![]() |
|
|
#431 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Soep zie ik zo gauw niet staan, maar dat zal toch al snel 2,50 of 3 euro kosten. Corrigeer me maar als ik ernaast zit. 7 x 2,75= 19,25 euro. De gemiddelde pizza kost 8 a 8,50 euro. Spaghetti of pasta: idem. 7x 8,25 = 57,50 euro. Blikjes bier en frisdrank 33 cl (wijn zie ik niet staan en da's meestal duurder) variëren van 1,40 tot 1,60. Ik neem aan dat jullie het niet bij 1 drankje gelaten hebben, dus ga ik uit van 2 (of misschien waren het er nog meer?): 14 x 1,50 = 21 euro. Bakje ijs klein: 2,20 euro. 7 x 2,20 = 15,40 euro. Opgeteld: 113,15 euro exclusief fooi. Rond je het bedrag met fooi af, dan kom je op 120 euro, ga je uit van een gangbare fooi (10%) dan ben je in totaal 125 euro kwijt. Kortom, de conclusie is duidelijk: bij Stars in Hellevoetsluis ben je inderdaad véél goedkoper uit dan in Tsjechië! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#432 |
|
Actief Lid
|
Ik ben vorige week wezen eten met 4 pers. in Bobr, Zacler. Met 6 bier twee witte wijn 4 hoofdgerechten was ik 1100 kr kwijt is omgerekend 44 euro oftwel 11 euro pp. Roept U maar!!!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#433 |
|
Moderator
|
En Barend, dan mag ik aannemen dat die "6 bier" halve liters waren en geen fluitjes zoals waar we in Nederland mee afgescheept worden?
![]() |
|
|
|
|
|
#434 |
|
Actief Lid
|
Hai Punk,
Klopt, halve Gambrinus. Ik had twee collega's op bezoek en die vielen bijna van hun stoel toen de rekening kwam. 1100 ?????. was hun vraag want zij wilden betalen. Ik zei ja 1100 kronen dat is 44 euro. Hier heb je vijftig laat maar zitten dis is toch onmogelijk zeiden ze. Dus HOEZO duur!!!! ![]() |
|
|
|
|
|
#435 |
|
Actief Lid
|
Hierbij een menukaart van een redelijk goed restaurant in Zacler met de prijzen en zie hoe goedkoop!!
http://www.zelenymlyn.com/zeleny-mly...lni-listek.pdf Knippen plakken maar |
|
|
|
|
|
#436 |
|
Super Lid
|
Nou Punk, ik vind dat jij heel redelijke prijzen gevonden hebt in Nederland. Ik ben toch meer gewend aan 2,20 - 2,50 voor een frisje!
|
|
|
|
|
|
#437 |
|
Moderator
|
Ik heb die prijzen niet gevonden, Maria, ik heb alleen maar gekeken op de website van de zaak die joepvanderven noemde. Maar ik ben het met je eens dat de blikjes daar voor de huidige begrippen nog schappelijk geprijsd zijn, hoewel het vergeleken met Tsjechië natuurlijk hele hoge prijzen blijven. De bewering van joep dat je daar goedkoper terecht kan dan in Tsjechië, is overduidelijk nonsens.
![]() |
|
|
|
|
|
#438 |
|
Legende
|
Tsjechische kroon bereikt een nieuw record tegenover Euro.
Op woensdagochtend bereikte de Tsjechische munt de koers van 24,63 kronen tegenover de euro en 15,96 kronen ten opzichte van de dollar. De dag is afgesloten op 24,67 tegenover de euro en 15,95 tegenover de dollar.
In de afgelopen maanden heeft de kroon telkens opnieuw records gebroken ten opzichte van de euro, hoewel de meeste analisten verwachten dat het zal stabiliseren op het einde van het jaar. radio.cz idnes.cz |
|
|
|
|
|
#439 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Nou, als het zo daargaat is het einddoel (koers 20 bij intro Euro) veel te snel bereikt. Tenzij dat einddoel natuurlijk anders ligt als mensen nu denken. Het wordt tijd dat de financiële wereld eens kijkt naar wat die kroon nu echt waard is. Wat mij betreft niet meer dan de koers 30 waarop 'ie 3 jaar geleden nog stond. Als dit klopt - en daar ben ik zeer van overtuigd, is het overige overwaardering annex zelf-overschatting.
|
|
|
|
|
|
#440 |
|
Legende
|
Ik zal weer eens een jaargrafiek plaatsen. Ziet er mooi uit. Voor Tsjechen althans.
Koers vandaag 24,570 . |
|
|
|