![]() |
|
|
#501 |
|
Nieuw Lid
|
De prijsverhogingen in Tsjechië
2 weken geleden kwamen wij terug uit Tsjechië. Wij hebben ook gemerkt dat het aanmerkelijk duurder is geworden in ons favoriete vakantieland. In de supermarkten zijn de prijzen al nagenoeg gelijk met die in Nederland. Alleen het dagelijkse brood is nog erg goedkoop. Een dagelijks voedingsmiddel zoals de aardappelen is ook flink gestegen in prijs, terwijl het eten in de restaurants over het algemeen nog goedkoop is vergeleken met de prijzen van de horeca hier in NL.
Ik hoop wel voor de Tsjechen dat hun lonen/uitkeringen/AOW mee gaan stijgen, want vooral de ouderen hebben het niet al te breed. Zij klaagden vooral over de stijging van de energie-prijzen en de brandstof voor de auto. Voor ons vakantiegangers is Tsjechië op dit moment nog redelijk goedkoop. Het was te voorzien dat dit zou gaan gebeuren. Nog enkele jaren en de prijzen zijn gelijk met de onze en dan kan Tsjechië de Euro gaan invoeren. De prachtige natuur is echter gratis en voor iedereen. |
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik blijf me er over verbazen dat mensen die hier eens een keer op vakantie komen het altijd beter denken te weten dan iemand die er al wat jaartjes woont. |
|
|
|
|
|
|
#503 |
|
Beetje gekke reactie.
Ik kom al heel lang in dat mooie landje. En ook ik moet constateren dat de prijzen in de supermarkten al op redelijk gelijke voet staan met de onze. Hier wat goedkoper geworden, daar wat duurder en voor dat je het weet is het egaal. Groet. |
|
|
|
|
|
|
#504 |
|
Actief Lid
|
prijzen.
Vandaag gelezen in de krant wat er vanaf morgen, 1 juli, bij ons allemaal weer duurder wordt???, Dan blijf je nog steeds lachen in CZ hoor, ondanks de kroon, die inmiddels onder de 24 staat.
|
|
|
|
|
|
#505 |
|
Nieuw Lid
|
De prijzen in Tsjechië
Wij gaan gemiddeld 5 keer per jaar een week naar Tsjechië en waren er 2 weken geleden nog. 15 jaar lang komen wij al in Tsjechië en we hebben heel veel Tsjechische vrienden en kennissen. Dus, het is echt niet zó, dat we eens een keertje naar Tsjechië op vakantie gaan. Onze zoon heeft 3 maanden in Praag gewoond en komt ook heel vaak in Tsjechië. Ik denk het heus niet beter te weten, maar ik denk (Ik zal me voorzichtig uitdrukken) dat de prijzen over enkele jaren gelijk zijn aan de onze. En de lonen, hopelijk ook. Sorry als ik verkeerd overkwam. M.vr.gr. Minie.
|
|
|
|
|
|
#506 |
|
Super Lid
|
Uit het profiel maak ik op dat Minie al jarenlang zo´n 4x per jaar naar Tsjechie gaat, klinkt behoorlijk denigrerend zo (en ook niet echt uitnodigend om nog eens een reactie te plaatsen).
Laatst aangepast door Maria; 30-06-08 om 14:59. Reden: gelijktijdig geplaatst met Minie, strekking is dus hetzelfde |
|
|
|
|
|
#507 |
|
Nieuw Lid
|
De prijzen in Tsjechië
Ja Maria, we komen zeker minimaal 4 keer per jaar in Tsjechië. In februari waren we op het Lipnomeer om te schaatsen. Begin deze maand in Doksy, waar we een klein vakantiehuisje hebben en we bezochten nog weer een concert van The Beatles Revival uit Praag. De concertkaartjes zijn trouwens wel stukken goedkoper dan bij ons!!! Over 2 weken hopen we weer naar Tsjechië te reizen en daarna hopelijk nog weer later in het jaar. Wij zijn echt zeer geïnteresseerd in CZ. Dit was voorlopig mijn laatste reaktie. M.vr.gr. Minie.
|
|
|
|
|
|
#508 |
|
Minie, maak je niet boos.
Het is tenslotte mooi weer. Dit was voorlopig je laatste reactie. Dat betekent gelukkig dat je weer terug komt. Ennuh, noteer in Tsjechie de prijs van een kilo edammer kaas, gemaakt in Tsjechie. En laat het ons dan weten. Ze zullen verbaasd staan. Groet en een mooie zomer toegewenst. |
|
|
|
|
|
|
#509 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Nee hoor, geintje, Lubnik... Als je bedoelt dat Tsjechië nog altijd flink goedkoper is, dan ben ik het zondermeer met je eens. Als wij in Tsjechië zijn, gaan we (uiteraard) altijd veel uit eten (supergoedkoop!). Maar we doen ook vaak de reguliere boodschappen in de supermarkt, omdat mijn vrouw koken erg leuk vindt. We kopen dan hoofdzakelijk Tsjechische levensmiddelen en zijn dan aanzienlijk goedkoper uit dan wanneer we een vergelijkbaar pakket levensmiddelen kopen in Nederland. Half augustus gaan we weer twee weken naar Tsjechië; ik zal proberen de bonnetjes te bewaren om te vergelijken. ![]() |
|
|
|
|