het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 06-03-08, 22:02   #321
Volwaardig Lid

Fera's avatar

Nationaliteit:
Iedereen heeft gelijk, want niemand is gelijk!

(nadenkertje)
Fera is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-03-08, 00:25   #322
cor
Super Lid

Nationaliteit:
tsjechie is ten opzichte van de laatste jaren ongetwijfeld duurder geworden. geen twijfel over mogelijk. is in ieder geval nu nog goedkoper dan nl (belgie kan ik geen oordeel over geven). dat het niet lang meer zal duren dat het prijsnivo niet meer zo verschillend zal zijn is ook duidelijk (het blijft wel een prachtig land).

Laatst aangepast door cor; 07-03-08 om 09:13.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-03-08, 08:12   #323
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Voor mij is Tsjechie goud waard!!! (en de goudprijzen zijn ook nog eens skyhigh).
Ik ben overigens wel blij dat wij ons huisje daar anderhalf jaar al gekocht hebben.
martimmie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-03-08, 22:38   #324
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
nick_db schreef:
Bericht bekijken
..........
Wat ik op dit moment zie is dat kosten van arbeid niet echt substantieel toenemen, terwijl kosten van materiaal extreem hoog worden voor de Tsjechische context. Want hoe gaat een normale arbeider die per maand 20k inkomen heeft nu noodzakelijk onderhoud aan z'n huis doen? En ook nog auto rijden (naar z'n werk)? Een erg kromme situatie vind ik... Misschien ook omdat wij mensen in ons dorp die 13k gezinsinkomen hebben en het schrijnend moeilijk hebben. We zien dus daadwerkelijk de andere kant van de medaille.
Nick heeft hier volkomen gelijk! .........

Laatst aangepast door semabyt; 09-03-08 om 22:47.
Reden: commentaar verwijderd, loopt te r ver uit e pas met onderwerp. Start een ander posting
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-08, 21:41   #325
Lid

Binie/Ger's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jacques schreef:
Bericht bekijken
Mijn argumenten zijn duidelijk en objectief en geloven is een kwestie van religie en niet van een economische realiteit.
duidelijk en objectief?

Wie koopt nu een zakrekenmachine in Tsjechië.

Wij gaan lekker eten, drinken, bezichtigen, genieten.
Binie/Ger is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-03-08, 00:03   #326
Actief Lid

coosnaampje's avatar

Nationaliteit:
Voor een vakantie is het hier toch nog wel een luilekkerland en vooral met kinderen want wat je zegt uit eten zoals we op vakantie graag doen of een terrasje je hoeft het in holland niet meer te doen en al hellemaal niet met een gezinnetje ,lees maar al de vakantie verhalen Tsjechië is nu nog
coosnaampje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 19:21   #327
Actief Lid

barend's avatar

Nationaliteit:
duurder ???

Afgelopen week maandag draadloos internet deed het niet, waarschijnlijk door een onhandigheid van één van de gasten(techneut???) Monteur 1 uur bezig geweest en kwam er niet uit. Router meegenomen voor technische controle. Bleek niets mis mee, maar toch. Woensdag twee man sterk 1 uur en 15 minuten en ja hoor tech,storing hersteld en weer internet zoals u nu ziet. Ik zit namelijk nog steeds in Zacler.
KOSTEN: 250 kronen.
Nou nou nou nou!!!!!!!
barend is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 19:35   #328
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Voor dat geld, pakt hier een monteur alleen nog maar de telefoon op!!!!!! En dan mag het gesprek alleen nog over een 0900 nummer lopen!
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 20:31   #329
Super Lid

Maria's avatar

Tsjechie is absoluut nog altijd vele malen goedkoper dan NL, in Tsjechie hoef ik echt niet op een drankje meer of minder te kijken en ook de service verlenende diensten (zoals bij ons de garage en hierboven de computertechneut) kosten gewoon een heel stuk minder dan bij ons!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-03-08, 23:04   #330
Geroyeerd Lid

Nationaliteit:
Het enigste wat ik niet helemaal begrijp is dat wij nog steeds door Poolse en Tsjechische bedrijven benaderd worden voor project analyse, ontwerp en aanleg/aanpassing.

Want ook wij werken inmiddels met bedrijven die lokaal actief zijn. En voeren nog slechts ter plaatse supervisie uit en in een enkel geval calimiteits werkzaamheden.

Dit alles trouwens volgens 'westerse' prijsnormen, dus niet echt voordelig in Tsjechische zin.

Uit mijn contacten merk ik wel op dat de betrouwbaarheid een heel grote rol speelt en de kosten in mindere mate.

Beetje jammer dat ik niet meer 100% actief ben, nu kom ik niet zo vaak meer in mijn geliefd land Tsjechië.
Rijk& is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels