|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Moderator
|
In Nederland is onze auto 3 keer voor huis opengebroken!! Buit: 2 zonnebrillen en een parapluie
In Tsjechie (Trutnov) ook eens, zelfs een hond op de achterbank maakte geen indruk (we waren al lang blij dat de hond er nog in zat). Die ene keer in Trutnov was eigen schuld.. Er lag een camera in het zicht en frontje op de radio gelaten Tsja twee minuutjes broodjes halen, dan denk je.. Komt wel goedHet volgende zal je in Nederland minder snel gebeuren: Een koude wineravond na het skiën. We gaan eten in het ozo gezellige Na Struze in Trutnov. Jassen aan de overvolle kapstok en als goede gewoonte portefeuille niet in de jas laten zitten. Die leg ik als altijd voor m'n neus op tafel. Bomvol restaurant(je) dus we hebben geluk nog een tafeltje te krijgen. Na een wederom prima maaltje afgerekend, bediening bedankt, jassen aangedaan en weer het besneeuwde plein op. Komt die "snor" (zo noemen we die ene ober nu eenmaal) achter me aan met mijn portefeuille!! Na 1000 maal dank rijden we opgelucht het laatste stukje naar huis |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Super Lid
|
Na 17 jaren verschillende vakanties in Tsjechie kunnen wij wel zeggen dat het met de diefstallen/ en berovingen best wel meevalt. Een keer is onze tent "opengesneden" en is de handtas van Doety met wat duiten verdwenen en verder is ze haar portemonee een keer op een wonderbaarlijke wijze kwijtgeraakt in een winkel in Klatovy. Maar dat soort dingen kun je overal tegenkomen. Ook in Amsterdam. Ondanks onze waarschuwingen aan Tsjechiche vrienden niet met de auto naar het centrum van Amsterdam te gaan deden de jongens dat wel. Gevolg : auto leeggeroofd in Amsterdam.
Net als Gorrit hebben wij ook zo'n postieve ervaring; in een restaurant in Klatovy. Had mijn jas met portefeuille en dure zonnebril in het restaurant laten hangen. Kwam daar pas twee dagen later achter. Terug naar het restaurant waar de eigenaar ons met een brede grijns al verwachtte. Had mooi mijn jas met inhoud even veiliggesteld. Nee, gewoon met vakantie gaan naar Tsjechie. Geniet van de vakantie, maar pas wel op je spullen. Neem de gewone maatregelen die je in Nederland ook zou nemen. Wat dat betreft is Tsjechie niet anders dan Nederland.
|
|
|
|
#23 |
|
Volwaardig Lid
|
Vorig jaar kregen wij stukken aan de auto. We moesten toen (nood gedwongen) onze auto twee dagen in een kleine garage achter laten. Jullie willen niet weten welke spookverhalen er door mijn gedachten zijn gegaan
Bij de garage terug gekomen liet de eigenaar ons zien wat hij had vervangen, liet ons de oude/kapotte onderdelen zien en gaf ons toen de rekening, nou daar kunnen de garages in NL onze auto niet voor maken. Kortom; we waren heel bang om opgelicht te worden (tja, die hollanders moeten toch naar huis), maar uiteindelijk zijn we heel netjes behandeld. Ik schaam me wel een beetje voor de verhaal Groeten Ed en Il |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Waarom gaan al die mensen daar op vakantie? Om hun hart te zoeken natuurlijk!! Dat hebben ze bij hun eerste bezoek verloren aan de schoonheid en de gastvrijheid, de drukte van Praag en de paradijselijkheid van Zuid-Bohemen, de uitgestrektheid van Moravie en de huislijkheid van de dorpskroegen, de symphonie van de stilte en de rust die het gedicht Tsjechie in het hoofd brengt. Daarom moeten ze iedere keer weer terug.
Maar misschien zijn wij hier op het forum wel bevooroordeeld, dus...??? Pak de koffers, en ontdek het zelf. Veel plezier Gerrit |
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lid
|
Wij zijn dit jaar 3 weken in Tsjechië geweest,komen we thuis,gaan we 's avonds ff de braderie op ,wordt daar m'n portemonee,uit mn rugzak gerold!!
In Tsjechië heb ik m 3 weken lang op t zelfde plekkie gehad in de rugzak. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
VIP Lid
|
HaaHHahAAha,.. SORRY,.. het is natuurlijk lullig, dat dit jou overkomen is!!!.. Maar gezien de veel hogere strafmaat in Tsjechie, denk ik dat die Tsjechen je helemaal gevolgd zijn naar Emmeloord.... Om daar hun slag te slaan!!..
Char.
|
|
|
#30 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Doet niks af aan de moraal van het hele topic trouwens: je kunt overal beroofd worden of spullen van je gejat. Helaas. |
|
|
|
|