het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 05-02-07, 14:51   #11
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad, valt niets meer aan toe te voegen.

Een land waar mensen nog steeds hun fiets bij het station zetten zonder een slot erop.
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 15:03   #12
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
mayca schreef:
Bericht bekijken
.....heb toen een topic geopend ;"wat me opvalt", staat onder diversen. (Wilde een link neerzetten, maar het lukt me niet).
Dit is de link die mayca bedoelde wat me opvalt

Wat ik zelf nog wou toevoegen is in verband met politie, doe wat je moet doen en bega geen overtredingen die je ook hier niet zou doen. Dus respecteer de snelheids- en parkeerreglementering en alles komt goed. Succes.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 16:12   #13
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Alleen toch één kleine waarschuwing, wees in Praag (net als in Amsterdam. Rotterdam, Parijs, Rome, New York en nog heel veel andere grote steden meer) voorzichting met je spullen. In de metro wordt veel gestolen, even met een groepje tegen je aanduwen en je portemonee kan gerold zijn.
Dit heb ik van verschillende mensen gehoord die er zijn geweest.

Wij komen zelf al ruim 40 jaar in Tsjechië en er is één keer een fiets van ons gestolen van de camping, en die stond op slot.
Volgens de politie die kwam kijken waar de fiets had gestaan zoudat door Polen gedaan zijn, het was aan de Poolse grens!!

Dus ga lekker naar Tsjechië, let op je spullen en ga vooral genieten!!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 17:34   #14
Actief Lid

coosnaampje's avatar

Nationaliteit:
wel of niet naar Tsjechiewegens beroving en diefstal

wij zijn ook al 27 keer in Tsjechie geweest,het eenigste wat er gerooft is , is na onze verhuizing en dat was onze stenen gans waar we er drie van haden ,en we zijn 10 jaar geleden berooft van het feit dat een oostblokland niks als vakantie land zou zijn .
Dus ga en geniet ,overtuig de mensen die negatief zijn met je verhalen over het mooie vriendelijke Tsjechie
coosnaampje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 17:52   #15
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Familie Dirks!
Wat leuk dat jullie naar Tsjechie gaan, ik wens jullie er veel plezier!
En wat die verhalen betreft, dat zijn meestal mensen die nog nooit in het voormalig oostblok zijn geweest. Ik ga al 16 jaar, en ons zijn ooit in Hongarij 2 fietsen gestolen, omdat we vergeten waren ze op slot te doen! En een keer een handdoek van de waslijn. Nou, dan denk ik "Jij hebt 'm vast harder nodig dan ik". Kijk, aanleiding geven heeft overal succes, in Tsjechie en in nederland. Loop niet te koop met je dure spullen, en berg ze goed op. Ik vind de diefstal in Tsjechie heel erg meevallen. En dat van de metro is zeker waar, daar stikt het van de zakkenrollers, maar dat is niet alleen in Tsjechie zo.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 19:40   #16
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Wij zijn ondertussen al vier keer naar tjsechië geweest en telkens andere regio's. Nog nooit iets voor gehad. Inderdaad wel opletten in Praag! Zoals in elke grootstad.
Verder op het platteland zou ik je niet aanraden om je auto zomaar in een wegeltje eenzaam achter te laten maar op de meeste toeristische plaatsen waar je een wandeling begint, zijn bewaakte parkings waar je echt niet veel voor moet betalen. Zijn er geen bewaakte parkings, dan lieten wij onze auto meestal achter in het dorpscentrum en goed in het zicht en dus...... nog nooit problemen gehad.
Nog zoiets waar wilde verhalen over bestaan ; de corrupte politie-agenten. Ook nog nooit meegemaakt. Wel moet ik je waarschuwen ; zorg dat je autosnelwegenvignet in orde is en dat je geen overdreven snelheid doet want ze staan inderdaad dikwijls heel verdekt opgesteld. Maar ja, dat is hun recht he?
chantal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-07, 23:22   #17
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
wij zijn, sinds 2002, zo'n zes keer in tsjechie geweest van rumburk (noorden) tot Praag en de meeste keren in oost-bohemen en nooit problemen gehad.
tuurlijk je moet geen digitale camera van 400 euro open en bloot in je auto laten liggen (voor een tsjech een maandsalaris) maar waar doe je dat wel.
gewoon gezond nadenken en geen dingen doen die je hier of in welk ander land ook niet zou doen en dan is het "gevaar" niet groter dan hier.
verhalen over de maffia ja die heb je overal. corruptie waar niet... zijn allemaal een beetje broodje aap verhalen naar mijn mening.
in het dorpje waar wij zitten is bijvoorbeeld de sociale controle groot, mensen hebben nog wat voor elkaar over hier in nederland kan je drie weken dood in je flat liggen voordat de buren iets merken... ik chargeer nu een beetje.

geniet van de rust, de weidsheid van het landschap en de gastvrije mensen !

ron
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-02-07, 09:41   #18
Actief Lid

pekar's avatar

Ehhhh..... volgens mij staat Nederland in de Europese top 5 qua criminaliteit. Als ik Tsjech was zou ik wel ff oppassen en mijn kinderen binnenhalen als ik een Nederlands kenteken door mijn dorp zag rijden.
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-02-07, 10:34   #19
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
In Tsjechië hebben wij in ieder geval nog nooit nare ervaringen gehad.
RoJo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-02-07, 13:57   #20
Actief Lid

C.P.'s avatar

Nationaliteit:
Vier jaar geleden is onze Skoda in Tsjechie (susice) gestolen. Dat heeft er ons niet van weerhouden om het jaar erop toch een huis te kopen. Dit jaar is er ingebroken in onze auto, stond geparkeerd naast het politiebureau! Maar hier voor de deur in Nederland (klein dorpje) is de autoruit al twee keer ingeslagen! (ja, we zijn een goeie voor de verzekering!)
C.P. is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels