het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 21-03-08, 08:09   #331
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Weet iemand waarom je voor 100 Kronen inmiddels al weer 8 eurocent minder betaalt? Zaten we pas nog boven de 4 euro, nu is het "nog maar" 3,92.
Zo snel als de koers opliep, zo snel lijkt hij nu weer te dalen.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-03-08, 10:17   #332
Actief Lid

boeda's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
boeda schreef:
Bericht bekijken

Dit vond ik op de site van de Federale Overheidsdienst van België.

Het is een ingewikkeld vraagstuk en vooral koffiedik kijken hoe de Kroon zich ontwikkeld de komende tijd. Ik ben er na enig speurwerk en wat leesuurtjes wel achter gekomen dat het een ingewikkelde materie is.

Mijn verwachting is nog een kleine waardestijging voor de kroon, maar aan het einde van dit kwartaal in ieder geval een stabilisatie of zelfs een koersdaling.
Er zijn trouwens heel wat leuke sites te vinden op het Internet over dit onderwerp.

http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/e01107.htm
http://www.czechinvest.org/en/magazi...d-publications
http://www.evd.nl/zoeken/showbouwste...?bstnum=205592

M.V.G.
Boeda
Stukje van boeda
groetjes boeda
boeda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-03-08, 10:23   #333
Lid

Bram Zoo's avatar

Nationaliteit:
Ja dat weet ik, de centrale bank heeft laten weten dat ze "iets" willen doen aan de hoge koers. Dit heeft effect gehad op de koers. Zonder dat er nog echt iets gebeurt is. Dat is ook de bedoeling geweest waarschijnlijk, dus of het op lange termijn ook zo blijft is maar de vraag. Ookal om de Zloty and the Florint een andere koers tonen, die gaan nog steeds sky high!

Mijn voorspelling is dat de koers naar 1 op 26 zal gaan en dat de koers daarna (rond begin april) weer zal gaan stijgen! In 2014 moet de koers op 1 op 20 staan (wil de regering) dus ze moesten wel ingrijpen, anders zou het te snel gaan!
Bram Zoo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-03-08, 19:15   #334
Lid

lager's avatar

Nationaliteit:
snel kronen kopen dan
lager is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-03-08, 15:11   #335
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
lager schreef:
Bericht bekijken
snel kronen kopen dan
Doe'k altijd (ga vaak in het jaar naar Tsjechië). Het nadeel is dat dat ik daardoor ook altijd te veel uitgeef (ik word zo hebberig als ik al die briefjes zie, haha).
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-03-08, 15:29   #336
Volwaardig Lid

Stardust's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jacques schreef:
Bericht bekijken
Sterke drank, 139 kronen voor 0,5 liter vodka dat is bijna 6 euro.
wil graag weten waar jij die dure drank koopt, hier waar ik woon betaal ik voor een liter bozkov zowel rum als vodka 193 kronen dat val toch wel mee een goede rum in nederland kost in de winkel al gauw?? 16á 20 euro??
Stardust is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-03-08, 15:40   #337
Volwaardig Lid

Stardust's avatar

Nationaliteit:
Duur

Overigens zijn er inderdaad dingen die duur zijn, maar dit komt omdat wij afgelegen wonen.
Bijvoorbeeld internet doen wij via het mobiele net, de kosten hiervoor zijn en dit maogen jullie rustig weten 1069,50 kc en dat is inderdaad veel geld. electrich is hier ook duur maar daar zal in de toekomst wel een beetje verandering in komen, we hebben in Tsjechië maar twee leveranciers dit zullen er naar allewaarschijnlijkheid in de toekomst wel meer worden, het levens onderhoud is (vind ik) nog steeds goedkoper als in Nederland. Hoor van mijn dochter dat de euro's uit je zak lopen.
voor honderd euro een halve boodschappenwagen vol voor 2500 kc
twee boodschappenwagens vol.

groetjes van Peter
Stardust is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-03-08, 15:53   #338
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Ik vraag mezelf wel af wat de koruna waarde ten opzichte van de Euro voor ons verlangen betekent in het wel of niet naar Tsjechië gaan of er verblijven.

Voor mij is het weinig relevant, ik hou van het land, de bewoners en de cultuur..... de desillusie komt altijd als de afschriften binnenkomen, maar de liefde wordt er niet minder om!!!!!!
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-03-08, 16:07   #339
Actief Lid

kachel's avatar

Nationaliteit:
Beste Jacques je hoeft de prijzen van de lidl al helemaal niet meer te vergelijken.
als je die vergelijkt met de ah in nederland (dan wel de euroshopper producten) dan kun je beter bij de ah blijven shoppen.
vergelijk de prijzen van de euroshopper producten uit de albert of hypernova eens met de lidl in cz.
Ik denk dat er dan wat anders uitkomt.
Luxe producten zijn altijd overal bijna even duur dat komt omdat die bijna altijd in azie of amerika gemaakt of vandaan komen die hebben vaste exportprijzen.
Glas en muziek instrumenten die in cz zelf gemaakt worden zijn wel aanzienlijk goedkoper dan buiten cz.
Kachel
kachel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-03-08, 19:42   #340
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Zelfs een goede (hout) Kachel, is in Nederland een stuk goedkoper!!...

Char.

__________________________________________________ ___
Char. ...legt even een link...
char is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels