![]() |
|
|
#111 |
|
Gast
|
Laten we blij zijn dat er nog plekken zijn te vinden waar we ons 'zwarte' geld nog kunnen verteren met een hoog rendement, namelijk het genoegen ervan!
|
|
|
|
#113 |
|
Volwaardig Lid
|
Koers Tsjechische Kroon
Zoals u waarschijnlijk al opgevallen is, is de koers van de Tsjechische kroon tov de Euro de laatste maanden erg gestegen. Dat is gunstig voor het omwisselen van kronen naar euro’s, maar de meeste toeristen zullen euro’s willen omwisselen in kronen. Let er dan ook goed op dat u bij het boeken van een vakantiewoning de juiste koers gebruikt. Veelal staat de prijs zowel in euro’s als in kronen, maar wordt een standaard koers van 1 op 30 aangehouden. Dat is nu (1 op 26) niet meer van toepassing helaas. Daardoor kunt u bij het afrekenen in kronen duurder uitkomen dan gedacht. Overtuig uzelf ervan dat uw verblijf euro’s accepteerd of dat er overeenstemming is over de koers als u in kronen moet betalen. Natuurlijk doet de koers van de kroon verder niets af aan de charme van het land en zult u ongetwijfeld een leuke vakantie hebben in dit prachtige land.
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
VIP Lid
|
1 euro is nog maar 25,99 Kroon !
straks is 100 kronen zo'n 4 euro! is weer wat makkelijker rekenen... |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Nieuw Lid
|
hallo, ik ben nieuw hier, ik heb even een vraagje....
Ik snap het nu niet meer helemaal, ik ben 14 xD.... ik heb thuis nog 400 kroon liggen, als ik nu naar de bank ga, hoeveel euro krijg ik dan? kan iemand dat vertellen? alvast bedankt, groetjes ![]() |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Moderator
|
Welkom dondimaro
Op de voorpagina staat een omrekentool. Daarmee kun je zelf uitrekenen hoeveel je Kronen waard zijn. Mijn advies. Bewaar ze tot je volgende vakantie in Tsjechië |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Super Lid
|
ongeveer 15 euro maar je moet ook nog kosten betalen dus beWAAR ZE VOOR JE VOLGENDE REIS
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Legende
|
Dit stond op 17-09-2007 in de krant:
Citaat:
cnb.cz |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Moderator
|
Voor ons als toeristen niet leuk, maar de Tsjechische exporteurs zullen helemaal niet blij zijn met deze steeds duurder wordende Kroon. Die zullen daar toch echt schade aan ondervinden denk ik.
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Actief Lid
|
Dus de tijd is nu defenitief gekomen dat we moeten gaan rekenen met 40 euro= 1000 kronen!!
Niet blij mee........... Ik hoop dat het voor cz veel goeds brengt maar dat zal ook wel weer 2 kanten hebben!! |
|
|
|