![]() |
|
|
#11 |
|
Legende
|
Re: Glasblazerij in West-Bohemen?
Geen dank. Het is een mooie dagje uit, Karlovy Vary is sowieso de moeite waard.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Forum Freak
|
Cor,
Hij staat genoteerd en we zoeken het op!! ![]() Groet Corrie. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Legende
|
Hier de adresgegevens van Nizbor glasblazerij. Ik heb niet hun internetadres kunnen vinden.
RÜCKL CRYSTAL, a.s. 267 05 Nižbor 141 Tel.: +420-311-696111 Fax: +420-311-693510 E-mail: a.ruckl_nizbor@pha.pvtnet.cz Basic entrepreneurial aim: Cut lead crystal. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Volwaardig Lid
|
Corrie, er is ook een galsblazerij in Světlá nad Sázavou. Daar zijn ook verschillende mensen bezig met het slijpen van glas. Svetla heeft een lange tijd een vriendschapsband met de gemeente Haarlem gehad. Misschien kan je voor dit bezoekje een dag uittrekken. Světlá ligt ongeveer 100 km ten zuidoosten van Praag op de route PRAAG-BRNO.
|
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
Forum Freak
|
Corrie,
Er is ook dichterbij huis een glasblazerij namelijk in Leerdam. En de uitleg is gewoon in het Nederlands. Een kennis van ons uit Novy Bor heeft er afgelopen winter gewerkt aan de oven van het Glascentrum in Leerdam. (Glasstad Novy Bor en Leerdam hebben een stedenband) Het glascentrum in Leerdam heeft gisteren haar deuren weer geopend (tot 31 oktober) voor bezoekers. ![]() Openingstijden dinsdag t/m zaterdag van 10-17 uur en zondags van 12-17 uur. Maar ook tijdens 2e Paasdag en 2e Pinksterdag is het Glascentrum geopend Hoe wordt glas geblazen: Citaat:
Citaat:
Ik kwam ook nog een intressante site over diverse soorten glas tegen op http://www.glas.nl/geschiedenis/inhoud.htm Groetjes en alvast een prettig verblijf in Tsjechië gewenst ![]() Jeanne |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Forum Freak
|
Hallo Jeanne,
Ik heb het glaswerk op jouw foto's al een paar keer bekeken en vind het erg mooi. Mijn moeder wil als we in mei in Tsjechië voor een weekje zijn weer zo graag naar een glasblazerij toe. Vorig jaar zijn wij, ook met haar, naar een glasblazerij geweest toen we om camping Babi Hora stonden, dat werd en wordt door de campingeigenaresse georganiseerd en was heel leuk. Ik ga dus alle adressen die ik krijg noteren en we gaan kijken wat voor haar haalbaar is, ze kan nog aardig wat hebben maar is toch sneller moe dan ze zelf wil toegeven, dus we moeten een beetje oppassen. Maar... we gaan er voor!! Allemaal heel erg bedankt voor de moeite, ik vind het altijd hartverwarmend als er zoveel mensen je helpen! Groetjes Corrie. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
hoi,
in Novy Bor zit er een die plaats ligt iets noordwestlyk van Ceska Lipa.. er liggen daar drie platsen die veel met glas doen,ook Cesko Kamenice.en die andere weet ik even niet.. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
Die andere, dat moet haast wel de glasblazerij 1414 zijn, maar dat is allemaal te ver weg van waar Corrie op dat moment zit.
Wel leuk dat Corrie's moeder nog zo ondernemend is en nog van alles wil zien. ![]() Jeanne |
|
|
|