![]() |
|
|
#421 |
|
Actief Lid
|
tsjechië duurder????
ok..... maar Nederland dan? Is die goedkoper geworden na invoering van euro.................. Wat ik vroeger haalde voor een x bedrag, red ik het nu ook niet meer mee.......... |
|
|
|
|
|
#422 |
|
Forum Freak
|
Maar gelukkig is je salaris ook hoger geworden!!!!
|
|
|
|
|
|
#423 |
|
Super Lid
|
volgens mij delen van het land zijn wel evenduur had vandaag een shirtje waar tsjechische prijzen op stonden en er stond op 399 kroon. dat is dan dus +- 3 euro meer dan wat ik er voor heb betaald.
|
|
|
|
|
|
#424 |
|
Actief Lid
|
Duurdere CZ
Heb laatst bij de obi in pilsen een douchecabine,tegels,ligbad en aansluitmateriaal gekocht ,was 36.000!!!! kronen kwijt. Ben in holland gaan kijken, was in de nl stukken goedkoper uit geweest .We moeten steeds op zoek naar een andere eetgelegenheid onze vaste horecagelegenheden worden te duur .Was laatst 1800 kronen kwijt voor een paar pizza,s bij le Baron in Susice.In Hellevoetsluis bij Stars ben ik goedkoper uit .elektra is nog goedkoop in de CZ en autoreparaties ook.Voordat ik wat koop vergelijk ik eerst de prijzen met de NL.Heb inmiddels in de Nl een douchecabine,zwembad materiaal,partytent en nog meer gekocht, haal de dieselkosten eruit,Joep
|
|
|
|
|
|
#425 |
|
Legende
|
waren we voorheen gemiddeld 350 kronen kwijt voor een "diner" voor twee, nu kost ons dat gemiddeld 450. daarbij ook nog dat de kroon een stuk duurder.
overigens nog steeds goedkoop vergeleken met de horeca prijzen hier. |
|
|
|
|
|
#426 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Kom nou toch, dan had je van tevoren maar even op de prijslijst moeten kijken. Dit zijn voor Tsjechische begrippen absurde bedragen die je zeker niet als voorbeeld van de gemiddelde prijzen kan nemen. Op die manier kan je van elk land wel gaan beweren dat het duurder dan Nederland is. |
|
|
|
|
|
|
#427 |
|
Actief Lid
|
wat we hebben genomen
Soep vooraf,5 pizza,2 andere gerechten,wijn en bier en7 ijs na .Was voorheen veel minder kwijt ,Joep
p.s. Het gezelschap bestond uit beide zoons met vriendin 1 zoon zonder en ik en mijn [v]echtgenote |
|
|
|
|
|
#428 |
|
VIP Lid
|
Dit klinkt toch iets anders dan 'een paar pizza's'.
|
|
|
|
|
|
#429 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik begrijp dat dit mischien meer is als voorheen maar ik vind het nog wel meevallen.
Wij waren hier in nederland (ameland) met 9 personen(waarvan kleine 4 kinderen)als we gingen uiteten altijd veeeeel meeer kwijt,dan moet je toch denken aan €175,-/€200,- (Gem.€20 p/p)dus €70 voor 7 (Gem €10 p/p)personen vind ik nogal meevallen. Groetjes Gerard en Erna |
|
|
|
|
|
#430 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Is toch nog steeds een lachertje vergeleken bij Nederland? Wij gaan een paar keer per week buiten de deur eten en zijn met zijn tweetjes dan ongeveer 550 kc kwijt voor een maaltijd met alles erop en eraan....we kijken dan echt niet naar de prijs omdat wij het nog steeds spotgoedkoop vinden in vergelijking met Nederland ![]() |
|
|
|
|