![]() |
|
|
#81 |
|
Nieuw Lid
|
Kat mee naar Tsjechië
ahoj,
Omdat we ruim een maand weg zijn, wil ik mijn kat meenemen naar ons huis in Tsjechie. We gaan met de auto. Ik zorg voor de inentingen, de chip en een zo (voor zover dat mogelijk is met katten) goed mogelijk verblijfsklimaat in de auto. Ik weet dat kattenvoer volop is te krijgen in Tsjechie. Ik weet alleen niet of ze ook Wiskas senior (of iets soortgelijks) verkopen. (en waar) Mijn kat heeft namelijk nierproblemen. Wie heeft er tips over voeding, vervoer en grensprocedures? suus |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Actief Lid
|
hoi Suus,
Ik ga volgende week naar Decin en kom zeker in Kaufland of Tesco, mocht je nog geen bericht hebben van iemand anders, dan wil ik wel even voor je kijken. Ik ga zaterdag weg, stuur maar een berichtje voor die tijd. groet Theo |
|
|
|
|
|
#83 |
|
CZ Moderator
|
Bij dierenzaken in tsjechië zijn alle soorten voer te verkrijgen. Let er wel op dat dit niet in alle dorpswinkels zo is, maar zeker wel in de steden. Ook heeft iedere dierenarts speciale voeding. Om de prijs hoef je het bij de dierenarts ook niet te laten daar...
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Forum Freak
|
Hier heet dat Whiskas adult en volop te krijgen bij alle grote supermarkten. Met de rest van je vragen kan ik je helaas niet helpen.
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ahoj!
Je kat moet een Europees dierenpaspoort hebben met de daarbij behorende Eurpees vereiste inentingen. Kan je bij alle dierenartsen in Nederland gewoon laten maken. 9 van de 10x vragen ze er geeneens om bij de grens, maar mocht het wel een keer zo zijn, dan sta je daar met je dier...Volgens mij heeft de Tesco en ook de Hypernova gewoon het hele assortiment Whiskas. Wij hebben onze kat nog nooit lang in de auto meegehad, maar wel in het vliegtuig. We hadden toen verschillende lagen luiers in de kattenmand gedaan, mocht ze wat doen, dan kon je bijvoorbeeld een luier weggooien. Uiteindelijk heeft ze helemaal niets gedaan, maar ook dat weet je niet van tevoren. Ik zou met de auto gewoon een klein kattenbakje achterin doen (of een schoenendoos met wat kattenbakkorrels) en onderweg af en toe stoppen, de kat aan een riempje doen en de bak tevoorschijn halen. Veel sterkte, ben errug benieuwd hoe het gaat! |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Moderator
|
Hoi suus!
Hier op het forum kan je (nog) meer lezen over de officiële dingen rond het meenemen van huisdieren. Succes! ![]() |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Volwaardig Lid
|
Hoi,
Uiteraard is onze Woeps ook mee verhuisd, gewoon los in de auto, voorzien van entingen (moeten vrij recent zijn, check bij ambassade), chip (geen probleem, katten zitten los in hun vel) en paspoort (kun je aanvragen en krijg je dan tegelijkertijd met de entingen). Het karakter van de kat bepaald natuurlijk wel of je ze in een ruime kattenmand (of zo) vervoerd of, zoals wij, los. In geval van nood, of controle bij de douane hadden we natuurlijk wel een kattemand bij, je weet maar nooit. Woeps krijgt hier inderdaad ook Whiskas Adult. Wij kopen het hier in Horsovsky Tyn, maar bij de Tutu, Tesco, Macro en Carrefour hebben ze het in ieder geval ook. Pas op met riempjes, als katten daar niet aan gewend zijn kunnen ze (niet per defenitie, maar het kan) daar meer van over de flos raken als van de hele reis. Woeps ging zo liggen dat ze de "bewegende omgeving" vooral niet zag, en als we stil stonden kwam ze meteen even een aai halen. ... tja, we blijven natuurlijk wel personeel... ![]() Succes en goede reis, Natelka. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Nieuw Lid
|
Theo,
Zou je voor mij willen kijken? Wishkas Adult is namalijk anders dan Wishkas Senior. Het gaat voornamelijk om de geschiktheid voor katten ouder dan 8 jaar of met blaasgruis. En de optie om het voer bij de dierenarts te halen is ook een goede, had ik zelf ook nog niet aan gedacht, dìkuji!!!! Verder wil ik een tuitgje aanschaffen waar ik Zorro dan hier al aan laat wennen. De ervaring met halsbandjes is dat kattekaken erachter kunnen haken met alle kat-in-paniek-situaties tot gevolg. Volgende week gaat hij nar de dierenarts voor alle vaccinaties en chip. En : PROSIM Vervoer de kat niet los in de auto. Bij een botsing vliegt hij als een projectiel door de auto (of erger nog: door de ruit) met alle gevolgen van dien. Dat vergeef je jezelf nooit!!!:traan: Dìkuji voor alle reacties, Suus |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Moderator
|
Kan je in geval van nood het benodigde voer voor een maand niet gewoon meenemen? Dan weet je zeker dat je het goeie spul bij je hebt.
![]() |
|
|
|