![]() |
|
|
#72 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Is jullie Praag-bezoekende hond klein of groot? Wij willen graag nog eens in Praag rondkijken. We hebben dat uitgesteld vanwege onze honden. In Brno was het geen probleem, hebben we ervaren. Maar kun je wat meer vertellen over het samen met je hond ea bezoeken van Praag? Groetjes Hilde |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Hallo Hilde,
wij hebben een middelgrote hond en toen ik voor de eerste keer in Praag kwam stelde ik me heel bescheiden op. Buiten wachten 9ik of mijn man) met de hond bij winkels, bij restaurants vragen etc. 9 van de 10 x werd de buitenwachtende gewoon binnen geroepen met de hond en meestal kwamen ze ook aan met een bak water. In musea mag je geen hond meenemen en dit geldt ook voor concerten/voorstellingen. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
VIP Lid
|
Dank jullie voor de reacties.
Zo waren ook onze ervaringen in Brno. We gebruiken natuurlijk wel ons verstand en gaan niet op een hete zomerdag de stad in( dit ter geruststelling van alle andere hondeliefhebbers) Groetjes Hilde |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Nieuw Lid
|
blindegeleidehond
Citaat:
groetjes cuinera |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Legende
|
Als je vriendin ook nog zo'n witte stok gebruikt dan zal er zeker geen probleem zijn. Maar als de hond in zo'n geleide beugel loopt is het voor iedereen wel duidelijk dat het niet zomaar een hond is en zullen er ook geen problemen zijn. Succes.
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Actief Lid
|
voor een blindegeleide of een hulphond is meestal een uitzondering, dus ook op plekken waar geen honden mogen.
Een opgevoede hond (r/t) en baas (m/v) is vergelijkbaar met Nederland, wel is in meeste gemeentes verplicht een (plastic)zakje mee hebben (en ook gebruiken). Openbaar vervoer - eerst chauffeur vragen, muilkorf, aangelijnd en kaartje kopen (of een kleintje in de tas). Bus, tram ... is meestal regel - maximaal 1 hond of 1 kinderwagen Loslopende hond in het bos loopt gevaar, niet dat ie per ongeluk voor wild wordt aangezien, maar echt bewust wordt afgeschoten - met argument rabies besmettingsgevaar. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Actief Lid
|
Podle zákona o myslivosti není jen tak možné zastřelit volně pobíhajícího psa. Oprávnění k usmrcení psa v honitbě má jen a pouze ČLEN MYSLIVECKÉ STRÁŽE, nikdo jiný. Navíc musí být splněny následující podmínky, a to přesně a kumulativně:
pes musí být mimo vliv svého vedoucího pes se musí nacházet více než 200 metrů od trvale obydleného domu pes musí vyhledávat nebo pronásledovat zvěř nebo se k ní plížit pes se musí nacházet v uznané honitbě A nyní velmi důležitá informace: pokud není jediná z výše uvedených podmínek splněná (jinými slovy MUSÍ BÝT SPLNĚNY VŠECHNY NAJEDNOU), jde o porušení zákona a majitel psa může požadovat náhradu škody! Na druhou stranu: kdy je pes "mimo vliv svého vedoucího"? A přiznejme si, žádné peníze nám nenahradí případné pochybení nebo zálibu ve střílení ze strany myslivce ... Om een hond af te schieten moet aan deze 4 voorwaarden tegelijk worden voldaan: 1. Hond moet buiten controle van zijn baas zijn 2. Moet meer dan 200 meter van een bewoond huis zijn 3. Hond moet op zoek zijn naar wild, of opjagen, of besluipen 4. Hond moet in een erkend jachtgebied zijn Als niet aan ALLE vier voorwaarden wordt voldaan dan is het afschieten verboden en als het gebeurd, kan eigenaar een schadeclaim indienen. Maar ......... |
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|