![]() |
|
|
#561 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi.
Nou, dan gaan we daar maar eens shoppen , dan. lekker hoor, even goedkoop winkelen etc. Groeten van Gerrit. |
|
|
|
|
|
#562 |
|
Moderator
|
|
|
|
|
|
|
#563 |
|
Actief Lid
|
Bij de vietnamees kom je nog wel eens tegen. En daar maar hopen dat het goed blijft en niet dat je het na 1 keer in de droger het er verschrompeld uithaalt. Maar merkkleding koop ik in Nederland, velen malen goedkoper zeker in de opruiming
|
|
|
|
|
|
#564 |
|
Moderator
|
De discussie over landgenoten die alleen naar Tsjechië zouden gaan omdat het goedkoop is, heb ik verplaatst naar het bestaande onderwerp hierover.
|
|
|
|
|
|
#565 |
|
Legende
|
Ik wou al reageren op de vervuiling van dit Topic. Gelukkig zien de Moderatoren het ook wel.
|
|
|
|
|
|
#566 |
|
Actief Lid
|
Heeft elk nadeel ook zijn voordeel?
Bijna € 4,25 voor 100,- kronen ja wie had dat nu voor mogelijk gehouden, en gaat het nog verder?
Maar hoe kijken huizenbezitters er tegen aan, ik bedoel mensen die een tweede huis in Tsjechië hebben. Aan de ene kant wordt het onderhouden steeds duurder maar aan de andere kant stijgt de waarde van het O.G. ten op zichten van de euro ook . Of heb ik het helemaal mis dat kan ook. Ik hoor graag jullie meningen. M.V.G. Boeda ![]() Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 13-07-08 om 10:56. Reden: Fout genoemde koers (1,25 euro) aangepast naar 4,25 euro. |
|
|
|
|
|
#567 |
|
VIP Lid
|
on topic
Tsjechië is volgens mij in veel opzichten nog steeds goedkoper dan Nederland.
We staan aan de vooravond van een nieuw te bouwen huis in Tsjechië. Tekeningen zijn ingediend, offerte wordt gemaakt. Het kan natuurlijk zijn dat ik me daarna te barste schrik maar ik ben daar niet zo heel erg bang voor. Ja het wordt allemaal duurder maar als ik dit huis in Nederland moet laten bouwen (het zou niet passen in ons polderlandschap, maar dat is een ander verhaal) dan ben ik gegarandeerd meer kwijt. Te beginnen al met de grond. Voor de prijs waar ik hier een heel leuk kaveltje van 3600 m2 kan aanschaffen koop ik in Nederland net genoeg ruimte om een wc-pot op te zetten. Ja...ik overdrijf......een beetje maar hoor . ![]() Dus Tsjechië even duur als Nederland? No way !!!!! |
|
|
|
|
|
#568 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Wij hebben op een gegeven moment besloten om een PL in NL af te sluiten ondanks de relatief hoge rente, hadden we dat niet gedaan dan waren we uiteindelijk nog duurder uitgeweest wat betreft loonkosten, materiaal, koersstijging enz in Tsjechie. |
|
|
|
|
|
|
#569 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Alles wat we nu nog bij moeten leggen moet echter worden omgewisseld naar Kc. Met deze slechte koers tikt dat nog eens extra aan... Verder is er al lange tijd nog een stuk (bouw) grond in ons bezit die door deze koers de afgelopen jaren wel een behoorlijke waardevermeerdering heeft gekregen. Hoe dan ook, investeren in OG in Tsjechie heeft ons tot dusver nog geen windeieren gelegd. We hebben ons huis voor de plezier, voor ons is natuurlijk te hopen dat de koers snel weer een ommezwaai maakt, zodat het ook plezierig blijft. |
|
|
|
|
|
|
#570 |
|
Legende
|
Tsjechie was een stuk goedkoper toen we daar ons huisje kochten.
maar het dagelijkse daar is inderdaad duurder geworden, maar geen reden om ons huisje te verkopen en niet meer naaar Tsjechie te gaan. ons gaat het om het land, de mensen, de natuur, de cultuur en de zeer belangrijke broodnodige rust. voor de Tsjechen is het vele malen erger dat alles zo duur wordt. wij westerlingen hebben (over het algemeen) geld zat (vergeleken met de gemiddelde Tsjech). |
|
|
|