|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#32 |
|
Gast
|
Re: Glaskralen
In Desna (vlakbij Tanvald en Harrachov) staat een glasfabriek. Daar tegenover is een winkeltje met allemaal glasartikelen, ook kralen!
![]() |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Glasblazerij in West-Bohemen?
Hallo Corrie,
Nog een late reactie. Wij hebben afgelopen zomer voor de glasfabriek in Svetla nad Sazavou gestaan, die hier eerder genoemd werd. De fabriek is er nog wel maar was afgelopen zomer voor het eerst gesloten voor publiek. Wij stonden er dus voor niets voor de deur, het zou jammer zijn als jullie er ook voor niets heen zouden gaan. Groetjes, Sonja. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Forum Freak
|
We gaan volgende week, ik zal jullie laten weten wat het geworden is.
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Volwaardig Lid
|
er zit ook een glasbazerij in KAROLINKA in moravie. is zeeer mooi, en bij de toeristen zeer populair. ben er zelf ook geweest.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nieuw Lid
|
kristal of iets anders kopen?
Welke geschenken zou jij bv uit praag meebrengen?
En indien kristal of porcelein waar dan op letten? Is er misschien buiten praag een goedkopere winkel? Of loont het de moeite om naar de kristalfabrieken te gaan en misschien daar iets te kopen? Ik ken het adres er wel niet van, maar mensen die er al geweest zijn kunnen misschien iets meer vertellen. Wellicht is het ook nodig om voldoende af te bieden voordat je iets koopt? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Re: kristal of iets anders kopen?
Kristal kopen buiten Praag is altijd goedkoper dan in Praag.
Kijk wel uit met Kristal kopen op echt specifiek koopjesmarkt van kristal en souvenirs. Jaren geleden stonden er een groot aantal houten kokjes huisjes of kraampjes bij Kasteel Konopiste. Ik ben daar in 2000 goed bedonderd door een van die kooplui. Ik betaalde met AMEX en toen hebben ze stiekum, bij zijn collega marktkramer een aantal keren een afdruk gemaakt van mijn AMEX kaart en me financieel goed bedonderd. Niet alle Tsjechen, zijn eerlijk netzomin als alle Nederlanders. Uiteindelijk heb ik de scahde na 1 jaar procederen teruggekregen van AMEX het ging toen omgerekend over meer dan 1000,- gulden dus toch zo'n € 450,- Je bent dus gewaarschuwd deze praktijken doen zich op meer plaatsen voor. |
|
|
|
#40 |
|
VIP Lid
|
Re: kristal of iets anders kopen?
ben je van Nederland, dan zou een mooi geschenk voor de thuisblijvers een goeie pint kunnen zijn. zoals algemeen bekend is, is het Nederlandse bier niet te zuipen en daarmee zouden mensen wel eens zeer content kunnen zijn met een stevig biertje, Tsjechisch dus.
(ik kan het niet over Belgisch bier hebben, want dan ga ik volledig off-topic) |
|
|
|