![]() |
|
|
#12 |
|
Super Lid
|
bij tesco in decin kun je ook met euro's betalen en je krijgt ze ook terug
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Volwaardig Lid
|
Euros kan je niet mee betalen in Tsjechie ja bij de bazaar markt bij de grens wel .
In Tsjechie hebben ze kronen en het is idd soms vordeliger als je pint in Tsjechie Citaat:
Ja maar ik denk dat met Kronen betalen wel voordeliger is want met euros ben wel duurder uit omdat t betaal middel in Tsjechie kronen zijn |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Volwaardig Lid
|
Ja idd klopt heb zelf bij de grens overgang ook wel met euros betaald .Maar je bent dan wel duurder uit soms. Doe mij maar gewoon betalen met kronen in Tsjechie. Tenslote zien we t hele Jaar die euros in Nederland enz hihi en dat is allemaal duur genoeg.
Tsjechie blijft goedkoop met hun kronen ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
pinnen
Dus als ik het goed begrijp is het gewoon het makkelijkst om te pinnen in tsjechie en voor de eerste dag wat kronen mee te nemen vanuit nederland. We wilde voor heel de vakantie euro's meenemen en daar wisselen in kronen, niet doen dus?
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moderator
|
Nee, absoluut niet doen; gewoon een relatief klein bedrag aan Euro's meenemen om bij de Tsjechische grens te kunnen wisselen. Dat kan bij nagenoeg elke grotere grensovergang (en dan kan je daar ook gelijk het wegenvignet kopen), bovendien sterft het in Tsjechië van de geldautomaten, dus maak je geen (geld)zorgen...
![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Volwaardig Lid
|
Ook bij de grensovergang als je vanaf leeuwarden komt?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Super Lid
|
Cor,
Volg het advies van Punkensteijn maar op. Geen, of maar weinig, euro's meenemen. Kronen pinnen in Tsjechie en klaar is Kees (Cor). En of je nu vanuit Leeuwarden of Groningen komt; je hebt verschillende grensovergangen. |
|
|
|