het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 12-08-07, 01:01   #21
Actief Lid

parlies's avatar

Nationaliteit:
wat ik me hier wel af vraag;kun je in de winkels ook met pin betalen en/of chippen?
parlies is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-07, 01:21   #22
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
els van den Heuvel schreef:
Bericht bekijken
Je kunt ook bij de grote supermarkten met euro's betalen en dan in kronen terug krijgen. Ik heb het gezien bij de Lidl in Vrchlabi kregen ze nog meer terug als bij de bank.
Ik heb bij de Lidll in Vrchlabi een groot bord boven de kassa's gezien met de wisselkoers er op geschreven,en idd je krijgt bij Lidl meer als bij de bank
doni is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-01-08, 22:15   #23
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Visa verrekent geldafhaling meerdere keren in Oost-Europa

Eigenaars van een Visa-kaart in Polen, Hongarije en Tsjechië keken de voorbije week raar op toen ze hun bankrekening raadpleegden.Het geld dat ze aan een biljettenautomaat hadden afgehaald met hun Visa-kaart, bleek meerdere keren te zijn verrekend. Visa geeft toe dat er dinsdagochtend een vergissing is gebeurd. De problemen zouden beperkt gebleven zijn tot de drie Oost-Europese landen.

De woordvoerder wilde niet kwijt hoeveel klanten het slachtoffer werden. Hij benadrukt ook dat het zeker niet ging om fraude of piraterij.

"We weten waar de vergissing is gebeurd. Het belangrijkst is nu om samen met de banken de fouten recht te zetten".

gva.be
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-01-08, 23:08   #24
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
parlies schreef:
Bericht bekijken
wat ik me hier wel af vraag;kun je in de winkels ook met pin betalen en/of chippen?
Bij de grotere tankstations kun je pinnen. Winkels heb ik nooit geprobeerd, omdat in elk winkelcentrum wel een flappentap staat.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-01-08, 23:10   #25
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Bij grote zaken als Hypernova en de Obi kan je met pin betalen.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-01-08, 07:27   #26
Lid

henkgrol's avatar

Nationaliteit:
Er zijn steeds meer winkels waar je inderdaad kunt pinnen.
Bij de supermarkten in Prachatice (Lidl, Penny) is pinnen bij twee kassa's mogelijk. Dus wel vooraf goed naar de pictogrammetjes kijken zodat je niet (zoals ik) al je boodschappen twee keer over de band moet halen.
henkgrol is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-04-08, 21:02   #27
Actief Lid

Patrick Kroon's avatar

Nationaliteit:
Euromunt pas in 2010.

Hoi,
Ik ga dit jaar naar praag op vakantie, dus als ik het goed heb begrepen kunnen we onze euro's beter thuis laten en Tsjechische kronen meenemen op vakantie.
Met vriendelijke groeten van,
Patrick Kroon uit Waalwijk.
Ps; Ik zie u reactie tegemoet, ook andere leden mogen reageren hoor, alle hulp is van harte welkom.

Laatst aangepast door Pasqual; 14-04-08 om 09:27.
Reden: Verplaatst uit topic over de Euro
Patrick Kroon is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-04-08, 22:26   #28
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Je kan bijna overal met Euros betalen Patrick maar dan betaal je meer. Het beste kan je gewoon geld uit de muur halen, niet te kleine bedragen want je betaald wel per keer een bedrag, ik weet niet hoeveel.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-04-08, 22:58   #29
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Kosten voor geldopname bij een "flappentap" zijn 1,82 euro. Er wordt een gemiddelde koers gebruikt. Dit is de goedkoopste manier om geld op te nemen. Maximale opname per dag: tegenwaarde van 750 euro, maximaal drie transacties per dag. Veel winkels accepteren pas als betaalmiddel.
(ik praat hier over een normale betaalpas, dus niet een creditcard zoals mastercard / visa / american express, daar gelden andere voorwaarden)

Let wel op dat je pas geschikt is voor buitenland!!!!
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-04-08, 08:47   #30
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ja geld via de pinautomaat is de beste manier. en die vind je bijna overal. en een creditcard is over het algemeen ook wel handig, maar je moet dan natuurlijk wel na 1 maand het bedrag betalen. dus je moet dan wel het geld hebben.
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels