![]() |
|
|
#11 |
|
Pivonist
|
Ik wil niet de schoolmeester uithangen maar Venus is geen ster maar een planeet. Het verschil aan de sterrenhemel kan men waarnemen, sterren schitteren/flikkeren(doorhalen wat niet van toepassing is) planeten geven een vast licht. De sterrenhemel van Tsjechië veschilt niet als die van Nederland, alleen is er buiten de grote steden minder last ven "lichtvervuiling" zodat men aldaar meer kan genieten van het nachtelijk uitspansel.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Moderator
|
Afgaande op Tabe's verhaal (en de vage herinnering aan mijn tijd als stuurman) is het inderdaad Venus geweest.
Zag 't er ongeveer zo uit?? 20071101_0600_east.JPG Hierbij een linkje naar wat je zoal kunt waarnemen http://hemel.waarnemen.com/ Laatst aangepast door Gorrit; 19-10-07 om 15:06. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
't Is echt knap als je daar wijs uit kan!!
![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Toch zijn er in NL ondanks de lichtvervuiling nog plekken waar je sterren kunt zien. We waren 2 weken geleden in Dronten op een camping en inderdaad door een nachtelijke sanitairestop even naar boven gekeken. Wat ik daar aan sterren zag geweldig dat zie je in Sliedrecht niet, heb met verwondering staan te kijken.
Groeten A3. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Legende
|
als wij in de zomermaanden tot laat buiten zitten met een glaasje, dan zien wij zelfs 2x een satalliet overkomen. de ene gaat van zuid-west naar noord-oost en de andere zo'n 10 minuten later van west naar oost.
de eerste keer dachten we dat het vallende sterren waren. maar op exact dezelfde tijden op de avond er na, kwamen ze weer over. het is dus zeer helder waar wij ons huisje hebben. Citaat:
via de software worden dan de sterren ge-identificeerd of je geeft op wat je wilt zien en de telescoop zoekt de ster voor je op (indien in het bereik is natuurlijk). |
|
|
|
|