![]() |
|
|
#521 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Het eten blijft hier voor ons inderdaad goedkoop al zijn de prijzen gestegen, afgelopen week in een eethuis voor een halve liter pivo Starobrno 18 kc!! Moet je In Ned eens doen...!!een flinke bel witte wijn voor 29 kc,dit in een normaal restaurant..nu neem ik er een paar(ben nu eenmaal op vakantie he?)terwijl je in Ned niet eens de drankenkaart durft te lezen! 2,25 euro voor een wijntje of meer? Dus tsja wat mensen die vanuit Ned hier op vakantie komen nu nog goedkoper willen Weet je..vanaf deze week ga ik ook al mijn bonnetjes van de Lidl/Penny en Albert bewaren en hier publiceren,wedden dat oa al ons verse beleg/vleeswaar en vlees veel goedkoper is? En de groenten etc... Kom ik ga nog maar eens een rood wijntje inschenken...eerder schreef ik dat ik niet van Tsjechische rode wijn hield maar we hebben nu een adres ontdekt... voor 35 kc per liter volle rode stevige wijn...rechtstreeks uit het vat...hoppa!! |
|
|
|
|
|
|
#522 |
|
VIP Lid
|
Vooral het vlees is in Tsjechië veel goedkoper. Maar het viel mij dit jaar op dat je wat betreft het broodbeleg (vlees) veel minder keuze had dan in de voorgaande jaren. Dit heb ik bij de volgende zaken gecontstateerd: Lidl, Billa, Plus, Tesco, Kaufland. de kleinere Potraviny's (ongetwijfeld verkeerd gespeld) en Albert. Heeft iemand hier misschien een verklaring voor?
|
|
|
|
|
|
#523 |
|
|
|
|
|
#524 |
|
Actief Lid
|
ophouden!!!
Beste mensen,Gisteravond stond bij ons de Tv aan op omroep MAX met een slap aftreksel van het programma van Frits Bom “De vakantie man” van enkele jaren geleden. Wat onze aandacht wel oppikte was het onderdeeltje waar is het als vakantieganger uit Nederland het goedkoopst boodschappen doen. En ja boven aan het lijstje Tsjechië . Natuurlijk is er spraken van een sterke kroon en een sterk groeiende economie als ook een inflatie die vooral voor de allerarmste in Tsjechië niet echt prettig is. Van Kroon naar de euro in vermoedelijk het jaar 2011 dat is wellicht ook nog van betekenis. Maar laten we ophouden met dat gezeur dat het voor ons wat duurder gaat worden of is geworden, Tsjechië en voor ons Praag is het meer dan waard. Zo maar een opmerking en een mening. Boeda |
|
|
|
|
|
#525 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dus wat hebben we tot nu toe: Goedkoper (ik laat buitenlandse producten buiten beschouwing): - supermarkt - horeca - tabakswaren - onroerend goed - reparateurs (loodgieter, electriciën, klusjesman, e.d.) - wintersport - recreatievoorzieningen (dierentuin, zwembad, e.d.) - cultuur (musea, opera e.d.) - tandheelkundige hulp - openbaar vervoer - autoreparatie - benzine en diesel (al zal het misschien niet veel meer schelen) - kapper - massage - dierenarts Even duur: - (merk)kleding en schoeisel - electronica (computers, mobieltjes, stereo, tv, e.d.) Duurder: - doe-het-zelf artikelen en bouwmaterialen - Bloemen, bomen en planten Ik hoor het graag als iemand nog dingen weet die (structureel!) goedkoper, even duur of duurder zijn in Tsjechië, vergeleken met Nederland. Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 01-07-08 om 16:47. Reden: Toevoegingen. |
||
|
|
|
|
|
#526 |
|
Super Lid
|
Parket is duurder (wellicht alle bouwmaterialen?) heb ik wel eens gelezen.
|
|
|
|
|
|
#527 |
|
Moderator
|
Klopt, was een foutje van mij.
Ik heb doe-het-zelf spullen en bouwmaterialen al verplaatst naar "Duurder". |
|
|
|
|
|
#528 |
|
Moderator
|
Bij duurder kun je toevoegen:
Bloemen, bomen en planten.. Daarvoor mag ook een speciale rubriek Stukken duurder komen ![]() Trouwens: Ook Dieselolie is in CZ (een tikkie) duurder |
|
|
|
|
|
#530 |
|
Actief Lid
|
Kapper:ik betaal 430 kc voor knippen/verven/fohnen/versteviging etc.Verf is overigens van zeer goede kwaliteit.
Massage:500kc voor een hot-stonemassage van 1,5 uur. 240kc voor een honingmassage van 1 uur. 200kc voor een rug/nekmassage van 1 uur. Biologische olien bij de prijs inbegrepen en alles is spiksplinternieuw en zeer schoon. Ik ga dan ook 2 keer per week ![]() |
|
|
|