![]() |
|
|
#41 |
|
Lid
|
Hallo,
Even een correctie op mijn vorige bericht. Nu valt het mij pas op. Dat niet alleen graden langs de zijkant staan maar ook duizend getallen. Ik weet zelf niet wat dat is, maar mijn vader heeft zeevaart kunde gestudeert dus die weet dat wel. Ik ga het hem begin in de middag vragen. En dan zal ik het hier posten. Want het zijn niet de graden!!!!! Groeten, martin nuij |
|
|
|
|
|
#43 | ||
|
Lid
|
Hallo,
Ik had het mijn vader gevraagd en die zei al gelijk Mercator alleen wist hij het niet 100%. Ik ging zoeken op internet en ja hoor, het is Mercator. Voor de mensen die niet weten hoe Mercator werkt heb ik hier wat uitleg: Citaat:
Citaat:
De zwarte cijfers zijn niet mercator. Dat is weer de Rijksdriehoek. Hier de uitleg van de Rijksdriehoek: Citaat:
Dus even voor de duidelijkheid. De blauwe cijfers zijn Mercator en de zwarte rijksdriehoek. Groeten, Martin Nuij en Vader van Martin Nuij |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Lid
|
Hallo,
Het zijn dan wel andere kleuren maar ik durf voor 95% te zeggen dat het Mercator is. U zei dit: Aan de zijkanten staan dan de nummers zoals bijvoorbeeld 5575, 5580 horizontaal en 540, 545 verticaal. Bij mercator gaat het tot ver in de duizend getallen. Zelfs 500000 kan voorkomen. Zoals de uitleg hier boven beschrijft. De rijksdriehoek is alleen van nederland en graden kunnen het niet zijn. Dus dan blijft mercator over voor zover ik weet. Groeten, Martin Nuij |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Lid
|
Hallo,
Ik heb een e-mail gestuurd naar de uitgeverij Kompass www.kompass.at om te vragen in welke projectie is. Dus ik verwacht binnenkort een e-mail. Dan zal ik dat hier ook bekent maken. Groeten, Martin Nuij |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Lid
|
Hallo,
Mijn moeder heeft even de stafkaart opgehaald bij bever zwerfsport. Kompass 2087 met een speciale lineaal. Ik belde zwerfsport, voordat wij hem gingen ophalen, om te vragen met welke projectie het is gemaakt. Zij wisten het niet. Nu heb ik hem boor met liggen en het staat er met grote koeienletters op: Projection: UTM 33U Ellipsoid: WGS84 Datum: WGS84 Dus ik vind hetwel slecht van Bever Zwerfsport, maarja ik heb een stafkaart van Harrachov. En daar gaat het om. Groeten, Martin Nuij |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Forum Freak
|
Succes ermee Martin!!
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
VIP Lid
|
Martin, ik heb, even op mijn gemak, het hele topic doorgelezen...
Leuk dat jij je er zo in vastbijt...Maar ook leuk dat er zoveel "meedenkers " op dit Forum zijn!!... Char. __________________________________________________ __ Char. ...heeft weer wat geleerd... ps. Kijk je wel uit dat je, tijdens het raadplegen van je kaart, niet tegen een wegwijzer aanloopt!!... |
|
|
|