|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#101 |
|
Moderator
|
De Kroon wordt nog steeds duurder voor ons. De koers van vandaag:
100 CZK = 3,67 Euro 1 Euro = 27,245 CZK |
|
|
|
|
|
#102 |
|
VIP Lid
|
de Kroon staat nu wel heel hoog!
1 Euro is nog geen 27 Tsjechische kronen waard. zie voorpagina forum |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Volwaardig Lid
|
waar gaat dit heen?? Ik stel me steeds de vraag welke koers ik nu moet nemen als mensen in EUR willen betalen, kan je flink fouten in maken hoor als je niet op tijd gaat wisselen! En zou dit niet ergens een kunstmatige verhoging zijn voor de overstap naar de EUR?
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
VIP Lid
|
en we gaan verder naar beneden. 1 Euro is nog maar 26,37 kronen, een nieuw record. ook ten opzichte van de dollar is een nieuw record gevestigd. nog maar 17,96 kronen voor een dollar.
komt door een renteverhoging in Tsjechie. hierdoor is het aantrekkelijker om kronen te kopen. http://www.novinky.cz/clanek/127885-...dla-uroky.html |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Lid
|
Nee, ik ben helemaal niet blij met de waardedaling van de euro t.o.v. de Kc.
In een maand tijd was m'n pensioentje zo maar 1000 kroontjes minder waard. Dat scheelt 6 keer uit eten gaan! Is er een koffiedik kijker die me kan zeggen of deze tendens zich zal voortzetten tot we over 4 of 5 jaar de Euro hier invoeren? Als dan de koers ongeveer 1 op 1 is, is de overgang heel pijnloos. Moet ik mijn spaarcentjes heel snel in Kronen omzetten? |
|
|
|
|
|
#107 |
|
VIP Lid
|
Het lijkt me wel verstandig om zo snel mogelijk te zorgen dat je het in Kc hebt en niet in euro's!
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
VIP Lid
|
@roeltje: dat had je al lang moeten doen denk ik. of tenminste de helft. ik weet niet hoe lang je al in tsjechie woont, maar de afgelopen 5 jaar ongeveer is de kroon zo'n 20% duurder geworden...
@TMvM: huh? dan kun je beter gewoon pinnen in Tsjechie. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Je zwarte spaargeld in kronen?
Nooit doen. als de euro komt heb je problemen, kan je je geld niet verantwoorden. De euro is safe en veilig. Nog beter is het je geld in steen te beleggen. Alhoewel, ik kan nog steeds mijn geld zwart omwisselen in Tsjechie. Blijft toch een beetje gek. |
|
|
|
|
|
|