|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#71 |
|
Volwaardig Lid
|
Al enkele jaren geleden waren wij een keertje in Harrochov. Daar zit, zoals wellicht al bekend, ook een glasblazerij. Dat was erg mooi. Je kreeg ook een rondleiding door de fabriek en in een ander gedeelte waren mensen figuren in het pas geblazen glas aan het slijpen. Uiteraard was er ook een toeristisch winkeltje bij. Daar kreeg je korting als je je entreekaartje inleverde (speciaal voor de Nederlanders denk ik). Wij hebben niets gekocht.
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
korting Als je het straatje verder inloopt en bij een ander winkeltje wat koopt ben je zonder korting nog veel goedkoper uit ![]() |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nieuw Lid
|
oh nog even op de valreep morgen naar Tjechië
Hallo wij gaan zat 18 aug naar Tjechië ,Stare Splavy en willen ook graag een glas blazerij bezoeken ,weet iemand in de buurt van Doksy of niet zo ver als het maar niet meer dan 100 km rijden is.
graag berichtje anders mag het ook naar hotmail adres van mij mjrnfr@hotmail.com hartelijk dank alvast doeitjes Chara |
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Actief Lid
|
er zit een glasblazerij in Novy Bor.....? er zitten er wel -tig. Ajeto ligt in Novy Bor- Lindava.... dit is de studio van Boris Sipek, en waar vele Nederlandse "kunstenaars" hun werk laten uitvoeren. Een stukje verderop heb je naar mijn idee een vele leukere van Jiri Pacinek... een van de beste blazers van Ajeto... Maar ook in Skalice... ligt ook naast Novy Bor heb je verscheidene studio's.
Maar goed.... om een lang verhaal kort te houden. Ikzelf moet in Novy Bor zijn Maandag 20 Aug.... Zou evt, best voor gids kunnen spelen, doch helaas heb ik niet de hele dag de tijd. Helaas gaan wij 22 Aug alweer terug naar NL....:traan: Misschien leuk om te weten..... Ik wil in de herfst vakantie een CreaTour organiseren. Misschien zelfs met de mogelijkheid zelf eens te blazen. Fusing Seminar, Keramiek workshop, en het bezoeken van Musea (glas, of Contemporary) Nadere details zullen volgen op www.studiodao.nl/creartis Nazdar Kamerady..... |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Volwaardig Lid
|
Hoi Pepo,
Ik weet dat deze kunstwerken van gekleurd glas gemaakt worden bij Glassstar in Nenacovice, dit ligt 25 km. van Praag. Als je de afslag Lodenice neemt en dan door Chrustinice gaat kom je vanzelf bij Glasstar terecht. Ook kan ik wel iets over de prijzen vertellen, ze zijn de helft van de prijzen in Praag en ongeveer 1/4 tot 1/5 van de prijzen in Holland. Ga eens bij Julius, de eigenaar, kijken en je zult stom verbazing staan wat er allemaal te koop is voor een zeer gunstige prijs. Veel succes Hugo |
|
|
|