|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
glasstaven
Hallo
Ik vertrek morgen naar Tsjechie oa Praag natuurlijk. Ik het het al eerder gevraagd hier waar ik glasstaven zou kunnen kopen, maar de plaatsen waar de fabrieken liggen komen niet echt op onze weg. We gaan met vrienden dus kan ik niet alleen beslissen waar we rijden. Dus nog de vraag zijn er ook in of in de omgeving van Praag winkels met glaskralenbenodigdheden ? Ik heb hier juist op internet gezien dat de kleuren van Ornela prachtig zijn. Tot nu toe werk ik met effetre en lauscha. Mvg Rita |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo
Ik maak dus zelf glaskralen om halssnoeren te maken en andere sieraden en daar heb je staafjes glas voor nodig. Ze zijn er in alle kleuren en ong. een meter lang en 6mm dik. Kijk anders eens op google gewoon tsjechisch glas bij afbeeldingen intikken. Bedankt voor je reaktie. Mvg |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Zelezny Brod.
Ga naar de Glasschool in Zelezny Brod. Daar zitten heel veel leerlingen die zelf ook kralen en beestjes maken. Bij de lokale VVV zullen ze je alles vertellen. Ornella is inderdaad een aanbieder van dit soort staven, maar vele Tsjechische bedrijven kopen hun kleuren daar niet, maar in Duitsland. Kugler, Zimmermann, of Reichenbach. Zij bieden het zelfs soms goedkoper aan (met name Reichenbach) én bieden betere kwaliteit.....
Een zeer grote aanbieder van kralen vindt je daar op een steenworp afstand in Lisný.... bij Liglass. is fabrikant van kroonluchters en kralen. Ik heb hier thuis een paar monsterkaarten liggen. Mocht je ze willen bellen.... vraag naar dhr. Emil Silhan. Hij spreekt zelfs een beetje Nederlands. Doe hem de groeten. Ik heb een tijdje met hetzelfde idee gespeeld daarmee te gaan handelen, maar al snel gezien dat tegen China niet op te boksen is. De Tsjechische kralen zijn vaak veel mooier en beter van kwaliteit, helaas echter geeft de gemiddelde Hollander liever goedkoop geld uit aan troep.... Ik wens je dus veel succes. |
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo iedereen
Mijn reis zit erop. Het was een prachtige trip alleen waren ze er niet zo vriendelijk. We zijn in de Jablonex glasfabriek geweest en daar zijn we wel echt goed ontvangen. De taal was wel meestal eer hindernis, maar bij de glasstaven was er een mevrouw die Duits sprak. Ik heb er meteen heel wat glasstaven aangeschaft. Allemaal bedankt voor jullie hulp hier op het forum en naar Praag ga ik zeker nog eens terug. Groetjes Rita |
|
|
|