|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
|
Vandaag heb ik geld overgemaakt van mijn NL postbank naar een Tsjechische rekening. Ik doe dit regelmatig. Normaal zijn de kosten van de postbank EUR 8 (bij OUR costs) Vandaag hadden ze EUR 55 berekend voor de kosten. Ik heb online een klacht ingediend. Afwachten maar....!
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
welcome to the club.... het begint er op te lijken dat ze geen fout hebben gemaakt maar dat dit de nieuwe standaardkosten zijn bij de postbank....... ik heb nog geen antwoord op mijn klacht ontvangen....... ron |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Administrator
|
Zie hier de tarieven voor internationaal betalingsverkeer bij de Postbank. Die 55 euro kom ik bij de betaalwijze "Eurogiro" idd tegen:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/p...180726,00.html Maak je het bedrag over als "Eurogiro basis", dan is 't gratis. (mits op euro rekening gestort) http://www.postbank.nl/ing/pp/page/p...l?linktype=int |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Volwaardig Lid
|
Zojuist weer gekeken op de postbank site. Het probleem zit in het overschrijven "our cost". Hiervoor berekenen ze de kosten van het land. De opslagtarieven wat de postbank hanteert voor Tsjechie is Euro 50.
Bij shared cost hanteert de postbank 0.1% van het bedrag, min. Euro 5 en Max. Euro 50. In mijn geval moest ik totaal Euro 55 betalen. (0.1% + opslagtarief Euro 50). De volgende keer maak ik geld over als zgn. "Shared cost" wat mij alleen Euro 5 kost, en de ontvanger zijn gedeelte betaalt. (kan me niet voorstellen dat de CZ bank meer dan Euro 50 in kosten brengt voor de ontvanger). |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
ron |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
ik zojuist contact gehad met de postbank en er is dus wel degelijk een forse prijsstijging per 1 april doorgevoerd. wanneer je voor die datum een bedrag in kronen naar een cz rekening overmaakte en je koos voor de optie (our cost) dan betaalde je 8 euro, voor deze dienst dient nu 55 euro te worden voldaan..... de opslag voor tsjechie is euro 50,- geworden volgens de postbank om het kosten dekkend te maken in mijn optiek een belachelijke verhoging ! de opslag voor kenia is bijvoorbeeld euro 15,-....
kortom moet je je autoverzekering of elektrarekening in tsjechie betalen dan kan je dat het beste in tsjechie storten bij het postkantoor. vanuit nederland kan je wel kiezen om euro's naar een cz rekening over te maken maar de vraag is of de ontvangende partij daarmee akkoord gaat en soms zit je met een klein koersverschil. in euro's naar cz rekening is gratis bij de postbank. ook kan je nog kiezen dat de ontvangende partij de kosten van de cz bank voor rekening neemt maar ik denk dat de gemiddelde ontvangende instantie daar niet mee akkoord zal gaan. ron |
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Misschien iets voor TROS RADAR of Vara"s KASSA? Het mag niet. Binnen de EU geen kosten meer! De man die ik ken bij van Lanschot durft mij niet de officiele papieren op te sturen, maar hij gaf mij deze raad.
Misschien dat iemand van jullie daar tijd voor heeft? SJORS |
|
|
|