat dit elke week wel een keer in het nieuws op deze sites. Groei van economie in CZ is ongeveer 6,1%. Voor eurozone is dit ongeveer 2,5. Het verschil daar tussen zou de koersstijging ongeveer moeten zijn, dat is gefundeerd. Maar ipv ruim 3% stijging gaat het op jaar basis al meer dan 20%. Dus ergens klopt het van geen kant!
|
|
|
|
|
|
#592 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
1) Mijn vrouw constateert dat mensen zoals wij (ondernemende Nederlanders met ondernemingen) erg welkom zijn in Scandinavische landen. We lazen bijv. dat in bepaalde woonplaatsen de gemeente helpt een huis te vinden, gratis 1 jaar kantoor en internet geeft als stimulans. Een extreem contrast met onze ervaringen met de Tsjechische overheid. In het ene land doet men z'n best Nederlanders welkom te heten, in het andere land doet men erg z'n best om vooral geen vreemde talen te spreken of enige vorm van medewerking te verlenen. 2) Mijn zoon en ik zouden het liefst een Spaans sprekend land uitkiezen, in Zuid Amerika. Makkelijkere taal, goede opkomende economiën. Mocht het relevant worden ... Voorlopig willen we eigenlijk gewoon niet weg hier. Natuurlijk niet! Maar ja, het moet niet te gek worden met die koersen. Ik heb er weinig zin in om m'n euro's door de plee van nationale banken te spoelen eigenlijk ... |
|
|
|
|
|
|
#593 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Nee, het klopt van geen kant. Alleen zou het leuk zijn als iemand er een vinger achter kan krijgen, waarom?
Ook interessant is natuurlijk; waar naar toe? Voor de speculanten een leuke vraag, maar ook voor ons. Wachten met uitgaven of ze juist zo snel mogelijk doen? |
|
|
|
|
|
#594 |
|
VIP Lid
|
de landen die je uitzoekt zijn allemaal geen euro-landen. als je salaris in euro's blijft hebben, krijg je net als in het heden ook in de toekomst te maken met koersschommelingen....
|
|
|
|
|
|
#595 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
De bewuste landen (ik heb ze overigens niet specifiek genoemd) hebben stabiele valuta ... Koersschommelingen, geen probleem. Extreme koerswijzigingen duiden op ongezonde ontwikkelingen. Kijk maar naar de U.S. $ en de economische situatie daar.
|
|
|
|
|
|
#596 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#597 |
|
VIP Lid
|
Ja hallo maar dat is wel een ander verhaal.
1. Ze zijn bij de EU gekomen. 2. Ze gaan de euro invoeren. 3. Het is een land in sterke ontwikkeling. 4. De Amerikanen willen er een raketschild plaatsen. Probeer dan maar eens je munt stabiel te houden. |
|
|
|
|
|
#598 |
|
Moderator
|
Ik zie het verband niet zo Martin.
|
|
|
|
|
|
#599 | |||
|
VIP Lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#600 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Het Tsjechische land/volk is een andere zaak. Net als in Roemenië zie ik dat er na het communisme een soort van desoriëntatie is opgetreden, iets wat nog moet stabiliseren. Een land in sterke ontwikkeling? Vraag het eens aan een Tsjech, gewoon op straat. Vraag hem/haar of hij/zij wat ziet van die zogenaamde sterke ontwikkeling. Nee, denk ik eerder aan bijv. speculatie. Lijkt me een stuk realistischer dan zgn. economische ontwikkeling. |
|
|
|
|