Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen
(Kristal)glas in Tsjechië

(Kristal)glas in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 13-07-07, 08:33   #71
Orel
Volwaardig Lid

Orel's avatar

Nationaliteit:
Al enkele jaren geleden waren wij een keertje in Harrochov. Daar zit, zoals wellicht al bekend, ook een glasblazerij. Dat was erg mooi. Je kreeg ook een rondleiding door de fabriek en in een ander gedeelte waren mensen figuren in het pas geblazen glas aan het slijpen. Uiteraard was er ook een toeristisch winkeltje bij. Daar kreeg je korting als je je entreekaartje inleverde (speciaal voor de Nederlanders denk ik). Wij hebben niets gekocht.
Orel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-07-07, 09:06   #72
Esthertje
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Orel schreef:
Bericht bekijken
Uiteraard was er ook een toeristisch winkeltje bij. Daar kreeg je korting als je je entreekaartje inleverde (speciaal voor de Nederlanders denk ik). Wij hebben niets gekocht.
korting Als je het straatje verder inloopt en bij een ander winkeltje wat koopt ben je zonder korting nog veel goedkoper uit
Esthertje is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-07, 18:42   #73
chara
Nieuw Lid

Nationaliteit:
oh nog even op de valreep morgen naar Tjechië

Hallo wij gaan zat 18 aug naar Tjechië ,Stare Splavy en willen ook graag een glas blazerij bezoeken ,weet iemand in de buurt van Doksy of niet zo ver als het maar niet meer dan 100 km rijden is.

graag berichtje anders mag het ook naar hotmail adres van mij
mjrnfr@hotmail.com

hartelijk dank alvast
doeitjes Chara
chara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-07, 18:48   #74
Keesi
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Chara, er zit en glasblazerij in Novy Bor, niet zo ver van Doksy.
Is te bezoeken
Keesi is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-07, 19:50   #75
chara
Nieuw Lid

Nationaliteit:
bedankt

heel fijn bedankt oh we hebben er veel zin in
ik laat het horen als we terug zijn doeitjes allemaal

we gaan voor het eerst hoor.
doei Chara
chara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-07, 22:04   #76
spookycat
VIP Lid

Goede reis en heel veel plezier
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-08-07, 10:26   #77
David Beliën
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
er zit een glasblazerij in Novy Bor.....? er zitten er wel -tig. Ajeto ligt in Novy Bor- Lindava.... dit is de studio van Boris Sipek, en waar vele Nederlandse "kunstenaars" hun werk laten uitvoeren. Een stukje verderop heb je naar mijn idee een vele leukere van Jiri Pacinek... een van de beste blazers van Ajeto... Maar ook in Skalice... ligt ook naast Novy Bor heb je verscheidene studio's.

Maar goed.... om een lang verhaal kort te houden. Ikzelf moet in Novy Bor zijn Maandag 20 Aug.... Zou evt, best voor gids kunnen spelen, doch helaas heb ik niet de hele dag de tijd. Helaas gaan wij 22 Aug alweer terug naar NL....:traan:

Misschien leuk om te weten..... Ik wil in de herfst vakantie een CreaTour organiseren. Misschien zelfs met de mogelijkheid zelf eens te blazen. Fusing Seminar, Keramiek workshop, en het bezoeken van Musea (glas, of Contemporary) Nadere details zullen volgen op www.studiodao.nl/creartis

Nazdar Kamerady.....
David Beliën is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-09-07, 22:36   #78
Hugo43
Volwaardig Lid

Hugo43's avatar

Hoi Pepo,
Ik weet dat deze kunstwerken van gekleurd glas gemaakt worden bij Glassstar in Nenacovice, dit ligt 25 km. van Praag. Als je de afslag Lodenice neemt en dan door Chrustinice gaat kom je vanzelf bij Glasstar terecht. Ook kan ik wel iets over de prijzen vertellen, ze zijn de helft van de prijzen in Praag en ongeveer 1/4 tot 1/5 van de prijzen in Holland. Ga eens bij Julius, de eigenaar, kijken en je zult stom verbazing staan wat er allemaal te koop is voor een zeer gunstige prijs.
Veel succes Hugo
Hugo43 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed