![]() |
|
|
#401 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#402 |
|
Volwaardig Lid
|
Was vandaag in kaufland in Klatovy 6000 kronen [240 euro] kwijt voor een volle kar boodschappen,schrok me rot.Ben hierheen gegaan omdat ik dacht het uit te zingen tot het pensioen,kan die droom voorbij zien gaan,Joep
|
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Volwaardig Lid
|
ik ben er wel mee eens maar kijk eens naar nederland 5 á 6 jaar geleden toen de euro werdt in gevoerd,als ik de prijzen vergelijk met toen en nu zijn volgens mijn mening hier meeste artikelen ook 200% gestegen
wij doen boodschappen bij de lidl brood fl 0.80 nu 80 eurocent is wel fl 1,76 dit is een voorbeeld maar van het meeste hebben ze van een gulden teken een euroteken gemaakt (levensmiddelen e.d) dus hier zijn de prijzen ook meer gestegen dan b.v. de lonen. Groetjes Gerard en Erna Citaat:
.Zoals jij dat nu zegt is het levensonderhoud in Tsjechie veel duurder dan hier,of wij kunnen hier goedkoop boodschappen doen. |
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Volwaardig Lid
|
bij pilsen aan de grens kreeg ik maar 23kronen
kan de bon inscannen,zat wel veel zeep en vlees bij en ook veelshampoo enzo [dus de duurdere dingen] Maarhet is mij in de NL nooit overkomen dat ik zo,n hoog bedrag had |
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
![]() ons ook niet. |
|
|
|
|
|
|
#406 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Joop, scan hem maar eens in. Levendiger bewijs van de levensduurte kan er niet zijn.
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
Volwaardig Lid
|
zal ik doen, maar hoe post ik die dan,zie geen optie voor bijlagen
Heb onlangs bij de obi in Pilsen laminaat gekocht, [7 euro m2]blijkt dat ik bij Leen bakker in de NL voor dezelfde klasse 5 euro maar kwijt was.We komen steeds meer dingen tegen die in de NL goedkoper zijn.Heb pas nog 2 houtkachels in de nl gekocht omdat het teveel scheelde.Vergelijk nu eens rustig de prijzen via internet en je komt erachter dat ik gelijk heb |
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
. Voeding is niet zo goedkoop meer als het was maar de meeste inflatie zit in services, niet zozeer in voeding.Groetjes, Gino |
|
|
|
|
|
|
#409 |
|
Volwaardig Lid
|
Het waren de duurdere produkten,desondanks komen wij die permanent in de CZ wonen niet meer uit met ons budget .in het begin konden we nog buiten de deur eten omdat er overbleef van het budget.nu is het pakken uit de spaarpot en gaan we het dus niet halen tot ons pensioen.Neem nu de brandstof kan me herinneren dat ik voor 26 kronen een liter diesel heb getankt nu is dat 32 kronen =gelijk aan NL.Kreeg laatst de duurste offerte ooit !5000 euro vor nieuwe bedrading in de boerderij.heb 3 offerte,s gedaan allemaal dezelfde prijs.Een hollandse electricien is goedkoper die kwam uit op 2300 maar !!!
|
|
|
|