![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
jammer dat men alleen reageert op het feit dat ik vermeld heb dat de prijzen gestegen zijn.Op de andere zaken wordt praktisch niet gereageert.schijnbaar is de eigen portemonnee het belangrijkste??????
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
We waren 3 weken in het zelfde dorp als vorig jaar
Het buffet bij de camping waren andere uitbaters,de enige kroeg van het dorp andere uitbaters,de campingbaas was een nieuwe,de poetsvrouwen nieuw,en toch was er voor ons niet veel veranderd want het waren allemaal mensen uit het dorp die we kenden van vorig jaar Die vorig jaar het buffet deed heeft nu de krantewinkel in het ziekenhuis van hradec kralove maar zijn hulp vorig jaar springt nu nog bij aan het buffet,geweldig toch,die vorig jaar de kroeg had is nu beheerder van een kasteeltje ff verderop www.golf-mysteves.cz Prettige anecdote,mijn zus en haar man logeerde er,ze hadden de sleutel van de achterdeur en waren de baas in huis,er was verder niemand,smorgens stond het rijkelijk ontbijt wel klaar Zodus voor ons is er weinig of niks veranderd,alles gaat rustig zen gangetje in dit heerlijk dorpje waar iedereen ons kent en waar we bijhoren en ons thuisvoelen Laatst aangepast door spookycat; 12-08-07 om 22:28. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
In 2004 zijn we naar een camping in Noord-Moravie geweest.In 2005 naar Zuid-moravie.Dit jaar een huisje gehuurd in Cerny Dul,helaas bleek bij aankomst dat het overboekt was,kregen toen een pension in Svoboda nad Upou.Het grote verschil vonden we dit jaar dat het veel toeristischer is als Noord en Zuid Moravie.Blijkbaar zijn de 200 tot 300 km meer het grote verschil.Persoonlijk vinden wij het wel prettig om wat anoniemer op vakantie te zijn.maar ieder zijn meug nietwaar?
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Volwaardig Lid
|
Juist, een vakantie kost altijd een bom duiten, maar Tsjechie blijft toch een betaalbaar vakantieland voor veel mensen. Gelukkig maar.
Inderdaad ga je in de eerste plaats voor het land. Wij zoeken elk jaar een ander stekje. En anders, ik weet het niet. Wel viel ons op dat er veel meer nieuwe auto's rijden. Nog wel kleine, maar het wagenpark ziet er,behalve in Praag, veel beter uit. Dat vonden wij erg leuk. We gunnen het hun wel al moeten ze er nog hard voor werken. geeft ook wel weer voldoening. Zuid-Moravie was dit keer ons doel. Veel hollanders op de camping en minder toeristisch dan Zuid-Bohemen, maar of het anders is: weet ik niet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
ook voor Tsjechie komt het Westen steeds meer dichterbij. de Tsjechen zelf vinden het natuurlijk OKE. net als wij in de jaren 70. nu weten we dat de jaren 70 uiteindelijk op diverse vlakken weinig goeds heeft gebracht.
maar wij kunnen het de Tsjechen niet ontzeggen. zij hebben het recht om dezelfde dingen "fout" te doen als wij. ik denk als je de tsjechische sfeer van 10 jaar geleden wilt proeven, elk jaar steeds oostelijker moet trekken. straks zitten we allemaal op het www.oekraine.net |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ik heb eigenlijk alleen in het reuzengebergte gezeten en daar stikte het van de nederlanders. Wat me wel opvalt de laatste jaren, ik zie steeds minder Denen. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Wij komen ook al jaren in Tsjechië. Ik heb pas uitgerekend dat dit 17 jaar moet zijn. Vorig jaar verbaasde ik me al over het snelle stijgen van de prijzen. Dit jaar bezochten we de camping in Jablonec v. Podjestedi waar we heel vaak een paar dagen zijn omdat daar in de omgeving veel glasblazers zijn. Een andere eigenaar, ander personeel, de prijzen verdubbeld, enz. Normaal is het er in het voorjaar behoorlijk druk. Nu waren we de enigen.
Ik vraag me af of die hoge prijzen echt nodig zijn en of ze op die manier niet hun eigen graf graven. Wij houden van Tsjechië - maar ook van Frankrijk. In het voorjaar zijn we 6 weken in Tsjechië geweest, in het najaar gaan we vier weken naar Frankrijk. Het soort campings waar wij in Frankrijk naar toe gaan zijn echt goedkoper en altijd (sorry) veel luxer. Niet dat dit hoeft voor ons, maar het valt op. Daarom verbaas ik me over de hoge prijzen aangezien het inkomen in Tsjechië toch lager is dan in Frankrijk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik heb een vraag ik zit met het volgende ik hoor hier niks anders dat alles zo duur is geworden,maar wat is duur wat voor de een duur is kan voor de ander nog goedkoop zijn.Ik ben dan ook benieuwd naar prijzen als jullie die willen noemen,prijzen van b.v. eten uitgaan(dierentuin e.d.)campings.
Want als ik zo rond kijkt op de site vind ik het nog wel mee vallen, noem maar wat. Groetjes Gerard en erna |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Hoi Newbee, je vraagt naar prijzen van b.v. de dierentuin. Ik was 2 weken geleden met zwager, schoonzus en 4 kinderen onder 16 jaar in Praag in de Zoo. We kochten 1 kaart voor een gezin (2 volwassenen ,2 kinderen) 1 kinderkaartje en 1 volwassenenkaartje, 1 kind was nog gratis. Wij betaalden omgerekend in euro 16,72. In Blijdorp betaal je per volwassene 16 euro. Uit eten in Praag net buiten het centrum heel uitgebreid bij een Italiaan met 6 personen (volwassenen) betaalde ik 3068 kronen en daar werd de fooi al bij gerekend. De Zizkovtoren kost 150 kronen en daar is heel wat te zien. Dus je ziet het valt wel mee met die dure prijzen. Maar het word wel steeds duurder wij wonen nu 3 jaar in Praag en zien de prijzen vooral van uit eten gaan wel stijgen. Maar het blijft nog steeds goedkoop in vergelijking met NL. Openbaar vervoer voor 1 week kost nu 280 kronen dus 10 euro dat is natuurlijk een schijntje in vergelijking met NL.
Groeten A3. |
|
|
|