het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 14-08-07, 07:21   #21
Actief Lid

A3vW's avatar

Nationaliteit:
Juan, je hebt gelijk er zijn veel toeristen in Praag maar was je er zelf ook een ? Er zijn dagen dat je haast niet kan lopen in de stad daarom hou ik zo van voorjaar, najaar en ook de winter, want soms is het leuk zoveel toeristen ( mensen kijken op de Karlsbrug) maar doe mij toch maar het laagseizoen.

Groeten A3 die nog steeds met volle teugen geniet van elke dag in Praag.
A3vW is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-07, 09:08   #22
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
met 4 personen eten in frantiskovy lazne 1000 kroon met fooi erbij. en dat is dan voorgerecht,hoofdgerecht en nagerecht met 2 salades en 4 bijlages.
en entree voor soos iets van 150 kroon voor 4 personen.

Laatst aangepast door noekie14; 14-08-07 om 10:52.
Reden: meer info nodig
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-07, 10:39   #23
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Misschien leuk om te vermelden dat wij ook deze vakantie nog geregeld hebben gegeten voor 300-400 kronen, incl. drankjes. En dat met 5 personen!
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-07, 10:45   #24
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
wat aten jullie dan. want als het alleen een hoofdgerecht ofzo is dan kan dat wel kloppen.
Oud 14-08-07, 10:50   #25
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Dat is een goede vraag Noekie, ik kan me niet voorstellen dat je daar dan een voorgerecht bij hebt of een behoorlijke salade en een nagerecht. Waarschijnlijk heb je dan alleen een plate met patat, een stukje vlees en een beetje 'versiering' uit een pot.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-07, 10:52   #26
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ja en 1 drankje en waarschijnlijk ook best het goedkoopste van de kaart
Oud 14-08-07, 11:02   #27
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Opmerkelijk trouwens dat je in restaurants nog steeds geen groentes ziet terwijl alle soorten groentes in groentewinkels en supermarkten te koop zijn. Meestal kom je niet verder dan een bak sla die je dan als voorgerecht moet wegwerken. Dat is natuurlijk ook wel weer grappig. Maar, oh, wat krijk ik dan zin in broccoli of spercibonen om maar eens een zijstraat te noemen. Dit jaar voor het eerst verse kapucijners gekocht en gegeten - héérlijk.
Wat wij ook leuk vonden is dat in de supermarkts grote bakken staan waar je het overbodige groen van je groente in deponeert. Men betaalt alleen voor hetgeen men opeet. Worden er bijvoorbeeld trostomaten gekocht dan worden die 'gestroopt' in de zak gedaan.
Oud 14-08-07, 11:08   #28
cajonez
Gast

Voor al die zuinige Nderlandse vakantiegangers het volgende.
Ga eens 's middags eten, de meeste restaurants hebben tussen 11.00 uur en 14.00 uur een eenvoudige kaart met een prijs van 55 tot 65 Ck. in de meeste plaatsen genoeg keuze.

Ik verbaas me er over dat veel landgenoten alleen maar koopjes zoeken, Vietnam kleding, goodkope campings, restaurants, hospoda's en noem maar op, waarom niet even langer in de auto zitten en naar de Oekraine, Bulgarije, Moldavie, daar is het pas echt goedkoop.

Veel plezier met de zoektocht(en) en blijf prijsbewust.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-07, 11:29   #29
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
loura schreef:
Bericht bekijken
Dat is een goede vraag Noekie, ik kan me niet voorstellen dat je daar dan een voorgerecht bij hebt of een behoorlijke salade en een nagerecht. Waarschijnlijk heb je dan alleen een plate met patat, een stukje vlees en een beetje 'versiering' uit een pot.
Echte Nederlander op reis weet de echte goedkope plekkies te vinden.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-07, 15:18   #30
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Misschien had ik er nog even bij moeten zetten dat ik die verse kapucijners in Tsjechië had gekocht. In nederland had ik ze nog nooit gezien.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels