![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Dank je wel Kukel!!!!.... voor jouw bijdrage.. Zoals gewoonlijk, ongeevenaard . Mooi woord voor "nieuwkomers", maar net zo moeilijk voor mij...
Char. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Allen hele fijne feestdagen en een groet vanuit NL. A3. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Forum Freak
|
Ik kampeer altijd.....
De eerste keer dat ik in Tsjechië was, nog maar 1 jaar geleden, wist ik dat ik hier vooorlopig niet meer weg zou gaan. Het meer, meteen voor mijn neus.... Aan de overkant werd het "Kleine cafe aan de haven" gezongen in het Tsjechisch.... De warme stenen onder mijn voeten van het vuurtje... De grote pivo's... De ongelooflijk vriendelijke mensen... Het staren naar de sterren.. De rust, de dorpjes...... Alles is goed! Het was liefde op het eerste gezicht.....en dat kan! Het afscheid was mooi, een warme hand en "Dank je wel", in het Nederlands.... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
beiden dus
Liefde:
Als het een land is waar je gerust naar toe durft te gaan om er oud te worden, waar je niet bang bent voor alles wat je tegen komt als je echt oud begint te worden en de gebreken eraan zitten te komen. Dan m et dat land wel iets bijzonders hebben. Luxe: Dat je het je kunt permiteren om die wens ten uitvoer te brengen, dat je inderdaad een bestaan kunt opbouwen in dit mooie land en dat je (misschien gelukkig maar) niet veroordeeld bent te blijven in het land waar je toevsllig geboren bent. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Zo, Feertje en Mayca. Daar wordt zelfs Char even stil van!....
Char. ___________________________________________ Char. ...normaal niet stil te krijgen... Dit geldt, natuurlijk, voor alle oprechte reacties op dit Topic. Char. ______________________________________________ Char. ...heeft een brede kijk op de samenleving... Laatst aangepast door char; 24-12-07 om 04:40. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
Tsjechië heeft mijn hart gestolen.
Door de spontaniteit van de mensen. Wat te denken als je ergens, in een klein dorpje de weg vraagt en er zomaar een gesprek over dieren ontstaat en ons wordt aangeboden om bij hen te komen paardrijden en wat te komen drinken. Of… je loopt een glasblazershut binnen en men laat je niet alleen blazen maar men ‘tovert’ ook een roos voor je van glas. Of… je bezoekt een glasschool en wordt spontaan rondgeleid door de directeur. Of… men gaat in een gesloten restaurant speciaal voor je koken. Zo kan ik echt nog héél lang doorgaan. Waar maak je dat mee? Dat is uniek. Dat zijn de Tsjechen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
Tsjechie... luxe... liefde
Voor ons is komende zondag weer zover. Dan zijn we eindelijk weer thuis in ons geliefde Kolodeje nad Luznici. De kleine beperkingen voor wat betreft de luxe nemen we graag voor lief. Heerlijk weg uit het gehaaste en criminele Nederland. Terug naar de eenvoud en eerlijkheid van Kolodeje. De liefde komt dan vanzelf. Carpe diem.
Ruud |
|
|
|